کرونا چه تاثیری بر خریداران آمریکایی خودرو گذاشته است؟،

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران: بحران کرونا فروش خودرو در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده را با چالش روبرو کرده است. بسیاری براین باورند که بازار خودرو هیچ گاه به فرایند پیشین باز نمی گردد.

کرونا چه تاثیری بر خریداران آمریکایی خودرو گذاشته است؟،

به گزارش خبرنگاران، سی ان بی سی به تاثیرات بحران شیوع کرونا بر بازار خودرو پرداخته است و مینویسد: بحران کرونا فروش خودرو را وارونه کرده است. فروشندگان و خودرو سازان در حال تغییر استراتژی های تجاری و سرمایه گذاری بر روی ابزارهای جدید دیجیتال هستند چرا که مشتریان خواستار خدمات آنلاین هستند.

مایک جکسن ، رئیس و مدیر عامل شرکت اتونیشن، بزرگترین فروشنده خودرو در آمریکا، به تازگی به سرمایه گذاران اعلام کرد: دوران همه گیری، یک نقطه انحنا برای دنیای دیجیتال است و بازگشتی از آن وجود ندارد. به این معنا که مصرف کنندگان بتوانند مراحل فرآیند خرید را به صورت آنلاین انجام دهند. با این روش، مشتریان قادر خواهند بود زمان هماهنگی برای تست و تحویل اتومبیل را به صورت آنلاین انجام دهند. و از همه مهم تر این که فرآیند فروش آنلاین، باعث کاهش زمان انتظار در نمایندگی های فروش می شود. تسلا و سایر فروشندگان خودرو مانند کاروانا سال هاست که این طرح را به اجرا درآورده اند. به گفته جکسن، همه گیری کرونا برای فروش آنلاین در این صنعت مانند یک شتاب دهنده عمل کرده است و شرکت اتونیشن در مقایسه با نمایشگاه های سنتی اتومبیل هیچ کاهشی در سودآوری حاصل از فروش آنلاین تجربه نکرده است.

به گفته جکسن و دیگر افراد، نمایشگاه های اتومبیل نیز نیازمند ایجاد تغییراتی مانند فرآیندهای جدید ضدعفونی و ایجاد ترکیبی از فروش آنلاین و حضوری هستند. دیوید اسمیت، مدیرعامل شرکت سونیک اتوموتیو در این باره می گوید: بیشتر خریداران شرکت سونیک در دوران همه گیری کرونا همچنان مایل به بازدید از نمایشگاه و تست اتومبیل هستند. از آنجا که متوسط قیمت خودرو در سال 2020 به رقم 40 هزار دلار نزدیک شده است، مصرف کنندگان نمی توانند بدون احتیاط دست به خرید بزنند. به همین دلیل تنها 15% از فروش شرکت سونیک شامل تحویل خودرو به منزل مشتری بوده است. با این حال اسمیت می گوید: ما شاهد این هستیم که فرآیند فروش آنلاین با گذشت زمان تکامل پیدا کند.

رونق فروش آنلاین

انتظار می رود همه گیری کرونا تاثیر بلند مدتی بر صنعت خودرو و رفتار مشتریان، و به ویژه فرآیندهای فروش آنلاین بگذارد. به گفته پیج گودوین، مدیر گروه یک استراتژی فروش، خرید آنلاین در ماه گذشته افزایش یافته است و به رقم 7.3 درصد از کل فروش رسیده است. این میزان با مقدار 2.5 درصدی فروش آنلاین در دوران قبل از همه گیری کرونا مقایسه می شود. طبق آمار نه تنها تعداد افرادی که از فروش آنلاین استفاده کرده اند افزایش پیدا کرده است، بلکه مراحل انتخاب شده طی فرآیند فروش آنلاین نیز بیشتر شده است. گودوین همچنین اظهار کرد تحویل خودرو از از میزان 5% به 20% رسیده است. گروه یک با بیش از 100 نمایندگی در 15 ایالت یکی از بزرگترین فروشندگان خودرو در سراسر آمریکا است. از طرفی، فروشندگان کوچک تر نیز افزایش در فروش آنلاین را تجربه کرده اند. مایک بوشر، صاحب گروه بلک کار اتوموتیو، که دارای چهار نمایندگی برند جنرال موتورز در شهرهای جورجیا، تنسی و فلوریدا است اعلام کرد حدود 80% از کل فروش به صورت آنلاین آغاز می شود.

با این حال، فروش آنلاین به تنهایی نمی تواند آسیب های حاصل از ویروس کرونا بر صنعت خودرو را جبران کند.

مترجم: گیسو جعفری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1035

به "کرونا چه تاثیری بر خریداران آمریکایی خودرو گذاشته است؟،" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چه تاثیری بر خریداران آمریکایی خودرو گذاشته است؟،"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید