خبرنگاران وکیل ترامپ: ترامپ پیروزی بایدن را نمی پذیرد

به گزارش مجله ویراپارس، تهران- خبرنگاران- شبکه خبری سی بی اس نیوز در گزارشی با اشاره به نتیجه انتخابات 2020 آمریکا نوشت: رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ پیروزی جو بایدن را نمی پذیرد و اعلام کرده که کمپین ترامپ به دنبال آن است تا انتخابات را در دادگاه به چالش ب کشد.

خبرنگاران وکیل ترامپ: ترامپ پیروزی بایدن را نمی پذیرد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران به نقل از این شبکه خبری آمریکایی، رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ اندکی پس از آنکه جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری ایالات متحده پیروز انتخابات معرفی گشت، در یک نشست خبری گفت ترامپ انتخابات را واگذار نخواهد کرد. جولیانی روز شنبه در فیلادلفیا گفت: بدیهی است که وی این پیروزی را نمی پذیرد وقتی که هنوز دستکم 600 هزار برگ رای شمرده نشده وجود دارد.

وکیل شخصی ترامپ، بدون مدرک ادعا کرد که آرای پنسیلوانیا دستکاری شده اند؛ ایالتی که آرای الکترال آن نقش مهمی در پیروزی بایدن داشت.

اما کمی بعد سه منبع مطلع به این شبکه خبری آمریکایی گفتند چنانچه رییس جمهوری پس از استفاده از گزینه های قانونی خود برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات خسته شود، نتیجه را می پذیرد. جاد دیر معاون مطبوعاتی کاخ سفید در این خصوص گفت: رییس جمهوری نتایج یک انتخابات آزاد و عادلانه را می پذیرد.

جولیانی همراه با سه ناظر نظرسنجی به این نشست خبری پیوست و ادعا کرد که این ناظران از نظارت کافی بر فرایند شمارش آرا منع شده اند.

جولیانی اضافه کرد: او اظهاراتی از 25 ناظر دارد و در مجموع با 50 نفر که داستان های مشابهی دارند، صحبت کرده است. وی اضافه کرد: من می توانستم حدود 50 نفر را با خودم بیاورم، اما این کار را نکردم، زیرا 50 نفر خیلی زیاد است و برخی از آن ها از پیامدهای اینکار می ترسیدند.

به گفته جولیانی کارزار مبارزات انتخاباتی ترامپ قصد دارد چندین پفراینده قضایی فدرال را مبنی بر سلب حق بازرسی آرا تشکیل دهد. وی ماشین دموکرات ها را در فیلادلفیا به دستکاری در شمارش آرا و مخفی نگه داشتن آرای افرادی که مرده اند، متهم کرد.

جولیانی همچنین بار دیگر و بدون ارائه مدرک مدعی شد: به نظر من کسی از کمیته ملی دموکرات یادداشتی ارسال کرده و خواهان آن شده تا به جمهوری خواهان اجازه دسترسی به رای ها داده نشود.

وی پیشی دریافت بایدن در برخی ایالت ها به ویژه پنسیلوانیا، را یک روز پس از برگزاری انتخابات نشانه فساد در انتخابات دانست. این در حالی است که در ساعات نخست شمارش آرا ترامپ ابتدا در پنسیلوانیا پیشتاز بود، اما پس از آنکه شمار بی سابقه آرای پستی که طبق قوانین ایالتی مجاز به شمارش تا پیش از انتخابات نیستند، بالا گرفت بایدن پیشتاز شد.

جولیانی پس از پیشتازی بایدن در پنسیلوانیا گفت: تنها دلیل پیشتازی بایدن فساد و دستکاری آرا است.

این شبکه خبری از جولیانی در مورد درخواست بایدن از رسانه ها برای دامن نزدن به نفرت پراکنی سوال پرسید و وکیل شخصی ترامپ ضمن تمسخر رسانه ها و مسئول دانستن آن ها برای حمایت های جانبدارانه و جهت گیری علیه ترامپ اضافه کرد: این رسانه ها نیستند که در مورد رییس جمهوری تصمیم می گیرند، بلکه دادگاه این نقش را برعهده دارد.

جو بایدن با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس گیر ابتدا با هم حزبی های خود به رقابت برخاست و پایان در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1289

به "خبرنگاران وکیل ترامپ: ترامپ پیروزی بایدن را نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وکیل ترامپ: ترامپ پیروزی بایدن را نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید