مردان مسلح نقابدار به دام پلیس افتادند

به گزارش مجله ویراپارس، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند 7 نفره سارقان خشن و مسلح اطلاع داد.

مردان مسلح نقابدار به دام پلیس افتادند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران عظیم از دستگیری اعضای باند 7 نفره دزدان خشن در تهران اطلاع داد و گفت: متهمان علاوه بر تهران در استان های فارس و خوزستان مرتکب جرایم مشابه شده بودند.

سردار علیرضا لطفی در تشریح جزئیات خبر فوق گفت: فروردین سال جاری زن جوانی با پلیس تماس گرفت و سرقت مسلحانه از خانه اش توسط 4 مرد خشن را اطلاع داد و گفت ساعت 8 شب 4 مرد نقابدار در حالی که اسلحه در دست داشتند از دیوار خانه ویلایی وارد ساختمان شده و اسلحه هایشان را به سمت من و 4 عضو دیگر خانواده ام که همگی خانم بودیم گرفته و طلاهایمان را سرقت نموده و پس از تخریب خانه از محل متواری شدند.

سرنخ در صحنه سرقت

رئیس پلیس آگاهی پایتخت توضیح داد: کارآگاهان اداره یکم این پلیس راهی خانه مالباخته در محدوده دهکده المپیک شده و در تحقیقات محلی به دست آمد که دزدان با یک خودروی پژو سفید رنگی که پلاک آن مخدوش بود از محل گریخته اند.

وی با اشاره به اینکه ماموران پیروز شدند سر نخی از متهمان را در صحنه سرقت کشف نمایند، ادامه داد: همچنین در آنالیز ها معین شد یکی از متهمان دزدی حرفه ای است که تا به امروز 6 بار به اتهام سرقت های مسلحانه راهی زندان شده که با شناسایی این دزد، سایر اعضای این باند که ساکن یکی از شهرهای جنوبی کشور بودند، شناسایی شدند.

سرقت نافرجام

سردار لطفی گفت: در حالی که تیم تحقیق درصدد شناسایی مخفیگاه متهمان در تهران بود با خبر شدیم که متهمان قصد دارند از خانه ای در محدوده نواب سرقت نمایند، بنابراین پس از هماهنگی با مقام قضائی، محدوده مورد نظر تحت کنترل نامحسوس پلیس در آمد و زمانی که متهمان وارد محل شدند تا نقشه شان را اجرایی نمایند در محاصره پلیس قرار گرفتند و در نهایت در یک عملیات پیروز، 5 مرد مسلح بازداشت شدند که در تحقیقات معین شد 2 نفر از آنها همان متهمان سرقت مسلحانه خانه ای در دهکده المپیک هستند و 3 عضو دیگر نیز به تازگی به این باند ملحق شده اند.

دستگیری در مرز

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: در ادامه تحقیقات، ماموران آگاه شدند که یکی از متهمان خود را به مرزهای شمال غربی کشور رسانده تا از کشور به صورت قاچاقی فرار کند. ماموران بلافاصله راهی شهر مورد نظر شده و در حالی که متهم با قاچاق بر برای خروج از کشور هماهنگ شده بود، بازداشت شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران عظیم با اشاره به اینکه عضو دیگر این باند نیز در عملیاتی دیگری دستگیر شد، گفت: در مخفیگاه متهمان چند قبصه سلاح گرم که متهمان برای سرقت های مسلحانه استفاده می کردند، کشف شد.

وی اظهار داشت: در حالی متهمان تنها به یک فقره سرقت در محدوده دهکده المپیک اعتراف کردند در آنالیز های کارآگاهان معین شد آنها در استان های فارس و خوزستان نیز به همین شیوه و شگرد مرتکب سرقت مسلحانه شده اند و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1654

به "مردان مسلح نقابدار به دام پلیس افتادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردان مسلح نقابدار به دام پلیس افتادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید