بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی در عسلویه افتتاح شد!

به گزارش مجله ویراپارس، افتتاح بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی

در راستای توسعه و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری در منطقه عسلویه، بزرگ ترین دهکده و پارک گردشگری ساحلی جنوب کشور در منطق نخل تقی شهرستان عسلویه افتتاح شد. این پارک که صندلی مهم و باارزشی در توسعه مالی منطقه ایفا خواهد نمود با حضور استاندار بوشهر، آقای عبدالکریم گراوند افتتاح شد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص خبر بهره برداری از بزرگ ترین دهکده گردشگری ساحلی جنوب کشور بیشتر صحبت کنیم.

بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی در عسلویه افتتاح شد!

دهکده گردشگری نخل تقی

آقای گراوند، استاندار بوشهر در مراسم افتتاح دهکده گردشگری نخل تقی که بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی جنوب کشور محسوب می گردد سخنانی ایراد کردند. ایشان با اشاره به این موضوع که اجرای این دهکده گردشگری در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس اقدامی بسیار ارزشمند است گفت: نخل تقی و عسلویه نباید تنها با سرمایه عظیم نفت و گاز شناخته گردد. این شهرستان علاوه بر منابع غنی نفتی از ظرفیت های بالایی در عرصه های گوناگون مثل گردشگری برخوردار است و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

استاندار بوشهر با بیان این که افتتاح و راه اندازی این قبیل طرح ها در راستای تحقق مطالبات مردم منطقه است افزود: اواخر سال قبل رئیس جمهور به استان های بوشهر سفر کردند و با تخصیص اعتبارات و تصمیم گیری های مهم این سال را سالِ توسعه استان بوشهر پیش بینی کردند.

مصوبات سفر استانی رئیس جمهور بسیار یاری کننده بود و شتاب بیشتری به توسعه استان بوشهر داده است. افتتاح بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی جنوب کشور یکی از بارزترین نمونه های این طرح توسعه به شمار می رود. آقای گراوند در این مورد شرح می دهد: در روزهای آینده اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهوری برای اجرای پروژه های تدوین شده ابلاغ می گردد.

به گفته استاندار بوشهر: اراضی هم جوار دهکده گردشگری نخل تقلی که بزرگ ترین دهکده گردشگری ساحلی جنوب کشور است افزایش پیدا خواهد نمود و 15 هکتار زمین های همجوار این دهکده در آینده به مجموعه اضافه خواهد شد. به این ترتیب امیدوار هستیم این دهکده در کنار پروژه عظیم پارس جنوبی بتواند تحول عظیم و شگرفی در راستای نشاط، شادابی، تفریح و رونق گردشگری منطقه ایجاد کند.

آقای گراوند با بیان این که این طرح، بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی جنوب کشور است گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل بالای منطقه نخل تقی و عسلویه، اجرای این قبیل طرح ها و توسعه گردشگری در نقاط مختلف استان بوشهر در اولویت قرار خواهد داشت.

نخل تقی کجاست؟

شهر نخل تقی در استان بوشهر و در جنوب ایران قرار گرفته است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان عسلویه واقع شده و از قدیم یکی از بازارهای بزرگ جنوب برای خرید کالای خارجی (ته لنجی) بوده است. این شهر از شمال به کوه های زاگرس، از جنوب به دریای خلیج فارس، از غرب به شیرینو و از سمت شرق به شهر عسلویه محدود می گردد. شهر نخل تقی به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد از قدیم مرکزی مهم برای خرید بوده و مسافران زیادی از مناطق دور و نزدیک برای خرید به این شهر ساحلی می آمدند. افتتاح بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی در جنوب کشور می تواند گامی مهم و موثر در راستای توسعه هرچه بیشتر این منطقه و رونق مالی مردم منطقه به شمار بیاید.

بندر عسلویه

عسلویه شهری بندری در استان بوشهر و مرکز استان عسلویه است. منطقه ویژه مالی انرژی پارس جنوبی که در این منطقه و در میان آب های خلیج فارس واقع شده است یکی از مهم ترین استخراجگاه های نفت و گاز در ایران و منطقه به شمار می رود.

پانوشت: عکس ها تزئینی هستند!

منبع: الی گشت
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 182

به "بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی در عسلویه افتتاح شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی در عسلویه افتتاح شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید