طرح حافظان شهر من راهبردی برای کاهش حریق است

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران/فارس رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به اتمام طرح حافظان شهر من و خاتمه فصل گرما، از این طرح به اسم یک راهبرد اجرایی برای کاهش 50 درصدی حریق مراتع یاد کرد.

طرح حافظان شهر من راهبردی برای کاهش حریق است

محمدهادی قانع شنبه 17 مهرماه در بیان اثر بخشی و موفقیت این طرح در کاهش وقوع حریق مراتع و فضای سبز، گفت: این طرح از سال 1399 در راستای مقابله با آتش سوزی های مراتع و فضای سبز به وسیله سازمان آتش نشانی شیراز تدوین و به تصویب وزارت کشور رسید و سپس دستورالعمل آن در سطح کشوری ابلاغ شد.

او اضافه نمود: این طرح با شروع فصل گرما و افزایش آتش سوزی های مراتع و فضای سبز به صورت متوالی در سال های 1399 و 1400 به وسیله سازمان آتش نشانی شیراز و در بازه زمانی شش ماهه با پنج موضوع پیش آگاهی، پیشگیری، کشف، اطفای حریق و عملیات پس از اطفا، اقدامات و همپوشانی های لازم را در عملیات های مربوطه اجرایی شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز مهمترین بخش طرح حافظان شهر من را پیشگیری معرفی و ادامه داد: نیروهای داوطلب، کارشناسان پیشگیری و آموزش این سازمان با حضور در مکان های ناایمن اعلام شده به وسیله شهروندان و با آموزش های مجازی و برگزاری وبینار برای کاهش حوادث کوشش کردند.

قانع یادآور شد: در سال 1399 تعداد 2429 عملیات مرتبط با فضای سبز(زمین های بایر، درختان، زمین های محصور، دامنه های کوه، فضای سبز میدان و بلوارها ، باغ ها و ...) به وسیله نیروهای آتش نشان انجام شد و در بازه زمانی شش ماهه نخست امسال هم این عملیات ها به تعداد 1242 مورد کاهش یافت.

او اظهار داشت: امسال بر خلاف سال گذشته با کاهش بارندگی ها، پوشش های گیاهی سریع تر خشک شده و در ماه های اردیبهشت و خردادماه حوادث مربوط به حریق مراتع به اوج خود رسید.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز توضیح داد: این طرح با اقدامات پیشگیرانه ای که به وسیله تیم های کارشناسی این سازمان و همکاری گروه های داوطلبان انجام شد و بعلاوه کاهش تعداد حریق های زمین های غیر محصور با حذف پوشش های گیاهی خطرساز، از 899مورد در سال گذشته به 330 مورد در امسال تاثیر قابل توجهی را در کاهش حریق های فضای سبز و مراتع داشت.

قانع اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه پیشگیری در کاهش حوادث و توجه ویژه به آن در سازمان آتش نشانی شیراز جشنواره شهر ایمن هم با مشارکت شهروندان در شش محور از مهرماه شروع و تا انتها اسفندماه امسال ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1817

به "طرح حافظان شهر من راهبردی برای کاهش حریق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح حافظان شهر من راهبردی برای کاهش حریق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید