شروع سفر های بدون ویزای اولین گروه های گردشگری ایران و روسیه

به گزارش مجله ویراپارس، رییس نمایندگی بازرگانی سفارت روسیه در ایران از شروع سفر های بدون ویزای اولین گروه های گردشگری ایران به روسیه و بالعکس اطلاع داد.

شروع سفر های بدون ویزای اولین گروه های گردشگری ایران و روسیه

به گزارش ایسنا، رستم ژیگانشین در ملاقات با شهردار تبریز اظهار کرد: این سفر ها نقش به سزایی در توسعه تعاملات و توسعه ارتباطات و در نهایت بهبود شرایط گردشگری دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تبریز در حوزه های مختلف تجاری و صنعتی، توضیح داد: ظرفیت های تبریز بستر مناسبی برای توسعه روابط تجاری و صنعتی بین ایران و روسیه است.

وی توضیح داد: پیمان خواهر خواندگی شهر های تبریز و قازان بستری مناسب برای ارتقا و توسعه سطح روابط تجاری و فرهنگی دو شهر است.

ژیگانشین اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی و دولتی روسیه علاقمند به مشارکت و فعالیت در بازار ایران هستند.

رییس نمایندگی بازرگانی سفارت روسیه در ایران پیوند خواهرخواندگی بین تبریز و قازان را بستری مناسب برای ارتقا سطح ارتباطات شهری، تجاری و فرهنگی طرفین خواند و با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز، گفت: برای توسعه ارتباطات و جذب حداکثری سرمایه گذاری در همایش پیش رو، از شهرداران مراکز دو استان تاتارستان و باشقیرستان دعوت به عمل آید، چون این شهر ها از لحاظ صنتعی سرآمد هستند.

شهردار تبریز نیز در این ملاقات با اشاره نقش کریدوری تجاری تبریز و آذربایجان شرقی به علت مجاورت جغرافیایی با کشور های جمهوری آذربایجان، ترکیه و ارمنستان، خاطر نشان کرد: تبریز نقش به سزایی در مبادلات تجاری منطقه دارد و با توسعه روابط می توان یاری شایانی به افزایش مراودات تجاری و روسیه انجام داد.

یعقوب هوشیار با تشریح اقدامات عمرانی مدیریت شهری در دو سال اخیر، توضیح داد: تبریز در حوزه اجرای پروژه های زیست محیطی، حمل و نقل، تاکسیرانی و هوشمندسازی شاهد پیشرفت های مطلوبی بوده به طوری که اقدامات ارزشمندی برای ارتقای زیرساخت های هوشمندسازی شهری شروع شده است.

وی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان شرقی از دیرباز فکر و رویکرد مالی قوی داشته و این شهر کریدور ایران به اروپا بوده است، توضیح داد: پتانسیل مطلوب صنعتی تبریز فرصت بی نظیری برای افزایش تعاملات صنعتی و تجاری میان تبریز و استان های روسیه است چرا که تبریز ظرفیت های متنوعی در حوزه های صنعتی، گردشگری، سرمایه گذاری و ... دارد.

وی در انتها سخنان خود از فعالان مالی و حوزه سرمایه گذاری و شهرداران شهر های مهم روسیه برای حضور در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز 2023 دعوت به عمل آورد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2282

به "شروع سفر های بدون ویزای اولین گروه های گردشگری ایران و روسیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "شروع سفر های بدون ویزای اولین گروه های گردشگری ایران و روسیه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سفر های بدون ویزای اولین گروه های گردشگری ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید