احیای 145 رشته صنایع دستی فراموش شده در کشور در چند سال اخیر

به گزارش مجله ویراپارس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، احیای 145 رشته صنایع دستی فراموش شده در کشور در چند سال اخیر صورت پذیرفت.

احیای 145 رشته صنایع دستی فراموش شده در کشور در چند سال اخیر

ویدا توحدی در حاشیه برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی به میزبانی خراسان شمالی اظهار کرد: صنایع دستی گذشته پرفراز و نشیبی داشته است و در سالهای گذشته تعدادی از این رشته ها رونقشان را تا حدودی از دست داده اند اما بیشتر رشته ها همچنان فعال بوده اند و هستند.

وی ادامه داد: بعضی از رشته های صنایع دستی که به دلایلی مانند دوره مصرف و کاربرد از حوزه فراوری خارج شده بودند، با اقدامات آموزشی دوباره احیا شده اند.

توحدی اضافه نمود: از سال 1395 شورای احیا و باززنده سازی رشته های در حال فراموشی صنایع دستی ایجاد شد. آموزش یکی از اقداماتی بود که در این شورا بر آن تاکید میشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 299 رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد، تاکید نمود: رونق هر رشته صنایع دستی بستگی به فروش خوب و مصرف آن دارد و این امر سبب می گردد تا در این حوزه اشتغال پایدار ایجاد گردد.

مدیر کل آموزش و ترویج وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: از جمله اقداماتی که در حوزه آموزش و ترویج این وزارتخانه انجام می گردد، آموزش طراحی سایت، آموزش بازاریابی، آموزش فروش آنلاین، برگزاری کلاس های عکاسی، استفاده از اینترنت برای فروش و بازاریابی و...است.

وی به برنامه مهر اصالت صنایع دستی اشاره نمود و گفت: یکی از شاخص های داوری برای اعطای مهر اصالت به یک رشته صنایع دستی، بسته بندی است.

توحدی تاکید نمود: در حال حاضر بعضی فراوری نمایندگان صنایع دستی، از خود صنایع دستی برای بسته بندی محصول خود استفاده می نمایند. امروز با مهر اصالت، صنایع دستی را به زندگی افراد وارد نموده ایم.

منبع: همگردی
انتشار: 12 آذر 1402 بروزرسانی: 12 آذر 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2289

به "احیای 145 رشته صنایع دستی فراموش شده در کشور در چند سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای 145 رشته صنایع دستی فراموش شده در کشور در چند سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید