سقف چوبی سرای تاریخی فاتح نی ریز مرمت می گردد

به گزارش مجله ویراپارس، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی ریز گفت: سقف سرای تاریخی فاتح نی ریز بازسازی و مرمت می گردد.

سقف چوبی سرای تاریخی فاتح نی ریز مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، حمیدرضا هادی با اعلام مطلب فوق اضافه نمود: سقف چوبی سرای فاتح که به دلیل فرسودگی بنا و رطوبت دچار از هم گسیختگی شده بود، در دست مرمت گرفت.

او ادامه داد: تعویض تیرهای چوبی آسیب دیده، احیا و تعمیر اتصالات تیرها و سقف اصلی اتاق و ایوان از جمله اقداماتی بوده که در مراحل قبل توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی و گردشگری استان فارس انجام شد و هم اکنون سقف چوبی و مشبک آن در حال مرمت است.

هادی ضمن اشاره به تخصیص اعتبار به منظور انجام این پروژه اظهار کرد: با توجه به ضرورت مرمت سقف این بنا تاریخی، این اداره کل اعتبار 200 میلیون ریالی این طرح را تأمین نموده است.

سرای فاتح مربوط به اواخر دوران قاجار است و یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهرستان نی ریز محسوب می گردد و از خصوصیات آن می توان به سقف مشبک چوبی و کاشی کاری های بسیار زیبا آن اشاره نمود که به شماره 31904 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این سرا هم اکنون با کاربری بازارچه، نمایشگاه و آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی در اختیار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 522

به "سقف چوبی سرای تاریخی فاتح نی ریز مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف چوبی سرای تاریخی فاتح نی ریز مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید