برچسب امنیت روی دستگاه های هوشمند در انگلیس الزامی شد

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک رادار، دولت انگلیس اعلام نموده تلویزیون های هوشمند و دستگاه های الکترونیکی دیگری که به اینترنت متصل می شوند باید برچسب هایی مخصوص داشته باشند. در این برچسب ها به کاربران اطلاع داده می گردد دستگاه تا چه حد در برابر حملات سایبری ایمن است.

برچسب امنیت روی دستگاه های هوشمند در انگلیس الزامی شد

شرکت ها در مرحله اول به طور داوطلبانه و برای یاری به مشتریان این برچسب ها را روی محصولات شأن نصب می نمایند تا آنها متوجه شوند کدام محصولات ایمن هستند. اما در مرحله بعد نصب برچسب ها الزامی خواهد بود.

این طرح بخشی از مشاوره های دولت انگلیس برای بهبود کلی وضعیت امنیت سایبری در این کشور است. طرح مذکور با 3 شرط اصلی در آئین نامه ای برای فراوری نمایندگان ارائه شده است.

طبق این قانون برچسب ها باید به مشتریان گوشزد نمایند از پسوردهای یکسان استفاده ننمایند، باید به مشتریان اطلاع داده گردد آپدیت های امنیتی جدید دستگاه چه زمان عرضه می گردد و علاوه بر آن باید شرکت ها دپارتمانی ایجاد نمایند تا کاربران بتوانند شکاف های امنیتی در دستگاه ها را گزارش نمایند.

مارگوت جیمز وزیر دیجیتال انگلیس اعلام نموده تحت این برنامه خرده فروشان فقط می توانند محصولاتی را بفروشند که برچسب های مذکور را داشته باشند.

به گفته جیمز این اقدام آخرین گام در طرحی است که انگلیس را به یکی از ایمن ترین اماکن آنلاین در سراسر دنیا تبدیل می نماید.

او در این باره گفت: بسیاری از محصولات مصرفی که به اینترنت متصل می شوند، امنیت ندارند و درنتیجه حریم شخصی و امنیت مشتریان را به خطر می اندازند. آئین نامه مذکور نخستین گام به جهت ایمن کردن محصولات است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 189

به "برچسب امنیت روی دستگاه های هوشمند در انگلیس الزامی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برچسب امنیت روی دستگاه های هوشمند در انگلیس الزامی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید