تجارت در گرجستان

به گزارش مجله ویراپارس، تمامی مسافرانی که به گرجستان سفر می نمایند قصدشان تفریح و گردش نیست بلکه تعدادی هدفشان تجارت در گرجستان است . شرایط مالی این کشور در گذشته خوب بود و مردم از شرایط نرمالی برای زندگی برخوردار بودند اما بعد از فروپاشی شوروی سابق در اواخر قرن بیستم و آغاز ناآرامی ها در مناطق مختلف گرجستان اقتصاد این کشور با مشکل روبرو شد . در سال های اخیر با توجه به سرمایه گذاری های داخلی و خارجی متعددی که در بخش های مختلف گرجستان صورت گرفته اقتصاد این کشور شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده است .

تجارت در گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری و تجارت در کشور گرجستان هستید بهتر است بدانید که برای رسیدن به موفقیت در هر تجارتی آگاهی ، علاقه ، اراده و پشتکار ضروری است . چرا که اگر از بهترین تجارت ها در گرجستان و راه های صحیح سرمایه گذاری اطلاع نداشته باشید و پشتکارتان کم باشد به طور حتم در میانه های راه شکست خواهید خورد . مواردی چون قانون حمایت از سرمایه گذاری های خارجی ، مالیات کم ، نیروی کار مکفی ، تعرفه های پایین و خدمات مناسب در گمرک ، سیاست تجارت آزاد و … سبب شده سرمایه گذاری ها و انوع تجارت در این کشور نتیجه مطلوبی داشته باشد .

اقتصاد گرجستان

همانگونه که بیان شد اقتصاد گرجستان بعد از فروپاشی شوروی دچار تزلزل شد و تا سال ها رشدی نزولی داشت اما در دهه اخیر با جذب سرمایه های داخلی و خارجی ، اصلاحات مهم ، خصوصی سازی و … از میزان تورم کاسته شد و رشد سالانه با افزایش روبرو شد . با این وجود باز هم نرخ بیکاری در جامعه گرجی زیاد است و بیش از ده درصد از مردمان آن زیر خط فقر هستند .

درامد گرجستان عمدتا از راه کشاورزی ، صنعت ، معادن ، گردشگری و خدمات به دست می آید و ترکیه ، جمهوری آذربایجان ، روسیه و چین از اصلی ترین شرکای صادرات و واردات گرجستان محسوب می گردند . درصد قابل توجهی از درآمد این کشور (حدود یک سوم) به کشاورزی و پرورش میوه های مختلف ، تنباکو ، انواع دانه ها و چغندر قند وابسته است . این کشور اوراسیایی معادن متعددی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به معادن منگنز ، زغال سنگ ، فلزات آهنی ، عقیق ، مرمر ، جیوه و خاک نسوز اشاره کرد . در شهرهای مختلف گرجستان برای فراوری کالاهای مصرفی گرجی ها موسسات فراوریی متعددی راه اندازی شده است . در دهه اخیر گردشگری نقش مهمی در اقتصاد گرجستان داشته و هر ساله نیز بر تعداد گردشگران تور گرجستان و میزان درآمد این کشور از راه صنعت توریسم افزوده می شود .

فرصت های سرمایه گذاری در گرجستان

قبل از سرمایه گذاری در هر کشوری ابتدا باید شرایط را سنجید و عواملی چون جمعیت ، درآمد سرانه و فاصله آن تا ایران را در نظر گرفت . در گرجستان فرصت های سرمایه گذاری متعددی فراهم شده است که با انتخاب بهترین گزینه می توان سودهای کلان به دست آورد . برطبق آمار و نظر کارشناسان سرمایه گذاری در صنایع گردشگری ، بسته بندی ، ساخت و ساز ، کشاورزی ، انرژی و بازیافت می تواند بیشترین بازدهی را داشته باشد .

نکته : مطالعه پست توصیه های پولی و گمرکی گرجستان به علاقه مندان به تجارت در این کشور توصیه می شود .

منبع: لذت سفر
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 808

به "تجارت در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید