توسعه پایدار تبدیل به افکار عمومی شود

به گزارش مجله ویراپارس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر اینکه توسعه پایدار باید تبدیل به افکار عمومی شود، اظهار کرد: اگر مردم خودشان را با مدیریت شهری پیوند نزنند، برنامه ریزی ها اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

توسعه پایدار تبدیل به افکار عمومی شود

به گزارش خبرنگاران، کیوان محمدی در پنجاه ویکمین نشست تخصصی توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان که با موضوع آینده پژوهی و شهرهای آینده برگزار شد، ضریب شهرنشینی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا را 70 درصد دانست و اظهار کرد: این نسبت در کشور ما نیز وجود دارد، اما شهرنشینی در گیلان پایین تر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به شاخص های جدید شهرنشینی، افزود: شاخص های شهرنشینی در دنیای امروز با گذشته متفاوت است و به سمت شهرهای هوشمند می رویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، شهرهای هوشمند را برخوردار از دستگاه های مکانیکی و الکترونیکی دانست و شرح داد: امروز نیازمند بررسی وضعیت و شاخص های شهرنشینی نوین و هوشمند در جامعه خودمان هستیم. متاسفانه شهرهای گیلان مسائل اساسی شهرنشینی دارند و شاخص های یک شهر مدرن و جامعه توسعه یافته در شهرهای ما وجود ندارد.

محمدی، تحقق شهرنشینی توسعه یافته را نیازمند وفاق اجتماعی دانست و بیان نمود: برنامه ریزان مدیریت شهری باید دنیای آینده را خوب بشناسند و مولفه های آن را درک کنند؛ این در حالی است که شاهان ایران طی دو سده اخیر به ویژه دوران قاجاریه آینده پژوهی نداشتند.

وی شهرنشینی مدرن را صرفا یک واقعیت تحقق یافته دانست؛ نه یک رویکرد ایده آل گرایانه و گفت: انسان این توانایی را دارد به همه رویاهای خود جامه عمل بپوشاند لذا وظیفه داریم به عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای دهه های آینده رویا و هدف داشته باشیم و اگر از این چشم انداز غفلت کنیم، از جامعه دنیای عقب می مانیم و حذف می شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه پیشرفت های نظامی کشور در عرصه موشک و پهپاد ثابت کرد می توانیم به استانداردهای دنیای برسیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم، اضافه کرد: در محیط زیست، حمل و نقل، ساختمان سازی، شهرنشینی و... نیز می توانیم توسعه پیدا کنیم لذا در گام نخست نباید از وضع موجود دچار ناامیدی شویم.

محمدی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار باید تبدیل به افکار عمومی شود، اظهار کرد: اگر مردم خودشان را با مدیریت شهری پیوند نزنند و شهر هوشمند بدون ترافیک و بدون پسماند به یک خواست عمومی تبدیل نشود، برنامه ریزی ها اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

وی از رسانه ها نیز خواست افکار عمومی را با مسائل توسعه ای آشنا کنند و گفت: رسانه ها وظیفه دارند ایده آل ها را به افکار عمومی منتقل کنند و یک انسان توسعه یافته بسازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 485

به "توسعه پایدار تبدیل به افکار عمومی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پایدار تبدیل به افکار عمومی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید