خبرنگاران نماینده مجلس: خواسته ایران اجرای درست و بی طرفانه وظایف آژانس است

به گزارش مجله ویراپارس، تهران- خبرنگاران- نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: جمهوری اسلامی جدای از جامعه بین المللی نیست و انتظار ما از آژانس بین الملل انرژی اتمی این است که غیرسیاسی، فنی و کاملا عادلانه و مبتنی بر پروتکل های پذیرفته شده و مورد توافق، به قضیه ایران نگاه نمایند.

خبرنگاران نماینده مجلس: خواسته ایران اجرای درست و بی طرفانه وظایف آژانس است

بهروز محبی نجم آبادی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و بیانیه مشترک ایران و آژانس گفت: جمهوری اسلامی با پذیرش پروتکل الحاقی، شرایط متفاوت و سختگیرانه ای را به اذعان همه کارشناسان در برنامه هسته ای خود پذیرفته ولی در عین حال نسبت به جمهوری اسلامی ناعادلانه برخورد شده است به طوری که بعضا توقعات خارج از عرف و غیرمنطقی از ایران مطرح می گردد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید بر اینکه آژانس نباید اطلاعات و گزارش های سرویس های جاسوسی دشمنان ایران را مبنای خواسته های و فعالیتهای خود قرار دهد، گفت: طبیعی است که اگر قرار باشد این سوالات تا بی نهایت ادامه داشته باشد، جمهوری اسلامی زیر بار این شرایط نخواهد رفت و همکاری آژانس و ایران با مشکل روبرو می گردد.

وی با اشاره به همکاری های گسترده ایران و آژانس در سال های گذشته گفت: به نظر می رسد کوشش آمریکا برای باج گیری از آژانس همچنان ادامه داشته باشد و آژانس باید ثابت کند که فعالیت هایش بی طرفانه، فنی و حرفه ای است و نباید تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار بگیرد.

محبی نجم آبادی گفت: برنامه جمهوری اسلامی ایران روشن و شفاف و تحت نظارت گسترده آژانس هست و انتظار دارد آژانس هم پاسخ مناسبی به این همکاری ها داشته و به درستی به وظایف و تعهدات خود عمل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره کوشش آمریکا برای سوء استفاده از صندلی آژانس گفت: حاکم شدن نگاه سیاسی و غیر فنی بزرگترین آسیب برای فعالیت های آژانس به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1175

به "خبرنگاران نماینده مجلس: خواسته ایران اجرای درست و بی طرفانه وظایف آژانس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: خواسته ایران اجرای درست و بی طرفانه وظایف آژانس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید