برای رهن و اجاره خانه در منطقه 7 تهران چقدر هزینه کنیم؟

به گزارش مجله ویراپارس، منطقه 7 شهرداری تهران با جمعیت 253 هزار نفری، یکی از مناطق شلوغ تهران است. البته جمعیت غیر ساکن این منطقه بیشتر از جمعیت ساکن است که علت این موضوع، اداری بودن ساختار این منطقه است. منطقه 7 تهران عظیم، دارای 5 ناحیه و 16 محله است که معروف ترین محله های این منطقه هفت تیر، بهار شمالی، شهید مفتح و کریم خان زند و سهروردی جنوبی است. (از قلم نیاندازید سهروردی شمالی در منطقه 6 شهرداری تهران قرار گرفته است.)

برای رهن و اجاره خانه در منطقه 7 تهران چقدر هزینه کنیم؟

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

پس اگر به دنبال رهن و اجاره واحد مسکونی در منطقه 7 تهران هستید، باید در وهله اول بدانید که بیشتر این مناطق در طرح ترافیک قرار گرفته است و شما در طول هفته نمی توانید از خودرو شخصی تان بهره ببرید. همچنین این منطقه بافتی اداری و تجاری دارد و در نتیجه در روزهای کاری ترافیک و آلودگی هوا شما را ناراحت خواهد نمود. در مقابل این منطقه روزهای تعطیل آرامی دارد.

هفت تیر زنده ترین محیط برای زندگی

هفت تیر یکی از معروف ترین محدوده های منطقه 7 شهرداری تهران است. البته بلوک های غرب میدان، جزئی از منطقه 6 و بلوک های شرقی جزئی از منطقه 7 هستند. هفت تیر از سمت جنوب با خیابان های شهید مفتح و کریم خان زند و از سمت شمال با خیابان شهید مفتح، بهار شیراز و عظیمراه مدرس در ارتباط است. همچنین میدان هفت تیر به دلیل نزدیکی به سفارت سابق آمریکا، خانه هنرمندان، خیابان بهار (ارامنه نشین)، کلیسای گریگوری در کریم خان، بورس پوشاک زنانه، سینما و کافه های فرهنگی و هنری متعدد و همچنین هتل و متل های متعدد یکی از مناطق مهم تهران به شمار می آید.

در خصوص قیمت هم باید بگوییم که قیمت رهن و اجاره این منطقه به واسطه نزدیکی به میدان ولیعصر و فردوسی، حمل ونقل آسان و ارزان (اتوبوس و مترو)، دسترسی آسان به درمانگاه و مراکز خدمات درمانی و فرهنگی، نسبتاً گران است. در نتیجه این منطقه مناسب اقشار با درآمد متوسط به بالا است. در حال حاضر قیمت رهن کامل یک واحد قدیمی 100 متری در این منطقه، بیش از 140 میلیون تومان و هزینه رهن یک واحد 3 تا 5 ساله، 150 متری 50 میلیون تومان و نرخ اجاره آن 5 میلیون و 500 تومان است. همچنین قیمت رهن کامل یک واحد 57 متری، بیش از 100 میلیون تومان است.

اگر به دنبال اجاره یک واحد 68 متری، اطراف میدان هفت تیر هستید، باید توانایی پرداخت 30 میلیون به عنوان رهن و 2 میلیون و 200 هزار تومان در ماه به عنوان اجاره را داشته باشید. بیشتر واحدهای این منطقه قدیمی هستند و بعضی از واحدها بدون آسانسور هستند که قیمت کمتری نسبت به واحدهای دارای آسانسور دارند. بار دیگر تکرار می کنیم که این منطقه در طرح ترافیک واقع شده است و شما می توانید خودرو خود را بعد از ساعت 19 وارد خیابان کنید.

شهید مفتح، محله ای برای علاقه مندان فرهنگ و هنر

محله شهید مفتح یا روزولت سابق، دارای دو بخش جنوبی و شمالی است. بخش جنوبی آن از میدان هفت تیر شروع شده و تا مترو دروازه دولت ادامه دارد. این منطقه به دلیل وجود هتل و متل های متعدد، دارای کافه و رستوران های متعدد است؛ بنابراین اگر به دنبال زندگی دریکی از محله های فرهنگی تهران هستید، حتماً نگاه دقیقی به محله های مفتح داشته باشید. البته این خیابان به دلیل وجود استادیوم شهید شیرودی، یکی از مناطق مهم وزرش دوستان نیز محسوب می گردد. خانه هنرمندان، گالری های متعدد، کلیسا و موزه های مختلف، بخشی از دارایی های این محله است.

اگر به دنبال رهن و اجاره واحد مسکونی در مفتح شمالی هستید، باید بدانید که این محله اصیل نشین، ساکت و پر آرامش بوده و بافت زنده ای دارد. در حال حاضر هزینه رهن یک واحد 55 متری در خیابان مفتح شمالی 60 میلیون و نرخ اجاره ماهیانه آن 2 میلیون و 200 هزار تومان است. همچنین برای رهن کامل یک واحد 114 متری، باید مبلغی حدود 240 میلیون تومان هزینه کنید. رهن و اجاره این محله با وجود امکانات مطلوب از نگاه مشاوران املاک منصفانه است؛ چرا که سطح زیرساخت های بیشتر محله های منطقه 7 بالا بوده و امکانات متعددی در دسترس ساکنان این محله ها است.

نرخ رهن و اجاره در خیابان مفتح جنوبی نیز تا حدودی مانند مفتح شمالی است؛ اما این محله به واسطه کاهش تعداد مغازه و افزایش ساختمان های اداری نسبت به مفتح شمالی آرام تر است. بنابراین اگر به دنبال محیطی بسیار آرام هستید، حتماً مفتح جنوبی را انتخاب کنید. در حال حاضر هزینه رهن یک واحد 60 متری در خیابان مفتح شمالی 30 میلیون و نرخ اجاره یک میلیون و 300 هزار تومان است. همچنین برای رهن یک واحد 83 متری، باید در حدود 175 میلیون بپردازید که البته نرخ اجاره این آپارتمان 300 هزار تومان در ماه است. نرخ رهن کامل یک واحد 85 متری در این محله نیز 200 میلیون تومان است.

کریم خان زند، معروف ترین خیابان تهران

کریم خان زند یکی دیگر از محله های معروف منطقه 7 شهرداری تهران است. این خیابان از جهت شرق و غرب، بین میدان هفت تیر و میدان ولی عصر جای گرفته است. از مراکز مهم این خیابان می توان به طلافروشی هایی که تقاطع خیابان ویلا واقع شده اند و کتاب فروشی های سرشناس که نزدیک میدان هفت تیر خوش نشسته اند، نام برد. کتاب فروشی هایی چون، نشر چشمه، نشر ثالث، نشر ویستار و مرکز موسیقی بتهوون که در خیابان میرزای شیرازی واقع شده اند. با این اوصاف با ساکن شدن در این محله، وارد یک محله کاملاً فرهنگی می گردد. این محله جزو زنده ترین محله های تهران است.

در خصوص نرخ رهن و اجاره ملک در این منطقه هم باید بگوییم که در حال حاضر، هزینه رهن کامل یک واحد آپارتمانی 120 متری در خیابان کریم خان زند 250 میلیون تومان است. همچنین برای رهن یک واحد 65 متری، اطراف کریم خان باید حدود 10 میلیون و اجاره ماهانه ای در حدود 3 میلیون تومان بپردازید. هم اکنون هزینه رهن یک واحد 60 متری در این خیابان 30 میلیون تومان و نرخ اجاره آن در حدود یک میلیون و 600 هزار تومان است.

بهار منطقه ای دل نشین با امکانات مناسب

بهار شیراز خیابانی است که در منطقه 7 شهرداری تهران و در شمال شرقی میدان هفت تیر واقع شده است. خیابان بهار شیراز، خیابان های امیر اتابک (سلیمان خاطر)، سهروردی و بهار شمالی را قطع نموده است و به خیابان شریعتی می رسد. پارک بهار و موزه عکس خانه شهر از اماکن مهم این خیابان هستند. این محله ارامنه نشین یکی از گران ترین محله های منطقه 7 شهرداری تهران است؛ البته بهار شمالی گران تر از بهار جنوبی است و تفاوت قیمتی آن با دیگر محله های منطقه 7 بسیار اندک است. در حال حاضر، قیمت رهن و اجاره یک واحد 65 متری70 میلیون تومان و نرخ اجاره آن یک میلیون و 800 هزار تومان است. نرخ رهن کامل یک واحد 100 متری در این محله نیز در حدود 210 میلیون تومان است.

همچنین نرخ رهن کامل یک واحد 63 متری در این منطقه در حدود 160 میلیون تومان است. محیط بسیار آرام، امکانات و دسترسی آسان به مراکز درمانی، خدماتی و هنری از مشخصه شاخص این محله است. در هر حال، اگر به دنبال رهن و اجاره متراژهای 50 تا 150 متر و یا عظیم تر هستید به این منطقه خوش نشین مراجعه کنید.

سهروردی همواره بیدار

خیابان سهروردی یکی از بهترین خیابان های منطقه 7 تهران است که گویا خواب ندارد و خیابان های این محله همواره شلوغ و زنده است. به گفته مشاوران املاک در این منطقه، محدوده خیابان سهروردی شمالی که در منطقه 6 شهرداری تهران قرار گرفته است، جزو اعیان نشین ترین محله های منطقه 7 است؛ اما به طور کلی، خیابان سهروردی اعم از بخش جنوبی و شمالی آن بسیار زنده و تمام کوچه پس کوچه های این خیابان از آرام ترین محله های تهران است.

این خیابان از محدوده پل سیدخندان در شمال شروع شده است و به خیابان بهار شیراز در باغ صبا منتهی می گردد. سهروردی شمالی مرکز کابینت و تجهیزات آشپزخانه و همچنین کاغذدیواری و انواع روکش و کف پوش است. ضمناً نرخ املاک سهروردی شمالی، گران تر از سهروردی جنوبی است.

سهروردی جنوبی نیز در منطقه 7 شهرداری تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان مطهری، از جنوب با بهار شیراز و از شرق به خیابان شریعتی محدودشده است. خیابان سهروردی جنوبی در محدوده طرح ترافیک قرارگرفته و تمام خیابان های شمالی، شرقی و غربی منتهی به آن توسط دوربین های مکانیزه کنترل می شوند.

در خصوص نرخ رهن و اجاره در این منطقه هم باید بگوییم که در حال حاضر هزینه رهن یک واحد 180 متری در این منطقه در حدود 100 میلیون و نرخ اجاره آن 2 میلیون و 600 هزار تومان است. هزینه رهن کامل یک واحد 130 متری در این منطقه هم 300 میلیون تومان است. همچنین برای رهن کامل یک واحد 110 متری در این منطقه باید 180 میلیون تومان هزینه کنید.

پیشنهاد کارشناس

اگر به دنبال رهن و اجاره واحد مسکونی در یکی از محله های منطقه 7 شهرداری هستید، باید توانایی پرداخت 50 تا 300 میلیون تومان بابت رهن و اجاره یک میلیون 700 تا 5 میلیون تومانی در ماه را داشته باشید. همچنین به یاد داشته باشید که اگر به دنبال محیط آرام و دل نشین هستید به محله های بهار شیراز، مفتح جنوبی و سهروردی جنوبی مراجعه و اگر به دنبال محیطی زنده و پرجنب وجوش هستید، هفت تیر انتخاب خوبی برای شماست. همچنین اگر به دنبال محیطی فرهنگی و مملو از کافه و رستوران هستید به خیابان مفتح جنوبی مراجعه کنید.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 945

به "برای رهن و اجاره خانه در منطقه 7 تهران چقدر هزینه کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای رهن و اجاره خانه در منطقه 7 تهران چقدر هزینه کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رهن و اجاره خانه در منطقه 7 تهران چقدر هزینه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید