انتقاد مجدد مایکل مور از دولتمردان آمریکا، جنگ بعدی کجا است؟

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، جای حمله بعدی کجاست فیلم جدید مایکل مور است که در سکوت خبری ساخته شده تا در آن احتیاج دایمی دولتمردان آمریکا به وجود یک دشمن برای حفظ زندگی درهم آمیخته نظامی-صعنتی را زیر ذره بین ببرد.

انتقاد مجدد مایکل مور از دولتمردان آمریکا، جنگ بعدی کجا است؟

مایکل مور در فیلم جدیدش جای حمله بعدی کجاست به آنالیز این می پردازد که چگونه دولت آمریکا به حالت دولت جنگ بی نهایت درآمده است.

مور جزییات خشنی از پروژه ای را که در خفا و از سال 2009 ساخت آن را آغاز نموده است در اولین برنامه رسانه ای اش گفت. او سخنانش را با پاسخ به سوال هایی از سوی هوادارنش که روی توییتر پست شدند و با گفتن این آغاز کرد که دوست دارد به دوستانش که در حال تماشای این برنامه هستند سلام کند. او منتقد جدی اقدامات نظارت جمعی آژانس امنیت ملی است و ادوارد اسنودن را برای افشاگری هایش قهرمان سال خوانده است.

او گفت جای حمله بعدی کجاست در سه قاره فیلمبرداری شده و حماسه ای در طبیعت است که بی سروصدا و با یک گروه کوچک ساخته شده است.

به نظر می رسد این فیلم که برای اولین بار قرار است در جشنواره فیلم تورنتو و در ماه سپتامبر به نمایش درآید، درباره بعضی از همان موضوع هایی باشد که فیلم برنده نخل طلای او یعنی فارنهایت 11/9 به آنها توجه نشان داده بود. در آن فیلم مور به انتقاد از سیاست جنگ برای ترور دولت بوش پرداخته بود و جزییاتی از روش های دیکتاتورانه را که توسط دولت آمریکا در جهت حفظ درگیری برای منفعت رساندن به دولت در پیش گرفته شده بود، افشا می کرد. فارنهایت 11/9 پرفروش ترین مستند همه تاریخ شد و فروشی 120 میلیون دلاری را در باکس آفیس آمریکا ثبت کرد.

مور گفت: مساله ایالات متحده در جنگ بی نهایت چیزی است که تقریبا همواره توجه مرا به خود جلب نموده و طنز لازم برای این فیلم را نیز فراهم می نماید.

وی افزود: به نظر می رسد دولت آمریکا احتیاج دارد تا همواره یک دشمن را مطرح کند تا بتواند طیف نظامی - صنعتی را زنده نگه دارد و شرکت های زیادی را که در این حوزه پول زیادی را به جریان می اندازند، سر پا نگه دارد. اما من همواره کمی از این کار ناراحت می شوم و از همینجاست که کمدی شکل می گیرد.

اعلامیه مبالغه آمیزی که در وب سایت جشنواره تورنتو برای معرفی این فیلم منتشر شده نیز نشان دهنده این است که مور دوباره از سبکی از روزنامه نگاری بهره گرفته که بتواند سیاست خارجی آمریکا را به تمسخر بگیرد.

او در پرسش و پاسخ اینترنتی اش در پاسخ به سوال فردی که از او پرسیده بود ترجیح می دهد مردم را بخنداند یا پیامش را منتقل کند، پاسخ داد: هر دو! طنز یک وسیله عظیم برای تفسیر اجتماعی درباره چیزهایی است که این روزها اتفاق می افتند.

او گفت: مردم دارو نمی خواهند، پاپ کورن می خواهند. مردم دوست دارند بعد از تماشای فیلم به خانه بروند و زندگی شان را بکنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 853

به "انتقاد مجدد مایکل مور از دولتمردان آمریکا، جنگ بعدی کجا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مجدد مایکل مور از دولتمردان آمریکا، جنگ بعدی کجا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید