8 انتظار مهم از رویداد2019 CES ، از حفظ حریم خصوصی کاربران تا گجت های سلامتی

به گزارش مجله ویراپارس، هر سال، بیش از 150 هزار نفر برای حضور در رویداد سالانه CES به لاس وگاس سفر می نمایند. CES یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری در زمینه تکنولوژی است که توسط انجمن فناوری های کاربردی برگزار می گردد. این یک نمایشگاه هیجان انگیز سرشار از انواع تکنولوژی هایی است که هر یک بی نهایت جذاب و مهیج هستند.

8 انتظار مهم از رویداد2019 CES ، از حفظ حریم خصوصی کاربران تا گجت های سلامتی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، محصولاتی که هر سال در CES رونمایی می شوند در کنار برخی شباهت ها با محصولات سال پیش واجد تفاوتهایی آشکار نیز هستند. در این میان اغلب می توان با توجه به وعده های کمپانی ها در طول سال گذشته حدس هایی زد که باید انتظار چه محصولات و فناوری هایی را داشت. انتظار می رود که سال جاری تعداد بازدیدنمایندگان CES به حدود 180 هزار نفر برسد . و اما انتظارات 8 گانه ما:

فناوری های روباتیک

طی چند سال اخیر حضور هوش مصنوعی و فناوری های روباتیک رشدی خیره نماینده داشته و اکنون شرکت ها با افزودن تنها یک تراشه کوچک به محصولاتشان جایگاهی خیره نماینده برای فناوری های خود ایجاد می نمایند. اکنون قدرت هوش مصنوعی و روبات ها به درستی درک شده و به کرات از سوی شرکت های مختلف در مورد خاصیت های فناوری های روباتیک می شنویم.

همگام سازی محصولات با 5G

انتظار می رود سال 2019 سالی مهم برای توسعه اینترنت 5G باشد. بنابراین طبیعی است که بسیاری از شرکت ها در کوشش باشند که زیرساخت ها و محصولات کلیدی این حوزه را برای اولین بار رونمایی نمایند. برای مثال شرکت هایی مثل ورایزون و AT & T از یک سو و شرکتت های سازنده موبایل مثل سامسونگ از سوی دیگر بازار اینترنت 5G را گرم نگه می دارند. البته به یاد داشته باشید که بر اساس گزارشها اینترنت 5Gتا سال 2020 برای توسعه زمان لازم دارد.

حمل و نقل آینده

صحبت از اتومبیلهای جدید که می گردد همه ذهن ها به سمت خودروهای الکتریکی می رود. اما این همه ماجرا نیست، خودروهای خودران، خودروهای آمیخته با هوش مصنوعی، خودروهای دارای تراشه، سنسور، صفحه نمایش و تکنولوژی های صوتی و به طور کلی هر چیزی برای متقاعد کردن مصرف نمایندگان نیز از جمله مساول مهم در مورد خودروهای نسل جدید محسوب می شوند. البته فراموش نکنیم سال جاری اسکوترها هم حضوری پررنگ دارند.

4K و البته فراتر از آن

شاید ورود فناوری 4K یک پیروزی بزرگ برای نمایشگرها و تلویزیون ها بود اما اکنون باید منتظر کیفیت 8Kباشیم که از سوی برخی. فراوری نمایندگان تلویزیون مانند سامسونگ، سونی، الجی، توشیبا و شارپ به طور گسترده وعده داده شده است و حتی ال جی اعلام نموده که اولین صفحه نمایش OLED 8K را رونمایی می نماید. صفحه نمایش 8K دارای وضوح 7،680 تا 4،320 پیکسل است (که بیشتر از 33 میلیون پیکسل است) .

انعطاف پذیری های خیره نماینده

تا کنون قدرت صفحه نمایشها بر اساس رزولوشن بالا تخمین زده می شد، اما اکنون مواردی دیگر هم وجود دارد که شرکت ها به آن افتخار نمایند، برای مثال اخیرا سامسونگ با انعطاف پذیری بالای موبایل خود همگان را خیره و حیرت زده کرد. اما آیا فقط سامسونگ است که برای مخاطبان خود مواردی حیرت انگیز تدارک دیده است؟

دستیارهای صوتی

برای چند سال گذشته آمازون و گوگل به CES یاری نموده اند تا ارتباط خود با دستیارهای صوتی را حفظ کند و در حال حاضر بیش از 20،000 دستگاه هوشمند سازگار با الکسا وجود دارد و بیش از 10،000 دستگاه نیز با دستیار صوتی گوگل مبتنی هستند. بدون شک، پر سر و صداترین محصولات سال جاری یخچال و فریزر، چراغ های هوشمند ، گجت های پوشیدنی و حتی خودروهایی هستند که بر دستیارهای صوتی منطبقند.

گجت های سلامتی

حضور گجت های سلامتی در CES جدید نیست، از ساعت های هوشمند تا کفشها و دستبندها فروش نسبتا بالایی دارند و همین امر باعث بزرگ تر شدن بخش سلامت دیجیتال CES شده است. شرکت CTA می گوید که نزدیک به 120 شرکت نماینده در نمایشگاه سال جاری حضور خواهند داشت و این در حالیست که تعداد آنها در سال 2018 کمتر و به طور دقیق تر 98 شرکت بود. انتظار می رود ساعتها ، ابزارهای خواب، و راهکار های امدادرسان استقبال بالاتری داشته باشند. البته این روزها نام های تجاری معتبری مثل پنتنت و اورئال نیز محصولات خود را با هوش مصنوعی آمیخته اند.

نرم افزارهای حریم خصوصی

درست است که CES هنوز هم تا حد زیادی یک نمایشگاه سخت افزاری است، اما جنجالهای متعدد سال 2018 در حوزه حریم خصوی باعث می گردد شرکتهای نرم افزاری که اکثر تجربیات فناوری مهم زندگی ما را راهنمایی می نمایند، نیز به میدان بیایند. درواقع سال جاری علاوه بر شرکت های سخت افزاری که هسته اصلی را تشکیل می دهند، CES میزبان انواع وسیعی از شرکت هایی است که سیستم عامل های حفاظتی را اجرا می نمایند، نرم افزار را فراوری می نمایند و رسانه ها را پشتیبانی می نمایند.

*رویا پاک سرشت
منبع: انتخاب
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 125

به "8 انتظار مهم از رویداد2019 CES ، از حفظ حریم خصوصی کاربران تا گجت های سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 انتظار مهم از رویداد2019 CES ، از حفظ حریم خصوصی کاربران تا گجت های سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید