هفت موسسه غیرمجاز اعزام دانشجو و یک موسسه مجاز پلمپ شدند

به گزارش مجله ویراپارس، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با اشاره به تشدید نظارت بر فعالیت مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور از پلمپ هفت موسسه غیرمجاز خبر داد.

هفت موسسه غیرمجاز اعزام دانشجو و یک موسسه مجاز پلمپ شدند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سازمان امور دانشجویان، ابراهیم حاجی زاده مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز فعالیت از وزارت علوم هستند باید طبق آئین نامه مصوب هیئت دولت و دستورالعمل نظارت بر فعالیت مؤسسات اعزام به دانشجو به خارج از کشور که توسط کارگروه نظارت بر این مؤسسات ابلاغ شده است رفتار کنند؛ در غیر این صورت با آنان برخورد قانونی می شود.

وی اضافه نمود: مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور باید با ارائه اطلاعات صحیح و واقعی به متقاضیان، به آنان درزمینهٔ تحصیل در خارج از کشور راهنمایی و مشاوره دهند.

حاجی زاده تأکید کرد: مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز باشند ولی طبق مقررات و ضوابط تخلف داشته باشند لغو مجوز شده و مؤسسه آن ها با همکاری نیروی انتظامی پلمپ می شود.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان، از لغو مجوز 115 مؤسسه اعزام دانشجوی دارای مجوز در سال های اخیر به دلیل عدم رعایت ضوابط قانونی خبر داد و گفت: به تمام مؤسسات اعزام به دانشجو هشدار می دهیم در صورت عدم رعایت قانون لغو مجوز خواهند شد. در یک ماه گذشته نیز هفت مؤسسه فاقد مجوز و یکی از مؤسسات دارای مجوز به علت تخلف لغو مجوز و توسط اداره کنترل و نظارت بر صنوف پلیس امنیت پلمپ شدند.

وی در مورد افراد و مؤسساتی که بدون مجوز فعالیت می کنند، گفت: اگر مؤسسه ای علاقه مند به فعالیت صحیح و درست درزمینهٔ اعزام دانشجو به خارج از کشور است و شرایط اولیه قانونی را دارد از راستا قانونی نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از همکاری پلیس امنیت کشور برای برخورد با مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور فاقد مجوز قدردانی کرد و گفت: موضوع این نوع از مؤسسات نیز در حال پیگیری است و سعی می شود با تمام امکانات در این موارد با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

حاجی زاده با اعلام اینکه اسامی مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور دارای مجوز در سایت اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به نشانیHTTP://SCHOLARSHIP.SAORG.IR در دسترس عموم مردم است؛ از خانواده ها درخواست کرد موارد تخلف مؤسسات را به این اداره کل اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 416

به "هفت موسسه غیرمجاز اعزام دانشجو و یک موسسه مجاز پلمپ شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت موسسه غیرمجاز اعزام دانشجو و یک موسسه مجاز پلمپ شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید