خطرات و عوارض جراحی لیپوساکشن چیست؟

به گزارش مجله ویراپارس، لیپوساکشن (liposuction) یک جراحی زیبایی برای از بین بردن توده های چربی در افراد چاق می باشد. جراحی لیپوساکشن که شامل خارج کردن چربی با استفاده از کانولای متصل به پمپ تخلیه کننده است، دارای عوارض بسیار زیادی می باشد. در صورتی که شما نیز به دنبال اطلاعات کاملی از این نوع جراحی هستید، مقاله زیر را مطالعه کنید.

خطرات و عوارض جراحی لیپوساکشن چیست؟

مهم ترین موضوع در مورد جراحی لیپوساکشن این است که این جراجی نمی تواند روش مناسبی برای درمان چاقی باشد.لیپوساکشن فقط برای افرادی که وزن نسبتا متعادلی دارند ولی بدنشان شکل مناسبی ندارد،توصیه می شود. با این حال باز هم به خاطر عوارض جانبی این عمل بهتر است که اشخاصبرای خوش فرم کردن اندامشان از روش دیگری به جز لیپوساکشن استفاده نمایند.

آیا عمل لیپوساکشن باعث کاهش وزن می شود؟

نه! عمل لیپوساکشن هرگز باعثکاهش وزن در افراد نمی شود و فقط باعث کم کرد سایز بدن می شود، بنابراین برایکسانی که چاق هستند و وزن بالای 100 کیلو گرم دارند اصلا توصیه نمی شود به خاطراینکه هرگز به وزن ایده آل و اندام مناسب نمی رسند. این عمل بیشتر برای کسانی که وزنمناسب دارند ولی در بعضی از قسمت های بدنشان توده های چربی به وجود آمده است که با ورزش و رژیم غذایی از بیننمی رود، مناسب است. ولی باز هم پزشکانتوصیه می نمایند که تا حد امکان از این عمل جراحی برای شکل دادن بدنتان استفادهنکنید زیرا که عوارض بسیار زیادی مخصوصا برای کسانی که پوستشان شل می باشد، دارد.

جراحی لیپوساکشن چگونه انجام می شود؟

به وسیله برشهایکوچک 3-4 میلی متری و با استفاده از لوله های فلزی باریک و دستگاه مکنده چربی هایعمقی برداشته میشوند .

یکی از روشهای جدید در لیپوساکشن ،استفاده از امواج صوتی (sound waves) است. به دلیل وجود عوارض بیشتر استفاده ازآن محدود به مناطقی از بدن است که حاوی چربی متراکم بوده و با روش معمول قابلکشیدن نباشد.

آیا چربی مجددا بعداز لیپوساکشن باز می شود؟

تعداد سلولهای چربیثابت است و بعد از لیپوساکشن سلولهای برداشته شده جایگزین نمی شوند، ولی در صورتعدم رعایت رژیم غذایی ،سلولهای باقی مانده چربی اضافی را در خود ذخیره نموده ومتورم میشوند. اما در هر صورت چاق شدن مجدد فرد به شکی متناسب و در تمام سطح بدنرخ میدهد.

نوع بیهوشی در لیپوساکشن چگونه است؟

انواعمختلفی از روشهای بیهوشی در لیپوساکشن به کار می رود. اگر قرار است که لیپوساکشنبه صورت محدود و با حجم کم انجام شود، بی حسی موضعی کفایت می نماید، اما در صورتتمایل بیمار، به صورت همزمان از داروهایآرام بخش و خواب آور نیز استفاده میشود. در بعضی موارد خصوصا با حجم های بالا یلیپوساکشن ، بیهوشی عمومی کاربرد دارد.

بعد از عمل لیپوساکشن چه اتفاقی رخ می دهد؟

کسانی که قصد انجام دادن عمل لیپوساکشن را دارند، بهتر استبه موارد زیر توجه داشته باشند:

  • ترشح بد بو از محل سوراخ ها در بدنتان
  • ورم بسیار زیاد که حتما برای کنترل این ورم باید از گناستفاده کنید. معمولا این ورم تا چندین ماه بعد از عمل ادامه دارد.
  • درد بعد از عمل شدید خواهد بود و ضمناً کبودی پوستمیتواند زیاد باشد.
  • پوست بدنتان بسیار شل می شود.

عوارض برداشتن چربی به روش لیپوساکشن

برداشتن چربی به روش لیپوساکشن عوارض و خطرات زیادی را به همراه دارد و فقط باید در موارد خاص از جمله هنگامی که بیمار به علت چاقی در حالت خفگی است انجام شود. بهتر است بدانید در هر بار عمل، حداکثر 7 کیلوگرم چربی از بدن خارج می شود. این عمل به روش های متفاوتی از جمله امواج صوتی (sound waves) انجام می شود که عوارض خاصی به همراه دارد که عبارت اند از:

  • ورم ناشی از ایجاد حفره در بدن که معمولا این ورم ماندگار است.
  • سوختگی که به خاطر حررات بالایی که بدن داده می شود تا چربی ها ذوب شوند و سپس تخلیه شوند.
  • زخم های طولانی مدت که در اثر عمل لیپوساکشن ایجاد می شود.
  • صدمه های مکانیکی به ناحیه ایی که عمل شده است مانند شکم، ران، باسن، سینه.
  • صدمه به عروق لنفاتیک
  • ایجاد فرو رفتگی در بافتی که چربی آن برداشته شده است.

اگر شخصی که عمل ساکشن را انجام داده است، بعد از عمل رژیم غذایی نداشته باشد، چربی باز می شود و ایجاد توده های چربی یکی از عوارضی است که فرد بعد از عمل به آن دچار می شود.

جراحی لیپوساکشن برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟

  • افرادی که به علت چاقی دچار درد های استخوانی و درد های ستون فقرات هستند.
  • اشخاصی که مبتلا به بیماری دیابت می باشند، هرگز نباید این عمل را انجام بدهند.
  • فردی که فشار خون بالا دارد.
  • سن فاکتور مهمی در این عمل دارد، بهتر است اشخاصی که سن بالای 40 دارند به این عمل فکر ننمایند، زیرا که پوستشان انعطاف پذیر نمی باشد.

در کل آن هایی که باید این عمل را انجام دهند حتما قبل از انجام این عمل، بدن را از نظر سیستم های گوارشی و غدد آنالیز نمایند چرا که گاهی اوقات افراد به کم کاری تیروئید یا دیابت دچار هستند که می توانند برای عمل ایجاد مشکل نمایند. بهتر است، کسانی که مبتلا به دیابت و فشار خون می باشند از انجام دادن این عمل صرف نظر نمایند زیرا خطرات زیادی از جمله مرگ را به دنبال دارد.

گروه زیبایی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 879

به "خطرات و عوارض جراحی لیپوساکشن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات و عوارض جراحی لیپوساکشن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید