لیبی ، عقب نشینی نیروهای حفتر از پایگاه الوطیه و حمله راکتی به طرابلس

به گزارش مجله ویراپارس، بعضی منابع نظامی دولت وفاق ملی در غرب لیبی از عقب نشینی شبه نظامیان وابسته به ژنرال خلیفه حفتر از پایگاه هوایی الوطیه در غرب این کشور خبر دادند.

لیبی ، عقب نشینی نیروهای حفتر از پایگاه الوطیه و حمله راکتی به طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی منابع نظامی در لیبی گزارش دادند که حملات پهپادی نیروهای دولت وفاق ملی به پایگاه هوایی الوطیه و حومه آن باعث شد که نظامیان حفتر به همراه خودروها و تجهیزات نظامی از این پایگاه خارج شوند.

در همین ارتباط یک منبع نظامی از نیروهای دوت وفاق ملی از تبادل حملات توپخانه ای و شلیک خمپاره بین این نیروها و شبه نظامیان حفتر در دو محور الطویشه و الرمله در جنوب طرابلس اطلاع داد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، نیروهای دولت وفاق ملی روز شنبه (دیروز) بیان کردند که نیروی هوایی وابسته به این دولت در چهار نوبت شبه نظامیان حفتر را در پایگاه هوایی الوطیه هدف قرار دادند.

مصطفی المجعی سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی گفت که نیروی هوایی در چهار نوبت محل استقرار شبه نظامیان حفتر در پایگاه الوطیه و حومه آن واقع در 160 کیلومتری جنوب غربی طرابلس را هدف قرار دادند.

پایگاه الوطیه یکی از عظیم ترین پایگاه نظامی در غرب طرابلس و مرز تونس است که شبه نظامیان حفتر شش سال پیش این پایگاه را تصرف نموده و به مرکز فرماندهی عملیات غربی و محلی برای استقرار نیروهای اعزامی از شرق لیبی جهت حمله به تعدادی از مناطق تبدیل کردند.

سه زخمی در حمله راکتی به طرابلس

بعضی منابع لیبیایی از حمله راکتی به مناطق مسکونی طرابلس و زخمی شدن پنج نفر اطلاع دادند.

امین الهاشمی مشاور رسانه ای وزارت بهداشت دولت وفاق ملی بیان کرد که شنبه شب(دیشب) در حمله راکتی به طرابلس پنج شهروند زخمی شده و به بیمارستان الهضبة الخضراء منتقل شدند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 946

به "لیبی ، عقب نشینی نیروهای حفتر از پایگاه الوطیه و حمله راکتی به طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، عقب نشینی نیروهای حفتر از پایگاه الوطیه و حمله راکتی به طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید