مدیران فرهنگی، حوزه فرهنگ را محدود می نمایند

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران، برنامه بدون خط خوردگی با موضوع عملکرد مدیران فرهنگی در حوزه فرهنگ و برآورده نشدن انتظارات رهبر معظم انقلاب؛ با حضور حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی از آنتن رادیو مصاحبه پخش شد.

مدیران فرهنگی، حوزه فرهنگ را محدود می نمایند

بنیانیان در شروع این برنامه با بیان اینکه موضوع فرهنگ، امر پیچیده ای است، گفت: تعاریف زیادی برای فرهنگ وجود دارد و این موضوع باعث شده شناسایی نقش و ساختار نهادها و سازمان ها در تحولات فرهنگی ناشناخته بماند. پس از انقلاب، یک نظام استکباری در حال کوشش است که فرهنگ کشور را تحت تاثیر قرار دهد و این موضوع سبب شده با بزرگنمایی نقشه های آن ها و واگذاری مسئولیت به یکدیگر، از خودمان برطرف تکلیف نموده ایم. هر کدام از نهادهای فرهنگی و غیر فرهنگی، در فرهنگ نقش ایفا می نمایند اما نقش خودشان را جزئی می بینند.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب نیز به طور طبیعی، همه فسادها را روی نظام سیاسی و شخص شاهان متمرکز می کردیم اما الان به واسطه اینکه مردم سالاری داریم، نقش فرهنگ عمومی در شکل گیری هرم سیاسی نقش برجسته ای است و همه افراد جامعه در تحولات فرهنگی، آگاهانه و ناخودآگاه نقش ایفا می نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: هر کسی در هر نهادی، مدیریتی در حوزه فرهنگ می گیرد، سعی می نماید محدوده کوچکی را برای خودش تعریف کند و به همین جهت مدیریت فرهنگی به حاشیه می رود و هنرمندان نیز احساس مسئولیت کافی و لازم را نمی نمایند چون سیستم عاملانه ای هم وجود ندارد که افراد بتوانند میزان تاثیر خودشان را به صورت علمی شناسایی نمایند.

بنیانیان گفت: رهبر معظم انقلاب حدود 15 سال پیش در قالب مهندسی فرهنگی، کوشش کردند این موضوع جا بیافتد که همه افراد در جامعه در تحولات فرهنگی مداخلات مستمر دارند. گستردگی فرهنگی بسیار زیاد است و حتی وقتی یک قانونی اقتصادی هم مصوب می کنیم، در فرهنگ اثر گذاشته ایم. رهبر انقلاب تاکید داشتند، برای همه طرح های بزرگ در همه حوزه ها، پیوست فرهنگی داشته باشیم.

وی درباره نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: در راس شورای عالی انقلاب فرهنگی روسای جمهور هستند و آن قدر مسائل اقتصادی و سیاسی کوتاه مدت و روزمره دارند که نمی خواهند و نمی توانند به مسائل فرهنگی که در بلند مدت آثار آن ظاهر می گردد، بپردازند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 105

به "مدیران فرهنگی، حوزه فرهنگ را محدود می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران فرهنگی، حوزه فرهنگ را محدود می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید