راهنمای خرید برترین تبلت برای دانش آموزان (شهریور 1400)

به گزارش مجله ویراپارس، طی این روزها، انتخاب برترین تبلت متناسب با احتیاج کاربران - در این مطلب دانش آموزان - به خاطر افزایش تنوع و برندهای مختلف سخت شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی تعدادی از برترین تبلت های موجود در بازار بپردازیم که برای برطرف احتیاج دانش آموزان و یا حتی دانشجویان می توانند مناسب ترین گزینه باشند.

راهنمای خرید برترین تبلت برای دانش آموزان (شهریور 1400)

با ادامه دار شدن شیوع ویروس کرونا، باز هم مدارس در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایران به صورت غیر حضوری در حال برگزاری هستند. بنابراین احتیاج به خرید گوشی یا تبلت که برای پیش برد این هدف برترین گزینه باشد روز به روز بیشتر می گردد. در بازار محصولات مختلفی با برندهای متنوع وجود دارند که کسی حتی نامشان را هم نشنیده است. به همین دلیل شاید کمی سخت باشد که کاربر بتواند انتخاب درستی از بین این همه مدل با برندهای ناشناخته داشته باشد.

در مطلبی دیگر به معرفی برترین گوشی ها برای دانش آموزان پرداختیم که در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه کنید. مانند آن مطلب، در اینجا هم محصولی نسبتا گران قیمت وجود دارد برای آن دسته از کاربرانی که از تبلت خود صرفا برای رسیدگی به کارهای دانش آموزی یا دانشجویی استفاده نمی نمایند. اما مدل های ارزان خوبی هم در بین آن ها دیده می گردد که می توانید بدون نگرانی از بابت کیفیت، آن ها را بخرید. اما می پردازیم به معرفی 10 مورد از برترین تبلت های هوشمند بازار برای دانش آموزان.

1. گلکسی تب S6 لایت

حدود قیمت: 13 میلیون تومان

مشخصات فنی

  • جنس بدنه: پشت و فریم از جنس آلومینیوم، 467 گرم با ضخامت 7 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 10.4 اینچی از نوع TFT با وضوح 1200 × 2000 و تراکم پیکسلی 224 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده اگزینوس 9611 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 128/64 گیگابایت حافظه داخلی - پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3
  • پشتیبانی از اینترنت 4G - یک سیم کارت
  • دوربین: دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 7040 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 15 واتی
  • سیستم عامل: اندروید 10

یکی از برترین تبلت های ارزان بازار که نه تنها برای دانش آموزان بلکه تا حدودی برای دانشجویان هم مناسب است، گلکسی تب S6 لایت است. محصولی که از لحاظ قدرت سخت افزاری تا حدودی هم رده با گلکسی A51 به شمار میرود؛ بنابراین می توان از آن به اسم تبلتی خوب و مناسب یاد کرد.

نباید انتظار داشت این تبلت از لحاظ دوربین عملکرد فوق العاده ای داشته باشد. درست است که قیمت نسبتا بالایی دارد اما تبلت ها هیچوقت برای عکاسی مناسب نبوده اند. با این حال سامسونگ برای دوربین سلفی آن یک سنسور 5 مگاپیکسلی را استفاده کرد که قابلیت فیلم برداری در وضوح 1080 را هم دارد تا دانش آموزان یا دانشجویان با کیفیت بالاتری به کلاس های تصویری خود رسیدگی کند.

اما یکی از نکات مثبت این تبلت، نمایشگر 10.4 اینچی عظیم آن است که هم کیفیت خوبی دارد و هم آنقدری فضا در اختیار کاربران قرار می دهد که بتوانند با جذابیت بیشتری به خواندن متون مختلف، چه درسی و چه غیر درسی بپردازند. یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی هم برای گلکسی تب S6 لایت در نظر گرفته شده است که می توان گفت برای نوع فعالیتی که از آن انتظار داریم مناسب است. هرچند این اندازه و باتری عظیم باعث افزایش وزن محصول هم شده اند اما به خاطر قابلیت های خوبی که در اختیارتان قرار می دهد می توان از این نقطه ضعف چشم پوشی کرد.

2. آیپد مینی 5 2019 (وای فای)

حدود قیمت: 11 میلیون تومان (با تخفیف ویژه)

مشخصات فنی

  • جنس بدنه: پشت و فریم از جنس آلومینیوم، 300.5 گرم مدل وای فای با ضخامت 6.1 میلی متر - دارای محافظ صفحه ضد خش و ضد چربی
  • مشخصات نمایشگر: 7.9 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 1536 × 2048 و تراکم پیکسلی 224 پیکسل بر هر اینچ - پشتیبانی از قلم نسل اول اپل
  • مشخصات فنی: پردازنده اپل A12 بایونیک به همراه 3 گیگابایت حافظه رم و 256/64 گیگابایت حافظه داخلی - پردازشگر گرافیکی 4 هسته ای اپل
  • پشتیبانی از وای فای - عدم پشتیبانی از سیم کارت - بهره مندی از سنسور اثرانگشت
  • دوربین: دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 5124 میلی آمپر ساعتی
  • سیستم عامل: iOS 12

اگر به محصولی از اپل علاقه مند هستید که در عین بهره مندی از قدرت سخت افزاری بسیار مناسب، قیمت خوبی هم داشته باشد، می توانید روی توانایی های آیپد مینی 5 حساب کنید. محصولی که در سال 2019 راهی بازار شد اما به لطف بهره مندی از پردازنده قدرتمند A12 بایونیک که در آن استفاده شده است می تواند تمام کارهایی را که از آن انتظار دارید با سرعت بالایی انجام دهد.

از این پردازنده در گوشی های سری آیفون X استفاده شده است که از اندازه توانایی های آن ها هم مطلع هستیم. از لحاظ کیفیت دوربین این تبلت دقیقا مشابه تبلت سامسونگ است که در ابتدا معرفی کردیم، بنابراین نگرانی از این بابت وجود ندارد و مکالمات یا جلسات تصویری با کیفیت بالایی صورت خواهند گرفت.

شاید تنها نقطه ضعفی که بتوان به نماینده اپل وارد کرد، باتری آن باشد که برای نمایشگر 7.9 اینچی آن که پنلی از نوع LCD هم دارد خیلی مناسب نیست. البته برای رسیدگی به کارهای دانش آموزی می توان روی نگه داری شارژ آن حساب کرد اما بعد از مدت زمان کوتاهی باید آن را شارژ کنید؛ بنابراین حتما این موضوع را قبل از خرید در نظر داشته باشید.

3. لنوو تب یوگا اسمارت 10

حدود قیمت: 10.5 میلیون تومان

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: 580 گرم با ضخامت 8.5 - 24 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 10.1 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 1200 × 1920 و تراکم پیکسلی 224 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده اسنپدراگون 439 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی - پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3
  • پشتیبانی از اینترنت 4G - یک سیم کارت
  • دوربین: دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 7000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر 10 واتی
  • سیستم عامل: اندروید 9.0

اما می رسیم به تبلتی با شکل ظاهری خاص و زیبا از شرکت نام آشنای لنوو، یعنی لنوو اسمارت تب که با نام Yoga Smart Tab هم شناخته می گردد. این تبلت برای رسیدگی به کارهای سنگین مناسب نیست اما قطعا می تواند جوابگوی احتیاج دانش آموزان در مقاطع مختلف باشد و این کار را هم به برترین شکل ممکن انجام خواهد داد.

از لحاظ کیفیت دوربین باز هم هیچ تفاوتی را به نسبت دو مدل قبل شاهد نیستیم و کیفیت نمایشگر آن هم با نماینده اپل برابری می نماید. از طرفی پشتیبانی از سیم کارت و اینترنت نسل 4 هم در آن فراهم است تا کاربران با سرعت بالایی به اینترنت دسترسی داشته باشند. باتری 7000 میلی آمپر ساعتی آن هم به خوبی می تواند احتیاج شما را در طول روز جوابگو باشد و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

شاید نقطه ضعف این محصول وزن سنگین آن باشد که البته لنوو برای آن راه حلی را در نظر گرفته است. وجود پایه با قابلیت چرخش امکان قرارگیری این تبلت بر روی میز را هم به شما می دهد. حتی امکان آویزان کردن آن هم وجود دارد تا کاربر ساعت ها مشغول انجام کارهای خود باشد. شاید الان متوجه شده باشید که علیرغم عدم بهره مندی از قدرت سخت افزاری بالا چرا قیمت نسبتا زیادی برای آن در نظر گرفته شده است.

4. لنوو تب M10

حدود قیمت: 7.8 میلیون تومان

مشخصات فنی

  • جنس بدنه: پشت و فریم از جنس آلومینیوم، 460 گرم با ضخامت 8.3 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 10.1 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 800 × 1280 و تراکم پیکسلی 149 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده مدیاتک MT6762 Helio P22T به همراه 2/4 گیگابایت حافظه رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی - پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8320
  • پشتیبانی از اینترنت 4G - یک سیم کارت
  • دوربین: دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر 10 واتی
  • سیستم عامل: اندروید 10

تبلت لنوو M10 مانند مدل قبلی که معرفی کردیم قدرت سخت افزاری مطلوبی دارد و می تواند در انجام یک سری بازی ها هم عملکرد خوبی داشته باشد اما نباید از آن انتظار داشت در کارهای سنگین هم ما را همراهی کند. این تبلت بیشتر برای انجام کارهای دانش آموزی، یعنی دقیقا به خاطر آنچه که این مطلب را نوشتیم مناسب است. بنابراین با خیال راحت می توانید برای رسیدگی به احتیاج خود آن را بخرید و از قابلیت های آن لذت ببرید.

از لحاظ کیفیت دوربین مشخصات مشابهی را به نسب سه مدل بالا شاهد هستیم و این یک نکته خوب به شمار میرود که محصولی با این قیمت بتواند از لحاظ کیفیت دوربین، در حد و اندازه های مدل های گران قیمت ظاهر گردد. شاید در نگاه اول فکر کنید باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن خیلی مناسب نمایشگر عظیم آن نباشد اما طبق ادعاهای شرکت، می تواند تا 9 ساعت به صورت مداوم شارژدهی داشته باشد. بنابراین قطعا برای رسیدگی به فعالیت های دانش آموزی، لنوو تب M10 یک انتخاب مناسب و ارزشمند است.

یک نقطه ضعف عظیم این تبلت می تواند نمایشگر نه چندان باکیفیت آن باشد که با توجه به مبلغی که برای آن می پردازید واقعا کم است. وزن این تبلت هم اندکی برای نگه داری طولانی مدت سنگین است به همین دلیل شاید این مورد با توجه به سلیقه شما یک نقطه ضعف به حساب بیاید که می توان تا حدودی با آن کنار آمد. با این حال حتما قبل از خرید، در کنار مواردی که در بالا به آن اشاره شد، وزن نسبتا زیاد آن را هم در نظر داشته باشید.

5. گلکسی تب A7 10.4

حدود قیمت: 6 میلیون تومان

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: 476 گرم با ضخامت 7 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 10.4 اینچی از نوع TFT با وضوح 1200 × 2000 و تراکم پیکسلی 224 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده اسنپدراگون 662 به همراه 4/3 گیگابایت حافظه رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی - پردازشگر گرافیکی آدرنو 610
  • پشتیبانی از اینترنت 4G - یک سیم کارت
  • دوربین: دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 7040 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 15 واتی
  • سیستم عامل: اندروید 10

تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 یکی از تبلت های میان رده سامسونگ به شمار میرود که سال 2020 میلادی رونمایی و روانه بازار شد. بنابراین می توان از آن به اسم یک محصول تازه یاد کرد. البته چون هرچه پیش می رویم، از قیمت تبلت ها کاسته می گردد، بنابراین از لحاظ قدرت سخت افزاری هم این محصولات افت پیدا می نمایند بنابراین باید این جمله تکراری را در رابطه با گلکسی تب A7 هم بگوییم که نباید انتظار عملکرد سخت افزاری فوق العاده ای را از آن داشته باشید. اما در انجام کارهای دانش آموزی سرعت بالایی دارد و می تواند احتیاج شما را برآورده کند.

این تبلت علاوه بر بهره مندی از نمایشگر عظیم 10.4 اینچی بسیار باکیفیت که کار کردن با آن را بسیار لذت بخش تر هم می نماید، به یک باتری نسبتا پرظرفیتی هم مجهز شده است که می تواند تا نصف روز به راحتی شما را همراهی کند. پشتیبانی از اینترنت 4G هم از دیگر مزیت های این تبلت است تا در انجام کارهای وابسته به اینترنت هیچ نگرانی نداشته باشید.

از لحاظ کیفیت دوربین هم این تبلت در شرایط خوبی واقع شده است و می تواند با کیفیت بالایی شما را در انجام مکالمات یا کلاس های تصویری همراهی کند. از دیگر مزیت های این تبلت می توان به قابلیت مکالمه آن اشاره نمود که جذابیت آن را دوچندان نموده است.

6. لنوو PB V7 6505M

حدود قیمت: 5 میلیون تومان (با تخفیف ویژه)

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: 195 گرم با ضخامت 7.9 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 6.95 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 1080 × 2160 و تراکم پیکسلی 350 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده اسنپدراگون 450 به همراه 4/3 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی - پردازشگر گرافیکی آدرنو 506
  • پشتیبانی از اینترنت 4G - دو سیم کارت
  • دوربین: دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 5180 میلی آمپر ساعتی
  • سیستم عامل: اندروید 9.0

تبلت لنوو PB V7 یکی از کوچک ترین تبلت های این فهرست است که در واقع می توان گفت فقط حواشی زیاد بالا و پایین آن است که باعث می گردد فکر کنیم تفاوت زیادی بین آن و گوشی های هوشمند وجود دارد. این مورد هم مزیت به شمار میرود و هم نقطه ضعف. مزیت به این خاطر که در دست نگه داشتن آن برای مدت مان طولانی هم خسته نماینده نخواهد بود چرا که فقط 195 گرم وزن دارد؛ یعنی حتی کمتر از گوشی هایی که نمایشگری با اندازه مشابه یا حتی کوچک تر دارند.

نقطه ضعف هم از این جهت که وقتی یک تبلت خریداری می کنید، انتظار دارید نمایشگر آن عظیم باشد تا بتوانید لذت بیشتری حین انجام کارهای مختلف ببرید و از طرفی راحت تر به کارهای مربوط به تحصیل برسید. طبیعتا برای رسیدگی به کارهای دانش آموزی، وقتی نمایشگر محصولی عظیم تر باشد هم دیدنی ویدیو در آن راحت تر است و هم خواندن متون درسی و غیر درسی لذت بیشتری دارد. بنابراین از این جهت شاید نماینده لنوو خیلی دستگاه مناسبی نباشد.

با توجه به اندازه نمایشگر، ظرفیت باتری مناسب ارزیابی می گردد و می تواند شما را در طول یک روز یا همان سرانجام کلاس همراهی کند. قدرت سخت افزاری این تبلت اگرچه برای انجام کارهای یادشده مناسب است اما نباید از آن انتظار زیادی در انجام بازی های سنگین یا اجرای نرم افزارهای قدرتمند داشت.

7. گلکسی تب A7 لایت

حدود قیمت: 4.7 میلیون تومان (با تخفیف ویژه)

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: 366 گرم با ضخامت 8 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 8.7 اینچی از نوع TFT با وضوح 1340 × 800 و تراکم پیکسلی 179 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده مدیاتک MT8768T Helio P22T به همراه 4/3 گیگابایت حافظه رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی - پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8320
  • پشتیبانی از اینترنت 4G - دو سیم کارت
  • دوربین: دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی
  • باتری: 5100 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 15 واتی
  • سیستم عامل: اندروید 11

گلکسی تب A7 لایت اواسط سال جاری راهی بازار شد و بنابراین شاید بتوان آن را تازهترین تبلت این فهرست در نظر گرفت. همانطور که از نامش پیداست، این محصول نمونه ارزان تبلت گلکسی تب A7 به شمار میرود که در بالا به آنالیز آن پرداخته شد؛ از آن جایی که مدل استاندارد به خودی خود یک میان رده به شمار میرود، بنابراین نباید از مدل لایت آن انتظار بالایی داشته باشیم.

این تبلت از نمایشگری 8.6 اینچی بهره می برد که کیفیت و تراکم پیکسلی خیلی بالایی ندارد. البته با نگاهی به محدوده قیمتی آن می توانیم تا حدودی متوجه این موضوع بشویم که چرا چنین مشخصاتی برای این محصول در نظر گرفته شده است. با این حال برای رسیدگی به کارهای دانش آموزی، زمانی که در محدودیت بودجه قرار دارید، این مدل می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

از لحاظ نگه داری شارژ، گلکسی تب A7 لایت عملکرد نسبتا خوبی دارد و می تواند نصف روز را به راحتی دوام بیاورد. قدرت سخت افزاری این محصول مطلوب ارزیابی می گردد ولی این بدان معنا نیست که می توانید حتی در انجام کارهای سنگین هم روی توانایی های آن حساب کنید. همینکه بتوانید محتوای درسی را مطالعه کنید، فایل ها با فرمت مختلف را باز کنید و ویدیو دیدن کنید، این یعنی گلکسی تب A7 لایت توانست وظیفه خود را انجام دهد.

نقطه ضعف این محصول با در نظر گرفتن قیمتی که دارد، دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی آن است که باید گفت عملا باید قید داشتن تماس ها یا کلاس های تصویری باکیفیت را بزنید. دوربین اصلی گوشی برای یک تبلت با این قیمت کیفیت خوبی دارد اما سنسوری با عظیمی تنها 2 مگاپیکسلی چیزی نیست که بتوان حتی آن را مطلوب ارزیابی کرد. بنابراین به صورت مشخصی این مورد را یک نقطه ضعف عظیم برای گلکسی تب A7 لایت می دانیم. بنابراین اگر کیفیت تماس تصویری برایتان اهمیت دارد، باید خرید محصول دیگری را مد نظر داشته باشید.

8. جی ال ایکس F8

حدود قیمت: 2.7 میلیون تومان (با تخفیف ویژه)

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: پلاستیکی، 363 گرم با ضخامت 10 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 8 اینچی از نوع TFT با وضوح 1280 × 800 و تراکم پیکسلی 224 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده SC9863A به همراه 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی
  • پشتیبانی از اینترنت 4G - یک سیم کارت - قابلیت مکالمه - قابلیت اتصال به وای فای
  • دوربین: دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
  • باتری: 5100 میلی آمپر ساعتی
  • سیستم عامل: اندروید 10

یکی از برترین گزینه ها برای دانش آموزان با سن و سال کم، تبلت جی ال ایکس F8 است که عملکرد خوبی هم در انجام کارهای روزمره دارد. البته اگر سن و سال دانش آموزان زیاد باشد، شاید این تبلت نتواند خیلی احتیاج آن ها را رفع کند چرا که بیشتر مناسب بچه های دوره ابتدایی است.

قیمتی که برای F8 در نظر گرفته شده کاملا گویای عملکرد آن هم هست؛ یعنی اصلا نباید انتظار داشته باشید این محصول حتی کارهای روزمره را هم به شکلی عالی انجام دهد. به صورت کلی همه چیز در رابطه با جی ال ایکس F8، معمولی توصیف می گردد؛ نه خیلی خوب و نه خیلی بد، به همین دلیل باید حتما سطح انتظارات خود را پایین بیاورید و با هزینه ای که برای ان می پردازید همسو کنید.

این تبلت از 2 گیگابایت حافظه رم بهره می برد و 16 گیگابایت حافظه ی داخلی دارد که کاربر در صورت تمایل می تواند آن را به 128 گیگابایت به وسیله کارت حافظه جانبی ارتقا دهد. سیستم عامل پیش فرض آن هم اندروید 10 است که با توجه به قدرت سخت افزاری، باید بگوییم می توانید احتیاجهای ابتدایی خود را با این محصول رفع کنید.

با توجه به نمایشگر عظیم و باتری نسبتا پرظرفیتی که این تبلت دارد، برای رسیدگی به کارهای دانش آموزان دوره ابتدایی و نه بیشتر می تواند انتخاب مناسبی باشد. باز هم تکرار می کنیم که انتظار زیادی از این تبلت نداشته باشید.

9. جی ال ایکس F8 پلاس

حدود قیمت: 2.4 میلیون تومان (با تخفیف ویژه)

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: پلاستیکی، 363 گرم با ضخامت 9 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 8 اینچی از نوع TFT با وضوح 1280 × 800 و تراکم پیکسلی 224 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده SC9863A به همراه 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی
  • پشتیبانی از اینترنت 4G - یک سیم کارت - قابلیت مکالمه - قابلیت اتصال به وای فای
  • دوربین: دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
  • باتری: 5100 میلی آمپر ساعتی
  • سیستم عامل: اندروید 10

اندکی گران قیمت تر از مدل استاندارد، مدل F8 پلاس از همان برند جی ال ایکس است که تنها تفاوت قابل مشاهده بین آن ها، ظرفیت حافظه ی داخلی بیشتر مدل پلاس است که به 32 گیگابایت افزایش پیدا کرد. سایر مشخصات فنی دقیقا همان چیزی است که در مدل استاندارد شاهد بودیم بنابراین از لحاظ عملکرد سخت افزاری هیچ تفاوتی بین دو مدل دیده نمی گردد.

10. لنوو تب M7

حدود قیمت: 2.3 میلیون تومان - مدل وای فای 2.1 میلیون تومان

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: بدنه آلومینیومی، 236 گرم با ضخامت 8.33 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 7 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 1024 × 600 و تراکم پیکسلی 170 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده مدیاتک MT8321 برای مدل WiFi و MT8765B برای مدل WiFi/LTE به همراه 1/2 گیگابایت حافظه رم و 8/16/32 گیگابایت حافظه داخلی - پردازشگر گرافیکی Mali-400
  • پشتیبانی از اینترنت 4G - یک سیم کارت - قابلیت اتصال به وای فای
  • دوربین: دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی
  • باتری: 3590 میلی آمپر ساعتی
  • سیستم عامل: اندروید 9.0

در نهایت اما می رسیم به تبلت دیگری از لنوو که سال 2019 راهی بازار شد و تحت اسم لنوو M7 شناخته می گردد. این تبلت ابتدایی ترین احتیاج شما را با سیستم عامل اندروید رفع می نماید و اصلا نباید انتظار بیشتری از آن داشت. چرا که قدرت سخت افزاری چنین اجازه ای به این تبلت نمی دهد که بخواهد اندکی فراتر از آنچه که تصور می کنید ظاهر گردد.

پردازنده بکار رفته در این تبلت 4 هسته ای است که در بیشترین حالت، 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نماید. چنین قدرت سخت افزاری حتی در سال گذشته هم مناسب نبود چه برسد سال جاری که برنامه ها کیفیت بیشتری پیدا کردند.

با این حال برای کارهای دانش آموزان دوران ابتدایی، خرید این محصول به کسانی که در محدودیت بودجه قرار دارند پیشنهاد می گردد. البته نباید فراموش کرد هر دو دوربینی که برای این تبلت در نظر گرفته شده است سنسوری به عظیمی 2 مگاپیکسل دارند و قادر به ضبط ویدیو در وضوح 720P هستند. طبیعتا این خیلی کم است و عملا باید قید انجام مکالمات تصاویری باکیفیت را بزنید. البته با توجه به قیمتی که برای این محصول پرداخت می کنید، چنین مشخصاتی کاملا طبیعی هستند.

نمایشگر این تبلت 7 اینچی است و یک باتری بسیار کم ظرفیت 3590 میلی آمپر ساعتی برای تغذیه آن در نظر گرفته شده است که قطعا خیلی کم به نظر می رسد. در واقع شاید هنگام کلاس مجبور شوید تبلت را زیر شارژ نگه دارید. با این حال باز هم باید به این نکته اشاره داشته باشیم، از محصولی که حدودا 2 میلیون قیمت دارد انتظار دیگری هم نباید داشت.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1791

به "راهنمای خرید برترین تبلت برای دانش آموزان (شهریور 1400)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین تبلت برای دانش آموزان (شهریور 1400)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید