اعزام کاروانهای عمره از استان تهران تا 24 دی عقب افتاد

به گزارش مجله ویراپارس، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، اعزام کاروانهای عمره از استان تهران تا 24 دی عقب افتاد.

اعزام کاروانهای عمره از استان تهران تا 24 دی عقب افتاد

در اطلاعیه که صرفا درباره شرایط پروازها و اعزام کاروان های استان تهران است، آمد که به علت دریافت نشدن مجوزهای پروازی به وسیله شرکت هواپیمایی تمام پروازهای عمره از مبدأ استان تهران تا تاریخ 1402/10/24 لغو می گردد. بعلاوه در این اطلاعیه عنوان شد درباره پروازهای روز 25 دی به بعد نیز متعاقبا اعلام شرایط خواهد شد.

با وجود این اطلاعیه که از سوی اداره کل حج و زیارت استان تهران و خطاب به کارگزاران زیارتی این استان صادر شده، هنوز سازمان حج و زیارت درباره شرایط پروازهای عمره اظهارنظر ننموده یا اطلاعیه نوی نداشته است.

بنابر اعلام قبلی این سازمان، قرار بود پروازهای عمره پس از حدود هشت سال وقفه از 13 دی برقرار گردد که به علت دریافت نشدن مجوز نهایی و لازم برای ورود هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران به کشور عربستان و فرودگاه جده، این پروازها لغو شد.

قرار بود زائران عمره از 10 ایستگاه پروازی تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، یزد، اهواز، کرمان و زاهدان به عربستان اعزام شوند و نخستین پرواز هم قرار بود از ایستگاه پروازی تهران باشد که بنابر اطلاعیه اخیر، پروازها از این مبدأ تا 24 دی به تعویق افتاده است.

سازمان هواپیمایی پیشتر اعلام نموده بود در حال رایزنی و پیگیری برای برقراری پروازهای عمره است. بعلاوه اعلام شد امروز (یکشنبه 17 دی) دور نو مذاکرات با مقامات عربستانی برای برطرف مشکل پیش آمده شروع شده که هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.

گفته شده است در صورت حل شدن مشکل پرواز، حدود 62 هزار زائر به وسیله دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و معراج به عربستان اعزام می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2293

به "اعزام کاروانهای عمره از استان تهران تا 24 دی عقب افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام کاروانهای عمره از استان تهران تا 24 دی عقب افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید