غریب آبادی: تغییر در روش غنی سازی 60 درصدی مطابق برنامه از قبل طراحی شده است

به گزارش مجله ویراپارس، به دنبال انتشار گزارش جدیدی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه آژانس در روز گذشته راستی آزمایی نموده است که غنی سازی 60 درصدی در یک زنجیره IR6 انجام می گردد و زنجیره ماشین های IR4 همزمان به غنی سازی 20 درصدی اختصاص یافته است، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

غریب آبادی: تغییر در روش غنی سازی 60 درصدی مطابق برنامه از قبل طراحی شده است

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، کاظم غریب آبادی گفت: این تغییر روش، موضوع تازه ای نبوده و کاملا مرتبط با اقدامات و تصمیمات فنی است و در پرسشنامه اطلاعات طراحی که از سوی ایران به آژانس در هفته قبل ارائه شد نیز از قبل پیش بینی شده بود. در پرسشنامه آمده بود که غنی سازی 60 درصدی ابتدا در دو زنجیره ماشین های IR6 و IR4 به طور موازی انجام می گردد و بعد از چند روز، دو زنجیره به یکدیگر متصل و اصطلاحا کوپل می گردند و در حالت جدید، زنجیره IR6 دارای خروجی محصول 60 درصد شده و زنجیره IR4 نیز به صورت تاندم به غنی سازی 20 درصدی اختصاص می یابد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه نمود: تا پیش از این، به هر دو زنجیره مواد تا 5 درصد بطور جداگانه تزریق می شد و محصول 60 درصد نیز از هر زنجیره جداگانه برداشت می شد، اما در روش جدید دو زنجیره به هم کوپل (متصل) شده فقط با یک بار تزریق مواد تا 5 درصد، دو محصول متفاوت 60 و 20 درصد برداشت می گردد. در واقع، از این طریق، عملیات غنی سازی به شدت بهینه تر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1582

به "غریب آبادی: تغییر در روش غنی سازی 60 درصدی مطابق برنامه از قبل طراحی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی: تغییر در روش غنی سازی 60 درصدی مطابق برنامه از قبل طراحی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید