زنان امروز ما الگوی مادرانه غرب را در پیش گرفته اند

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران/همدان مدیر حوزه عملیه خواهران استان همدان گفت: نقش مادری قابل معاوضه با چیزی نیست اما با این وجود زنان امروز ما الگوی مادرانه غرب را در پیش گرفته اند و مادری را نقشی والا نمی دانند.

زنان امروز ما الگوی مادرانه غرب را در پیش گرفته اند

ام کلثوم امیدی دوشنبه 30 دی ماه در همایش دانش افزایی معارف فاطمی حوزه های علمیه استان همدان، اظهار کرد: عمده ترین فعالیت مبلغان در بحث فاطمی به عنوان رسالت حوزه های علمیه خواهران معرفی و انتقال یک الگوی کامل از حضرت زهرا(س) به نسل جوان است.

وی با اینکه در معرفی رفتار و شخصیت حضرت زهرا(س) پیروز بوده ایم اما در معرفی یک الگوی عملکردی و رفتاری جامع از ایشان برای زنان جامعه هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده ایم، ادامه داد: جوانان ما امروز مُبلغ را خطاب قرار می دهند چرا حضرت زهرا(س) را الگو می کنید و معاصرسازی نمی کنید؟ علیه ایشان امروز شبهه معاصرسازی وجود دارد که پاسخ این شبهات را مبلغ باید بدهد.

مدیر حوزه عملیه خواهران استان همدان خطاب به خواهران مبلغ اضافه نمود: الگوسازی نیاز فطری بشر است و باید برای معرفی این الگوی جامع رفتاری، معیارها و شاخص های ایشان را بیرون بکشید و به نسل جوان بدهید.

امیدی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) وقتی فضه به کمک ایشان آمد با او برای تسهیل عبادت و تربیت فرزندان تقسیم وظایف کرد، گفت: اصل اساسی یک زن عبادت است و مهمترین الگو در نماز و عبادت هر بچه ای مادر است پس نباید نگاه سطحی به زندگی ایشان داشته باشیم بلکه این نگاه باید دقیق و موشکافانه باشد.

وی اظهار کرد: نقش مادری قابل معاوضه با چیزی نیست اما با این وجود زنان امروز ما الگوی مادرانه غرب را در پیش گرفته اند و مادری را نقشی والا نمی دانند، این در صورتی است که ایشان نقش مادری را اولویت نخست خود قرار می دهند.

مدیر حوزه عملیه خواهران استان همدان اذعان کرد: امروز تکنولوژی کارهایمان را راحت کرده و زمان خالی زیادی را در اختیارمان گذاشته اما برای آن برنامه ریزی نداریم و متأسفانه فضای مجازی الگوی زنان ما شده و بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می کنند.

امیدی عبادت، مادری و برنامه ریزی را سه اصل مهم از زندگی حضرت زهرا(س) دانست و خاطرنشان کرد: امروز دیگر ما نیاز به مبلغ عمومی نداریم بلکه مبلغی لازم داریم که در عرصه های مختلف متخصص باشد و الگوی جامع از زندگی بانوی مکرم اسلام معرفی کند.

وی اضافه نمود: این مبلغ باید کار تخصصی کودک کند و در دبیرستان نوجوانان را از شبیخون فرهنگی نجات دهد بنابراین تمام تلاش و توان خود را به کار می گیریم که مبلغان از هر نظر رشد کنند اما کسی که اهل عمل نباشد به طور قطع حرفش تأثیرگذار نیست.

مدیر حوزه عملیه خواهران استان همدان در سرانجام با تأکید بر اینکه باید از حضرت فاطمه(س) یک الگوی عملکردی و رفتاری جامع برای زنان جامعه ارائه دهیم، یادآور شد: در تلاش هستیم فاطمه شناسی محدود به یک سال و یک دوره نباشد همچنین مبلغ باید احساس نیاز کند و انگیزه دار باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 734

به "زنان امروز ما الگوی مادرانه غرب را در پیش گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان امروز ما الگوی مادرانه غرب را در پیش گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید