از فعالان مالی مدرسه ساز کرمان تجلیل شد

به گزارش مجله ویراپارس، وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر خیرین نبودند آموزش و پرورش کشور با مسائل بسیار زیادی روبرو بود و خیرین قدیمی و مستقل مانند عطا احمدی نقش بی بدیلی در آموزش قبل و بعد از انقلاب داشته اند.

از فعالان مالی مدرسه ساز کرمان تجلیل شد

یوسف نوری در مراسم تجلیل از خیرین و فعالان مالی مدرسه ساز کرمان، اضافه نمود: از راه اندازی پویش کرمان دانا تشکر و دغدغه اتاق کرمان را در زمینه توسعه مهارت آموزی درک می کنیم زیرا برای رسیدن به شاخص های مالی و انسانی و ضریب جینی (شاخص محاسبه توزیع ثروت در میان مردم) باید به بحث مهارت آموزی بیشتر پرداخته گردد.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار هنرستان در کشور وجود دارد که باید همه هنرستان ها از هنرستان مصرف به هنرستان فراوری تبدیل شوند، ادامه داد: قرار بود در برنامه ششم توسعه 50 درصد مدارس دوره متوسطه به کارودانش و فنی و حرفه ای تبدیل شوند که تا به امروز 35 درصد محقق شده است.

در ادامه رئیس اتاق کرمان نیز گفت: اتاق خارج از وظایف سازمانی و در راستای مسئولیت های اجتماعی خود پس از اینکه نسبت به کمبود فضای آموزشی در کرمان اطلاع پیدا کرد نهضت مدرسه سازی را تحت عنوان کرمان دانا راه اندازی کرد که خیرین و فعالان مالی بسیاری با این پویش همراه شدند.

سیدمهدی طبیب زاده، اظهار کرد: از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم برای پایدار شدن نظام مدرسه سازی، به خیرین مدرسه ساز توجه ویژه گردد و از سازمان نوسازی مدارس نیز درخواست می گردد همزمان با ساخت مدارس تجهیزات لازم را تکمیل تا مدارس به طور کامل راه اندازی شوند.

وی اعلام کرد: نظام فنی و حرفه ای یک نظام کارآفرینی و اشتغال است که باید به عنوان یک سیستم در آموزش و پرورش طراحی و مورد توجه قرار گیرد.

طبیب زاده ادامه داد: هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش و آکادمی های آزاد در زمینه مهارت آموزی تجربیات پیروزی نداشته اند که نتیجه آن فقدان مهارت جدی در بخش خصوصی است.

رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: وقتی این نظام سیستماتیک می تواند پیروز عمل کند که با مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرا همراه باشد تا نیروی ماهر آماده کار، تحویل جامعه داده گردد.

طبیب زاده، با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه ادامه داد: بر اساس پژوهش انجام شده اگر هر دانشجو فقط یک مهارت داشته باشد 22 درصد احتمال پیدا کردن شغل برای او افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: باید جایگاه هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش تغییر کند که پیشنهاد ما راه اندازی مرکز استعدادهای فنی وحرفه ای یا مرکز تعالی مهارت است که این سیستم پیشنهادی باید از مدارس شروع و طراحی دوره ها و طراحی ساختار به برترین شکل و متناسب با احتیاج جامعه صورت گیرد.

در ادامه این همایش نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز ضمن قدردانی از همه خیرین و فعالان مالی مدرسه ساز گفت: زبان از بیان و به تصویر کشاندن لطافت روح و معرفت این خیرین قاصر است که نمونه آن عطا احمدی خیر مدرسه ساز است که خانه اش را وقف مدرسه کرد، مدتی در اتاق سرایداری این مدرسه زندگی و اجاره اتاق را هر ماه به آموزش و پرورش پرداخت می کرد.

محمدمهدی زاهدی اضافه نمود: در زمینه اختصاص بودجه به مدرسه سازی، تا حد امکان در کمیسیون های آموزش و تلفیق مجلس، همواره حمایت های لازم را انجام دادیم و بودجه هایی خلق شد که کشور در این زمینه اقدامات جدیدی انجام داد.

وی ضمن قدردانی از اتاق کرمان و پویش کرمان دانا اعلام کرد: رئیس اتاق کرمان در پویش کرمان دانا به گونه ای فعال عمل می نماید که انگار خود یک فرد از آموزش و پرورش است و با جدیت مدرسه سازی را پیگیری می نماید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2029

به "از فعالان مالی مدرسه ساز کرمان تجلیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فعالان مالی مدرسه ساز کرمان تجلیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید