بهترین مسیرهای طبیعت گردی کوسامو، فنلاند

به گزارش مجله ویراپارس، طبیعت گردی در شهر کوسامو | Kuusamo فنلاند

هنگامی که به شهر کوسامو سفر می کنید، خود را در محیطی با طبیعیتی بکر و دست نخورده می یابید. صخره های ناهموار و رودهای جاری که همه نیروهای طبیعت هستند، طبیعت گردی فنلاند شما را در خود غرق می کند. این شهر را پارک های ملی احاطه کرده اند. اولانکا Oulank در شمال، Riisitunturi در غرب و در جنوب آن دریاچه Kita و پارک ملی Hossa واقع شده اند. برای رفتن به تمام این پارک ها یک سفر کوتاه یک روزه کافی است. پارک های Syöte و Pyhä نیازمند سفرهای طولانی تری هستند که قطعا ارزش دیدن را دارند. برای گردش در طبیعت این پارک ها با خبرنگاران همراه شوید.

بهترین مسیرهای طبیعت گردی کوسامو، فنلاند

تنها منطقه ای از شهر کوسامو که ارتفاع آن از سطح دریا به بیش از 200 متر می رسد جنوب آن است که در آن حدود 20 تپه با ارتفاع 300 متری وجود دارد. این ارتفاعات موجب به وجود آمدن آبشارهایی زیبا به ارتفاع بیش از 50 متر شده است. در پیرامون نواحی روکا، والتاوارا و ایوارا منظره و پوشش گیاهی به شدت تغییر می کند. کم ارتفاع ترین ناحیه در این منطقه بخش شرقی رودخانه Oulanka است که تنها 135 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. در نقشه زیر می توانید موقعیت این شهر را دقیق تر ببینید.

پارک ملی اولنکا | Oulanka National Park

جهت طبیعت گردی Karhunkierros مشهورترین جهت طبیعت گردی فنلاند است که سال 2014 نیز نامزد دریافت لقب بهترین جهت طبیعت گردی جهان شد. در این پارک جهتهای کوتاه تری هم وجود دارد. شگفت انگیزترین منظره ها طبیعت شهر کوسامو را همراه با گونه های نادر پرندگان و گیاهان می توانید در پارک اولانکا ببینید.

پارک میان شهرهای کوسامو و سالا واقع شده است. در سال 1956 میلادی تاسیس شد. مساحت آن 290 کیلومتر مربع است و هر سال دویست هزار گردشگر از آن دیدن می کنند. یک پارک ملی دیگر به نام Paanajärvi در کنار اولانکا است که در طرف دیگر مرز در کشور روسیه واقع شده است.

ناحیه روکا | Ruka area

روکا از چهار قله تشکیل شده است که نام هایشان را از چهار سرزمین شیب دار گرفته اند. Pessari، Ruka، Saarua و Masto. در قله Masto دو جهت جداگانه وجود دارد یک جهت برای افراد ناتوان و دیگری Juhannuskallio که برای حرکت در آن حتما باید کفش مناسب حرکت در برف همراه داشته باشید. برای رسیدن به نقطه شروع جهتها می توانید از خودرو استفاده کنید. به جز در فصل زمستان که برای رسیدن به پیست اسکی قلهRuka (فقط در صورتی که اسکی یا اسنوبرد و گواهی معتبر داشته باشید) می توانید از تله سیژ استفاده کنید.

جهتهای طبیعت گردی فنلاند ناحیه روکا

چندین جهت تابستانی خوب در این منطقه وجود دارد. که تمامی آن ها به جز Rukatunturi در فصل زمستان تبدیل به جهت اسکی می شوند. از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر می توانید با استفاده از بالابرهای شیشه ای به قله روکا برسید. برای برگشت نیز می توانید از جهت سورتمه تابستانی استفاده کنید یا پیاده بیایید. تمام جهتها شما را به دهکده روکا می رسانند.

والتاوارا | Valtavaara

برای رسیدن به قله والتاوارا چندین جهت قدیمی و نو وجود دارد که تقریبا 8 کیلومتر طول آن هاست. جهتی ماشین رو نیز وجود دارد که شما را به یک کیلومتری مقصد می رساند. هنگام سفر یه این منطقه توجه داشته باشید که حتما تجهیرات مناسب برف را همراه داشته باشید. Pyhävaara نیز جهتی در جوار این قله است که می توانید از جهت اسکی به آن برسید. در فصل تابستان می توانید پیاده و در زمستان با کفش مناسب حرکت در برف این جهت را طی کنید.

پارک ملی Riisitunturi

این پارک ملی به درخت های بلند قامت و پوشیده از برفش معروفیت دارد. آب و هوای مرطوب یکی از عوامل اصلی زیبایی بی مثال طبیعت آن است. جهتهای اغوا کننده مناسب برای یک گردش روزانه یا طولانی تر. این پارک از ورزشکارانی که در فصل تابستان یا زمستان (همراه با کفش مناسب) به آن بیایند استقبال می کند. در مجموع 42 کیلومتر جهت مناسب برای طی کردن در فصول مختلف در پارک وجود دارد که 20 کیلومتر از آن مناسب اسکی است. جهت Riisin rääpäsy نیز با 4.3 کیلومتر طول مناسب برای خانواده ها و بچه ها است.

قله ایوارا | Iivaara

ایوارا با 470 متر ارتفاع سومین قله بلند ناحیه کوسامو است که تقریبا از همه طرف به دریاچه ای ختم می شود. در اطراف قله درختی وجود ندارد و روحی صخره های آن نوعی سنگ معدنی خاص یافت می شود، در کشور فنلاند تنها نقطه ای که می توانید ijolite را بیابید همین جا است.

در معاهده صلح سال 1959 میلادی بعد از جنگ بین روسیه و سوئد قله را مرز بین دو کشور انتخاب کردند. در یک روز آفتابی که هوا صاف است می توانید تپه ها و جنگل های روسیه را از این جا ببینید. برای رسیدن به قله ایوارا تنها یک جهت وجود دارد که طول آن 9 کیلومتر است.

دریاچه جلما و پارک ملی هوسا | Julma Ölkky & Hossa National Park

دریاچه Julma Ölkky ،دریاچه ای عمیق و بکر است که در میان دره واقع شده است. ساحل این دریاچه صخره ای است. طول دریاچه حدود 3 کیلومتر است و پهنای آن از 20 متر تا 100 متر تغییر می کند و عمق آن نیز به 42 متر می رسد. در ساحل شرقی دریاچه نزدیک به بخش شمالی یک حفره قوسی شکل در میان صخره ها است که آن را Pirunkirkko به معنی کلیسای شیطان می نامند. طبق افسانه های محلی زمانی خانه شیطان بوده است. در بخش شرقی دریاچه جوی هایی به صخره ها منتهی شده و از آن ها سرازیر می شوند که به خاطر رنگ های زیبایشان هنگام تابش خورشید، نام رنگین کمان بهاری را بر آن ها نهاده اند. در فصل تابستان سفرهایی همراه با قایق و راهنما به جزیره ترتیب داده می شود. جهت طبیعت گردی Ölökynähkäsy نیز دور این دریاچه واقع شده است و حدود 10 کیلومتر طول دارد.

منبع: ruka.fi

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1997

به "بهترین مسیرهای طبیعت گردی کوسامو، فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مسیرهای طبیعت گردی کوسامو، فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید