پرواز آزمایشی بوئینگ 737 مکس جت برای بررسی ایمنی

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، بعد از دو مورد سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس جت که ناشی از نقص نرم افزاری آن بود، این هواپیما در ماه مارس سال 2019 به طور کامل در سراسر جهان زمین گیر شد. در جریان این دو سانحه هوایی 346 نفر کشته شدند. سوانح مذکور در کشورهای اندونزی و اتیوپی رخ دادند.

پرواز آزمایشی بوئینگ 737 مکس جت برای بررسی ایمنی

اداره هوانوردی فدرال آمریکا بعد از بررسی تغییرات اجرا شده در بوئینگ 737 مکس جت مجوز پرواز آزمایشی آن را صادر کرده و این پرواز قرار است امروز دوشنبه 29 ژوئن انجام شود. بخش اعظم تغییرات بر روی بوئینگ 737 مکس جت در سیستم های کنترلی و حالت پرواز اتوماتیک آن روی داده است.

پروازهای آزمایشی این هواپیما چند روزی طول خواهد کشید و برای ارزیابی مؤثر بودن تغییرات مانورهای هوایی و کنترل رویه های اضطراری نیز صورت می پذیرد.

این پروازها در نزدیکی کارخانه اصلی بوئینگ در سیاتل واشنگتن انجام می شود. برای کسب اطمینان از دقت آزمایش های مذکور تجهیزات رایانه ای ویژه ای بر روی سیستم کنترل پرواز نصب شده است. در صورت پیروز بودن پروازهای آزمایشی، چند آزمایش دیگر ظرف ماه های آینده انجام می شود تا مجوز نهایی پرواز این هواپیما صادر شود.

در مجموع 500 هواپیمای بوئینگ 737 مکس جت در اختیار خطوط هوایی مختلف جهان است و بوئینگ قبل از وقوع سوانح یادشده 400 سفارش برای تولید این هواپیما دریافت کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1075

به "پرواز آزمایشی بوئینگ 737 مکس جت برای بررسی ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز آزمایشی بوئینگ 737 مکس جت برای بررسی ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید