تعاونی ها 5600 فرصت شغلی در انزلی ایجاد کردند

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران/گیلان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به فعالیت 190 تعاونی در بندر انزلی گفت: تعاونی ها 5600 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد کردند.

تعاونی ها 5600 فرصت شغلی در انزلی ایجاد کردند

عباس علیزاده در آیین تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: انزلی با 190 تعاونی فعال یکی از شهرستان های خوب استان در حوزه تعاون است.

وی گفت: این تعاونی ها بالغ بر 1860 نفر عضو دارند و بیش از 5600 فرصت شغلی در شهرستان انزلی ایجاد کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به افتتاح 132 واحد مسکن مهر در گرامیداشت هفته تعاون از طریق اتحادیه مسکن مهر شهرستان بندر انزلی، شرح داد: یکی از تعاونی های برتر و شایسته تقدیر استان گیلان از شهرستان بندر انزلی و اتحادیه تعاونی، مسکن مهر این شهرستان بوده که با توجه به امتیازاتی که کسب کرده توانسته حائز این رتبه شود.

تعاونی ها کمک کار دولت در حوزه اقتصاد و معیشت هستند

سید اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان بندرانزلی هم، با اشاره به اینکه تعاونی پیشینه درخشانی در کشور ما داشته است، اظهار کرد: تعاونی ها در بروز و ظهور توانمندی هایشان به ویژه در چند دهه اخیر چندان قوی نبودند و شاید دلیل آن مسائل و موانعی بود که بر سر راه فعالیت آنها وجود داشت.

وی با بیان اینکه حل بخشی از مشکل تعاونی ها به عهده حاکمیت است که موانع را بردارد، شرح داد: بخشی هم نیازمند بازنگری در قوانین است.

فرماندار شهرستان بندرانزلی گفت: در قانون اشاره شده که تعاونی ها یکسری معافیت ها دارند ولی در عمل وقتی به ارگان ها مراجعه می کنیم این معافیت ها لحاظ نمی شود و از جمله دغدغه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

میرغضنفری، با اشاره به اینکه تعاونی ها کمک کار دولت در حوزه اقتصاد و معیشت هستند، تاکید کرد: در برخی جاها هم نیاز بود که تعاونی ها محکم قدم بردارند که شاید به دلیل کمرنگ شدن انگیزه ها این اتفاق رخ نداده است.

افتتاح 132 واحد مسکن مهر در انزلی

امیر رضی زاده، مدیرعامل مسکن مهر بندرانزلی هم در ادامه، اظهار کرد: تعدادی از این واحدها از سوی تانین معیشت نیروی دریایی از ما خریداری شده و مابقی هم واحدهای خریداری شده از طریق اعضای تعاونی مسکن مهر هستند.

وی افزود: اگر بانک در اعطای تسهیلات حمایت کند و اعضا هم اقساط را به موقع پرداخت کنند می توانیم تا پایان سال جاری 264 واحد دیگر را هم به اتمام برسانیم.

رضی زاده با اشاره به اینکه 11 تعاونی زیر مجموعه تعاونی مسکن مهر شهرستان بندر انزلی هستند، گفت: در واقع با تحویل 264 واحد، کل 1712 واحد مسکن مهر انزلی به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل مسکن مهر بندرانزلی با اشاره به اینکه در اساسنامه هیچ تعریفی برای انجام پروژه های رفاهی و آموزشی نداریم، شرح داد: براساس مصوبه مجمع و چندین جلسه شورای تامین شهرستان یک کانون فرهنگی و آموزشی، یک حسینیه یک پارک به متراژ 800 متر همچنین یک خانه کشتی که در واقع سالن ورزشی است با زیربنای 850 متر و ظرفیت 350 نفر در مجموعه مسکن مهر بندر انزلی با اعتبار خود تعاونی احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه همه واحدهای ساخته شده استانداردهای لازم طبق تعریف سازمان مسکن و شهرسازی را دارند، تاکید کرد: این واحدها بر اساس تمام استانداردها ساخته شده و تحویل اعضا می شود که واحدهای دوخوابه 75 متری با مشاع 93 متر و تک خوابه ها 60 متری که با مشاع 83 متر هستند.

به گزارش خبرنگاران، در پایان این مراسم از پنج تعاونی برتر شهرستان بندر انزلی تجلیل و قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1767

به "تعاونی ها 5600 فرصت شغلی در انزلی ایجاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاونی ها 5600 فرصت شغلی در انزلی ایجاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید