شارژ گوشی به وسیله هوا

به گزارش مجله ویراپارس، یک شرکت چینی فناوری شارژی ابداع نموده که از فاصله چند متری موبایل و دستگاه های هوشمند را شارژ می نماید.

شارژ گوشی به وسیله هوا

شارژ موبایل به وسیله هوا شبیه یک داستان علمی تخیلی است اما به نظر می رسد این ایده در یک قدمی واقعی شدن واقع شده است.

شرکت چینی شیائومی از گجتی با این قابلیت رونمایی نموده است. به این ترتیب نیازی به سیم یا یک پایه بی سیم برای شارژ دستگاه وجود نخواهد داشت.

البته این طرح بسیار نوپا است اما به گفته شیائومی فناوری می ایرشارژ (Mi Air Charge) در حال حاضر می تواند از شعاع چندمتری شارژ 5 واتی برای دستگاه ها فراهم کند. با یاری این فناوری می توان چند دستگاه را به طور همزمان شارژ کرد و موانع فیزیکی قابلیت فناوری را کاهش نمی دهند.

علاوه بر آن دیوار و موانع فیزیکی نیز از قدرت شارژ نمی کاهند. سیستم می ایرشارژ با اتکا بر موقعیت فضایی و طیف آنتن ها دستگاه ها را شارژ می نماید. این دستگاه شارژ دارای آنتن های تداخل پنج فاز است که برای تشخیص مکان دقیق تلفن هوشمند ساخته شده اند.

یک آرایه کنترل فاز شامل 144 آنتن دیگر، امواجی میلی متری را به طور مستقیم به موبایل منتقل می نماید. موبایل های هوشمند شیائومی به یک آنتن گیرنده مجهز خواهند شد که امواج عرض میلی متر را به انرژی تبدیل می نماید.

شرکت چینی امیدوار است فناوری مذکور به حذف سیم های برق منجر گردد و محصولات خانگی مختلف را بتوان از یک منبع شارژ کرد.

البته شیائومی اعلام ننموده چقدر طول می کشد تا موبایل به طول کامل شارژ گردد. در حال حاضر این فناوری چندان قدرتمند نیست و شارژ 5 واتی ارائه می نماید.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1446

به "شارژ گوشی به وسیله هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارژ گوشی به وسیله هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید