افشای طراحی متفاوت نمایشگر آیفون 14

به گزارش مجله ویراپارس، طراحی نمایشگر های آیفون آینده اپل مدت هاست که مورد بحث است. اکنون اطلاعات جدیدی به دست آمده که نشان می دهد، طراحی این نمایشگر ها متفاوت از گذشته خواهد بود.

افشای طراحی متفاوت نمایشگر آیفون 14

به گزارش خبرنگاران، مدتی است می شنویم که شرکت اپل قصد دارد برای محصولات 2022 خود از یک سوراخ پانچ برای دوربین سلفی استفاده کند و سایر اجزای Face ID را زیر صفحه نمایش مخفی نماید. به این ترتیب مدل های آیفون 14 پرو با کنار گذاشتن بریدگی قطره ای، دنباله رو گوشی های اندرویدی می شوند. این مدل مشابه کاری است که شرکت سامسونگ با دوربین Z Fold 3 در صفحه اصلی خود انجام داد.

همین چند روز پیش بود که این شایعه بار دیگر از طریق منبعی متفاوت تأیید شد. اما اکنون افشاکننده تازهی، پنل مورد نظر آیفون 14 پرو مکس را بازنشر کرده است و نشان می دهد که قصد واقعی اپل برای طراحی گوشی بدون ناچ به چه شکل می تواند باشد.

آخرین شایعه ای که منتشر شد، اطلاع داد که اپل قرار است از یک سوراخ پانچ بزرگ به شکل بیضی استفاده کند. این شایعه احتمال داده بود که اجزای Face ID مانند دوربین مادون قرمز و flood illuminator در سوراخ پانچ قرار دارند. در واقع، شایعات دیگری نیز وجود داشت مبنی بر اینکه اپل از یک سوراخ بیضی شکل و یک سوراخاست. سامسونگ یک دوربین جلوی دوگانه از سری S10 دارد که دوربین سلفی این گوشی را در خود جای می دهد. این در حالی است که یک سوراخ پانچ دایره ای اختصاصی نیز روی پنل جلویی واقع شده است. این سوراخ پانچ در سمت بالا راست گو دایره ای در نمایشگر، برای قرار دادن امکاناتی که اکنون در بریدگی قطره ای آیفون واقع شده است، استفاده خواهد کرد.

به نظر می رسد که شرکت اپل واقعاً قصد دارد از یک سوراخ پانچ بیضی استفاده کند، اما در کنار آن از یک سوراخ پانچ معمولی نیز استفاده می کند. این شکل طراحی مشابه طراحی گوشی های سامسونگ شی قرار گرفته و اجزای Face ID را در خود جا می دهد. در تصویر، پنل فرضی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس از پشت نشان داده شده است. با کمک این تصاویر می توان تنظیمات احتمالی این دو مدل را حدس زد.

مجذوب کننده ترین نکته درباره این طراحی این است که سوراخ پانچ گرد قرار است مانند دوربین Z Fold 3 سامسونگ منعکس کننده باشد و بخش پروژکتور نقطه ای کیت Face ID را در زیر صفحه نمایش قرار دهد، بنابراین تنها چیزی که هنگام نگاه مستقیم به نمایشگر های iPhone 14 Pro/Max خواهیم دید، یک سوراخ بیضی شکل خواهد بود.

این سوراخ بیضی شکل دوربین سلفی را در خود جای می دهد. در واقع جای خوشحالی دارد که شرکت اپل دوربین سلفی را پنهان نمی کند. زیرا ثابت شده است که دوربین های سلفی که زیر نمایشگر قرار می گیرند، هنوز برای رسیدن به کیفیت دوربین های سلفی معمول که لنز باز دارند، باید راه زیادی را طی کنند.

از طرفی، این منبع ادعا می کند که ممکن است یک دوربین سلفی تازه در همه مدل های آیفون 14 وجود داشته باشد. چرا که هم در سوراخ بیضی شکل گوشی های آیفون سری Pro و هم در بریدگی ناچ به روز شده آیفون 14 و احتمالا 14 مکس، لنز های بزرگتری نسبت به سری آیفون 13 قرار داده می شود. این لنز ها شبیه دوربین هایی هستند که لنز های فوق عریض دارند.

به این ترتیب کاربران آیفون 14 می توانند افراد بیشتر و محدوده وسیعتری را در هنگام گرفتن عکس های سلفی در چارچوب تصویر قرار دهند و همچنین ممکن است دقت Face ID نیز بیشتر شود. در مورد اینکه چه مولفه Face ID متفاوت از گذشته ارائه شده است که به جای قرار گرفتن در زیر نمایشگر، باید در کنار دوربین سلفی در سوراخ بیضی شکل جا بگیرد، باید منتظر گزارش های تازهتر بمانیم.

برخی از کاربران امیدوار بودند که شرکت اپل برخی از مدل های آیفون 14 را به ماژول های جداگانه Face ID و Touch ID مجهز کند. اما اکنون مشخص شده که این شرکت قصد دارد این امکانات را در زیر نمایشگر ارائه کند. این امر ممکن به نارضایتی این دسته از کاربران بیانجامد.

به گفته این منبع، هیچ نوع اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش به پنل لو رفته آیفون 14 پرو متصل نشده است. این امر نشان می دهد که شرکت اپل ممکن است در حال برنامه ریزی یک قابلیت بیومتریک دوگانه برای نسخه بعدی آیفون باشد.

در هر صورت، کلیدی ترین نکته این است که آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به احتمال زیاد طراحی ناچ به شکل Y اپل را برای اولین بار از زمان معرفی آیفون X تغییر خواهند داد. بنابراین، این طراحی تازه خیلی زود نشان می دهد که کاربر مدل های تازه گران قیمت را خریده است. در سرانجام باید اضافه نمود با توجه به شناختی که از شرکت اپل داریم، احتمالا این محصولات تازه در پاییز 1401 عرضه خواهند شد. پیش از این هم معمول بوده که هر گاه شرکت اپل دست به تغییر چشمگیری در طراحی آیفون زده است، ارائه دستگاه ها را در پاییز انجام دهد.

منبع: Phonearena

منبع: فرارو
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1990

به "افشای طراحی متفاوت نمایشگر آیفون 14" امتیاز دهید

1 کاربر به "افشای طراحی متفاوت نمایشگر آیفون 14" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای طراحی متفاوت نمایشگر آیفون 14"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید