قانون حمایت از کالای ایران ساخت ابلاغ شد

به گزارش مجله ویراپارس، رییس جمهوری قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی، خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را ابلاغ کرد.

قانون حمایت از کالای ایران ساخت ابلاغ شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهوری قانون حداکثر استفاده از توان فراوریی، خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را ابلاغ کرد.

بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهوری قانون حداکثر استفاده از توان فراوریی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را جهت اجرا به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، در زمینه حمایت از فراوری کنندگان داخلی و محصولات آنها در سال گذشته فعالیت های موثری صورت گرفت که می توان به ابلاغ مصوبه راهبردها و اقدامات فرهنگی حمایت از کالای ایرانی توسط رییس جمهوری و ممنوعیت خرید کالای مشابه داخلی توسط سازمان های داخلی اشاره نمود.

اقدامات فرهنگی و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی امری پر اهمیت است و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دو سال قبل اقدام به برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت نموده تا گامی تاثیرگذار در راستای فرهنگ سازی و آشناسازی عموم مردم با توانمندی های فناورانه و نوآورانه کشور ایجاد نموده باشد. ایران ساخت با ایجاد تحرک در جامعه و توجه به محصولات ساخت داخل جهت حرکت رو به جلو و پیشرفت را سرعت می بخشد. تا کنون دو دوره از این رویداد برگزار شده است تا با تعامل جامعه هنری و علمی کشور شاهد فرهنگسازی مصرف کالای ایران ساخت میان مردم باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 219

به "قانون حمایت از کالای ایران ساخت ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون حمایت از کالای ایران ساخت ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید