معرفی انواع شانه مو و کاربرد آن ها

به گزارش مجله ویراپارس، برای هر نوع مو باید از شانه مو و برس موی مخصوصی استفاده کرد. انواع شانه مو شامل: شانه دُم باریک، شانه چهارگوش، برس گرد و ... می گردد.

معرفی انواع شانه مو و کاربرد آن ها

وقتی برای خرید یکشانه مو یا برس مو به فروشگاهی می روید، ممکن است از تعداد و تنوع زیاد شانه ها و برس هاکاملا گیج شده و نتوانید تصمیم بگیرید. در اینجاست که از خود می پرسید باید از چه شانه ای برای موهای خود استفاده کنم؟در واقع انتخاب شانه به فاکتورهای مهمیبستگی دارد که در اینجا چند مورد از آن ها را معرفی می کنیم:

برای تقسیم بندی موها

در صورتی که بخواهیدموها را فرق وسط یا مدل زیگزاگ باز کنید به یک شانه دُم باریک شبیه تصویر زیر نیازدارید. با استفاده از دُم این شانه، خطوط صاف و مرزهای تمیز بین موها باز کنید وهمچنین با دندانه های باریک آن، موها را شانه زده و تار موهای پریشان را صاف کنید.

برای شانه زدن موهای خیس

برای صاف کردن موو شانه زدن موهای خیس از این برس مو بهره ببرید. دندانه های نرم وانعطاف پذیر این برس مو، نه تنها گره های موجود بین موهای خیس را به راحتی و بدونکندن تارهای مو باز می نماید، بلکه برای افرادی که موهای نازک دارند نیز بهترین گزینهاست.

برای موهای طبیعی

شانه زدن موهای فرکمی سخت است اما نگران نباشید، با استفاده از یک برس نرم درست مانند آنچه در تصویرزیر می بینید، به راحتی و بدون کلنجار رفتن با موهای فر، حتی وقتی موها خیس هستندآن ها را شانه کنید.

برسی برای همه

دندانه های نرم اینبرس مو، یکی از بهترین گزینه ها برای تمام انواع موهاست. بهتر است قبل از دوش دریافت و قبل از رفتن به رخت خواب موهای خود را با این برس شانه بزنید تا چربی طبیعیپوست سر به ساقه ها و تا نوک موها برسد.

یک انفجار نرم

از آنجا که همهبرس های پیچ با یکدیگر تفاوت دارند، باید بدانید از کدام برس مو، کی و به چه منظوربهره ببرید. برای مثال از برسی شبیه به تصویر زیر وقتی موها خیس هستند استفادهکنید تا موها حسابی نرم و ابریشمی بشوند. همچنین با این برس می توان به موهای نازکو کم پشت، حجم داد و آن ها را پرپشت تر نشان داد.

برای بازکردن گرهاز موها

شانه زیر برای بازکردن گره از موها بسیار مناسب است اما باید توجه کنید که از این شانه فقط موقعی کهموها خشک هستند بهره ببرید زیرا؛ دندانه های خشک این شانه ممکن است باعث خرد شدنتارهای مو گردد.

برس پیچ برای فرکردن موها

یکی از اشتباهاتخانم ها، استفاده از برس های فلزی گرد حرارتی برای خشک کردن موهاست. کمی فکر کنید: کشیدن یکبرس فلزی داغ به موهای خیس باعث سوختن موها خواهد شد؛ پس بهتر است اجازه دهید ابتدا موها درهوای آزاد کمی خشک شوند سپس با استفاده از یک برس پیچ شبیه به تصویر زیر، موها راحالت دهید. به این ترتیت موها نرم تر نیز خواهند شد و از وز کردن مو نیز جلوگیریخواهید کرد.

برای موهای بلند وصاف

اگر موهای بلند وصافی دارید، باید از شانه ای بهره ببرید که باعث پیچ خوردن و کشیده شدن تار موهانگردد. یک برس پارویی چهارگوش شبیه تصویر زیر، بدون اینکه باعث کنده شدن یا گره خوردن موهایبلند شما بگردد، موها را نرم و ابریشمی خواهد نمود.

برای حجم دادن یاپوش دادن به موها

برس پلاستیکی دُمباریک شبیه آنچه در زیر می بینید، برای پوش دادن به موها بسیار مناسب است. این برس علاوه بر حجیم تر کردن موها، باعث نرمیآن ها نیز می گردد. اما به یاد داشته باشید که از این برس نباید هر روز و به عنوانشانه استفاده گردد.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 897

به "معرفی انواع شانه مو و کاربرد آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع شانه مو و کاربرد آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید