خیز تیم برانکو برای ارتقای رکوردها

به گزارش مجله ویراپارس، شکست ناپذیری در این فصل و شکست ناپذیری مقابل سپاهان به کنار، پرسپولیس حالا می تواند رکورد خط دفاعی اش را هم ارتقا بدهد و با تنها یک کلین شیت دیگر، به بهترین آمار خط دفاعی خود در چهار فصل اخیر برسد.

خیز تیم برانکو برای ارتقای رکوردها

به گزارش خبرنگاران ، مهم نیست پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر بازی می نمایند یا در جام حذفی یا هر تورنمنت دیگری. تقابل هایشان همیشه جذاب است. جذاب و البته پرحاشیه. در این سال هایی که به یاد داریم، هرگز پیش نیامده که پرسپولیس و سپاهان بدون حرف و حدیث با هم بازی نمایند و تا بازی بعدی شان با هم درگیر نباشند. این بازی اما از همه تقابل های قبلی شان مهم تر است که دلیلش شاید صندلی و شرایط دو تیم باشد که هیچکدام هنوز شکست نخورده اند. سپاهان صدرنشین است و پرسپولیس به عنوان تیم سوم جدول به رکوردهایی فکر می نماید که کری خوانی های بعد از بازی را برایش آسان تر خواهند کرد. قرمزها تا بهترین آمار دفاعی شان در لیگ برتر تنها یک کلین شیت فاصله دارند و اگر امتیاز بگیرند، رکورد شکست ناپذیری برانکو مقابل سپاهان را به 1300 روز می رسانند.

مهم تر از رویارویی سیدجلال و شجاع با سپاهانی ها، بازگشت مصدومان پرسپولیس به ترکیب این تیم است. یعنی در بازی حساس اصفهان هم شایان مصلح هست، هم سیامک نعمتی، هم احمد نوراللهی که می گفتند به سپاهان نمی رسد و هم کمال کامیابی نیا که او هم در روزهای اخیر در اختیار مارکوی بدنساز بود. هر چهار بازیکن مصدوم به این بازی می رسند و مهم تر اینکه در پرسپولیس هیچکس محروم نیست. این یعنی برانکو ایوانکوویچ می تواند با خیال راحت به فکر رکوردهایی باشد که این بازی اهمیت شان را بیشتر خواهد نمود.

برای نمونه، رکورد بهترین خط دفاع لیگ برتر، رکورد شکست ناپذیری پرسپولیس مقابل سپاهان و حتی شکست ناپذیری شخص برانکو اتفاقا نخستین شکست لیگ برتری خود را در نخستین رویارویی با زردهای اصفهان تجربه نموده بود. کافی است سپاهان مثل دو بازی قبلی اش برنده نشود تا شکست ناپذیری سرمربی کروات پرسپولیس مقابل این تیم به بیش از 1300 روز برسد.

نه که برانکو تا حالا به سپاهان نباخته باشد. اتفاقا او اولین باری که روی نیمکت پرسپولیس نشست، حریفش همین سپاهان بود که دو بر یک قرمزها را با مربی جدید شان شکست داد. اواخر لیگ چهاردهم بود و برانکو که در نخستین بازی بعد از امضای قرارداد با پرسپولیس (بازی با استقلال اهواز در اهواز که یک - یک تمام شد) دستیارانش را روی نیمکت نشانده بود، در بازی با سپاهان خودش روی نیمکت نشست.

میزبان آن بازی، استادیوم آزادی بود و پرسپولیس در حالی که با یک گل جلو افتاده بود، در دقایق پایانی دو گل از سپاهانِ فرکی خورد و بازنده زمین را ترک کرد. این سناریو در هفته های ابتدایی لیگ پانزدهم هم تکرار شد و پرسپولیس در حالی که تا دقیقه 34 با گل های طارمی و عالیشاه دو بر یک از حریف اصفهانی اش پیش بود، در نهایت با نتیجه 4 بر 2 به این تیم باخت.

آمارِ بعد از آن اما همه به سود برانکو ایوانکوویچ است که سه پیروزی و دو تساوی را تجربه نموده و دیگر شکست نخورده است. در بازی برگشت لیگ پانزدهم نتیجه 2 - 2 رقم خورد و فصل بعد قرمزها بالاخره موفق شدند طلسم استادیوم فولادشهر را بشنمایند. آن روز هم امید عالیشاه و مهدی طارمی 3 بار دروازه سپاهان را باز کردند تا برانکو سربلند از اصفهان به تهران برشود.

بازی بعدی دو تیم در استادیوم آزادی و جلوی چشم 80 هزار طرفدار پرسپولیس برگزار گردید که شاگردان برانکو با دو گل طارمی و رضاییان از روی نقطه پنالتی به برتری رسیدند. گل دوم آن بازی، همانی بود که طارمی ضربه پنالتی را به رامین پاس داد و برانکو ایوانکوویچ از فرط عصبانیت بر سر آنها فریاد می کشید که دیگر این طور ریسک ننمایند.

فصل پیش هم سپاهان در حسرت پیروزی مقابل پرسپولیس ماند. در بازی رفت، قرمزها 2 بار از حریف اصفهانی پیش افتادند اما در نهایت گل جلال الدین علی محمدی بازی را به تساوی کشاند. در نیم فصل دوم هم زردها با 2 گل در تهران شکست خوردند تا شمار پیروزی های برانکو برابر سپاهان از تعداد شکست هایش بیشتر شود. به عبارتی آخرین باخت پروفسور مقابل سپاهان به 1214 روز قبل بازمی شود و در صورتی که شاگردان قلعه نویی نتوانند بازی روز یکشنبه را با پیروزی تمام نمایند، شکست ناپذیری برانکو به 1300 روز خواهد رسید که رکوردی قابل توجه است برای خودش.

نکته دیگر که در تقابل ایوانکوویچ و سپاهان به چشم می آید، ثبات نیمکت پرسپولیس است. مرد کروات در 7 تقابل اخیر مقابل 5 مربی قرار گفته که این نشان می دهد سپاهان برعکس پرسپولیس ثباتی در کادر فنی اش نداشته. حسین فرکی، ایگور استیماچ، عبداله ویسی، زلاتکو کرانچار و منصور ابراهیم زاده مربیانی بوده اند که به عنوان مربی تیم اصفهانی مقابل برانکو قرار گرفته اند و جالب اینکه فقط حسین فرکی که اتفاقا سال ها پیش در تیم ملی دستیار برانکو ایوانکوویچ بود، موفق به شکست دادن این مربی شده است. در همان دو بازی ابتدایی پروفسور با سپاهان در لیگ های چهاردهم و پانزدهم که 2 بر یک و 4 بر 2 شدند.

گذشته از برانکو، خودِ پرسپولیس هم در تقابل های قبلی اش با سپاهان تیم موفقی بوده. در مجموع تمام رقابت ها و 68 مسابقه ای که تیم های اول و سوم این روزهای لیگ برتر برگزار نموده اند، پرسپولیس 24 برد، 25 تساوی و 19 شکست داشته اما در 34 بازی لیگ برتری دو تیم سهم قرمزها 10 برد، 12 تساوی و 12 شکست بوده است.

پرسپولیس - سپاهان همچنان به هیجان می آوردمان و دلیلش شاید شکست ناپذیری دو تیم باشد. در این 13 هفته ای که از لیگ گذشته، پرسپولیس رنگ شکست را ندیده و در این رکورد با سپاهان صدرنشین شریک است. شکست ناپذیری در این فصل و شکست ناپذیری مقابل سپاهان به کنار، پرسپولیس حالا می تواند رکورد خط دفاعی اش را هم ارتقا بدهد و با تنها یک کلین شیت دیگر، به بهترین آمار خط دفاعی خود در چهار فصل اخیر برسد. پرسپولیس با چهار گل خورده در سیزده بازی رکورددار است و بعد از این تیم، فقط پدیده و استقلال (هر کدام 6 گل خورده اند) گل های خورده شان تک رقمی است.

2 - یک

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 107

به "خیز تیم برانکو برای ارتقای رکوردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز تیم برانکو برای ارتقای رکوردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید