بسکتبال با ویلچر در خطر حذف از بازی های پارالمپیک توکیو

به گزارش مجله ویراپارس، کمیته بین المللی پارالمپیک به فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر هشدار داد در صورت سرپیچی از مقررات این کمیته، این رشته ورزشی از بازی های پارالمپیک 2020 کنار گذاشته خواهد شد.

بسکتبال با ویلچر در خطر حذف از بازی های پارالمپیک توکیو

به گزارش ، کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، اگر فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچر (IWBF) نتواند از قوانین طبقه بندی کمیته بین المللی پارالمپیک پیروی کند، این رشته ورزشی از برنامه بازی های پارالمپیک توکیو 2020 حذف خواهد شد.

IPC در بیانیه ای اعلام نموده است: این ورزش در پارالمپیک پاریس 2024 صندلی خود را از دست داده، اما در صورتی که فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچر تا آگوست 2021 با مقررات دسته بندی ورزشکاران IPC، کاملاً هماهنگ شود، دوباره به مسابقات بازمی شود. سال جاری هم تا 29 ماه مه به فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچر فرصت داده شده تا برنامه اقدام مصوب IPC را برای دسته بندی ورزشکاران اجرا کند، در غیر اینصورت از بازی های پارالمپیک 2020 توکیو کنار گذاشته خواهد شد. اختلاف این 2 نهاد جهانی این است که IWBF معلولیت های واجد شرایط بودن بازیکنان را متفاوت از قوانین IPC تعریف می نماید.

IPC اضافه کرد: IWBF نتوانسته است آیین نامه های خود را مطابق با قوانین IPC مطابقت دهد. اندرو پارسونز رئیس IPC ادعا کرد که این سازمان با IWBF به نقطه شکست رسیده و هشدار داد که برای حل اوضاع کار اساسی ضروری است.

پارسونز گفت: ما می دانیم که بسکتبال با ویلچر یکی از ورزش های محبوب مسابقات پارالمپیک است، اما این بدان معنی نیست که IWBF بالاتر از قوانین است. متأسفانه، این موضوع جدیدی نیست و IWBF چندین سال است که متوجه این موضوع شده و به این نهاد زمان و فرصت کافی برای رسیدگی داده شده است. در طول این دوران، ما به IWBF کاملاً واضح و شفاف اطلاع داده ایم که باید قبل از بازی های پارالمپیک توکیو 2020، تغییرات ایجاد شود. توپ اکنون در زمین بسکتبال با ویلچر است، همانطور که مدت ها بوده است. IWBF دقیقاً می داند چه اقدامات لازمی را باید از حالا تا ماه مه انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 764

به "بسکتبال با ویلچر در خطر حذف از بازی های پارالمپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسکتبال با ویلچر در خطر حذف از بازی های پارالمپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید