سامانه گردشگری سلامت راه اندازی می گردد
به گزارش مجله ویراپارس، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از راه اندازی سامانه گردشگری سلامت در استان های کشور اطلاع داد.
به گزارش خبرنگاران، یحیی نقی زاده محبوب روز سه شنبه در نشست با اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: این سامانه به صورت پایلوت در استان های اردبیل، خراسان رضوی و یزد فعالیت خود را شروع می نماید و در آن صدور ویزای گردشگری سلامت به وسیله دفاتر انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: طراحی سامانه گردشگری سلامت با هدف ایجاد مکانیزم هوشمند برای تسهیل امور گردشگران خارجی سلامت و ذی نفعان اعم از دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی (IPD) و کادر درمان در دستور کار واقع شده است.
وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این سامانه پیشرفته بسیاری از چالش های موجود در حوزه گردشگری سلامت مرتفع و موجب ارتقای سطح خدمات و درنتیجه رضایت مندی گردشگران خارجی گردد.
دفاتر خدمات مسافرتی تسهیلات می گیرند
مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت میراث فرهنگی بعلاوه به تصویب تخصیص تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی اشاره نمود و اضافه نمود: به زودی پرداخت این تسهیلات شروع خواهد شد.
نقی زاده محبوب اضافه نمود: مسائل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح کلان در حال پیگیری است و موضوع مالیات نیز یکی از این موارد است که در برنامه هفتم توسعه فعالیت های داخلی دفاتر از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: بعضی از مسائل و مسائل دفاتر در حوزه اختیارات استان نیست و ما در سطح کلان و به وسیله وزارتخانه پیگیر این مسائل هستیم.
حسن محمدی ادیب ادامه داد: در حوزه معرفی ظرفیت های گردشگری استان برنامه های مختلفی داریم که شرکت در نمایشگاه های گردشگری کشورهای همسایه و تهیه کلیپ های معرفی جاذبه ها از این نمونه است و این اقدامات به فعالیت بیشتر و بهتر دفاتر یاری خواهد نمود.
منبع: دنیای سفر