حقایقی جالب راجع به وایکینگ ها

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران: ﻭﺍﯾﮑﯿﻨﮓ ﻫﺎ ﺩﺭﯾﺎﻧﻮﺭﺩﺍﻥ اهل ﺍﺳﮑﺎﻧﺪﯾﻨﺎﻭﯼ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻋﻤﺪﺗﺎً ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺳﮑﺎﻧﺪﯾﻨﺎﻭﯼ ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯽﮐﺮﺩﻧﺪ. ﺁﻥﻫﺎ ﺑﺎ بخش ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦﻫﺎﯼ ﺍﺭﻭﭘﺎﯼ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺗﺠﺎﺭﯼ گسترده ای ﺩاشته اند.

حقایقی جالب راجع به وایکینگ ها

بین ﺳﺎﻝ های 800 ﺗﺎ 1050میلادی ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻪ سدﻩ، ﺟﻨﮕﺠﻮﯾﺎﻥ ﻭﺍﯾﮑﯿﻨﮓ ﺑﺎ ﮐﺸﺘﯽﻫﺎﯼ عظیم ﻭ ترسناک ﺧﻮﺩ، ﺍﺭﻭﭘﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺮﺍﺱ ﺍﻓﮑﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﺁﻥﻫﺎ ﺍﺯ ﺍﺳﮑﺎﻧﺪﯾﻨﺎﻭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﻧﻘﺮﻩ، ﺑﺮﺩه ﻭ ﺯﻣﯿﻦ های حاصل خیز ﺑﻪ سایر سرزمین ها حمله می کردند.

ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﺑﻪ ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎ ﻭ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﻭ ﺑﺮﺧﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﺭﻭﺳﯿﻪ ﻭ سرزمین های ﺩﻭﺭﺩﺳﺖ در ﺁﺳﯿﺎ ﯾﻮﺭﺵ ﻣﯽﺑﺮﺩﻧﺪ. ﻭﺍﯾﮑﯿﻨﮓﻫﺎ ﺟﻮﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﺩﻟﯿﺮ ﻭ ﺑﯽﺑﺎﮐﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ.

ﺁﻥﻫﺎ ﺑﺎ شجاعت ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺧﺮﻭﺷﺎﻥ ﺍﻗﯿﺎﻧﻮﺱ ﺍﻃﻠﺲ ﮔﺬﺭ ﮐﺮﺩﻩ و ﺍﯾﺴﻠﻨﺪ ﻭ ﮔﺮﯾﻨﻠﻨﺪ ﺭﺍ ﯾﺎﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﻝ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻧﯿﺰ ﮔﺎﻡ ﻧﻬﺎﺩﻧﺪ. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا حقایق جالبی را راجع به وایکینگ ها بیان کنیم که احتمالاً آن ها را نمی دانستید.

1. هرچه در خصوص کلاه های وایکینگ ها شنیده اید فراموش کنید!

در فیلم ها یا بازی های رایانه ای وایکینگ ها با کلاه های جنگی عجیب و غریب به نمایش درمی آیند. منشا این اتفاق به نقاشان پس از دوره وایکینگ ها برمی شود. آن ها با نقاشی های خود وایکینگ ها را مردمی خونخوار و وحشی با کلاه ها و لباس های جنگی به نمایش درمی آوردند. با این حال چیزی از دوره وایکینگ ها یافت نشده که ثابت کند که وایکینگ ها در نبرد های خود از این کلاه ها استفاده می نموده اند.

2. وایکینگ ها مردگان خود را به دریا می سپردند

قایق ها و کشتی ها در فرهنگ وایکینگ ها صندلی خاص و ویژه ای داشته اند؛ بنابراین آن ها مردگان خود را در مراسم خاصی با قربانی کردن بردگان و به همراه بهترین لباس ها و زره جنگی، به همراه قایق و یا کشتی به دریا می سپردند. وایکینگ ها که مردمی بسیار خرافاتی نیز بوده اند، گمان می کردند که مردگان با این کشتی ها و قایق ها به زندگی پس از مرگ خود خواهند رسید.

3. وایکینگ ها همواره خود را تمیز و مرتب نگه می داشتند

اخیراً پس از پیدا کردن آثاری از وایکینگ ها در حفاری های اجرا شده، وسایل جالبی از آن ها پیدا شده است. در این وسایل تیغ های اصلاح، شانه، موچین و حتی گوش پاک کن نیز پیدا شده است. ظاهراً این جنگجویان بی باک در خصوص بهداشت شخصی خود وسواس زیادی به خرج می داده اند. از طرف دیگر، مورخان تاریخی بر این اعتقاد هستند که وایکینگ ها حداقل یک بار در هفته در مراسم های مذهبی خود نیز غسل می کردند.

4. آن ها برای تفریح اسکی می کردند

در حدود 6 هزار سال پیش مردم اسکاندیناوی اسکی های مخصوص خود را داشته اند که از آن ها برای شکار، جابه جایی و تفریح استفاده می نموده اند. آن ها حتی خدای اسکی هم داشته اند که با نام اوولر شناخته می شد. پادشاهان و مردم رده بالای جامعه برای سرگرمی، اسکی سواری می نموده اند و حتی مسابقه های اسکی نیز برگزار می شده که به نفرات اول جایزه هایی نیز تعلق می گرفته است.

5. زنان وایکینگ دارای حقوق مشخصی بوده اند

در فرهنگ وایکینگ ها، دختران معمولاً در سن 12 سالگی ازدواج می کردند. وایکینگ ها غالباً به خانواده های پرجمعیت با فرزندان زیاد، علاقه داشته اند. زنان وایکینگ می توانستند در کنار مردان خود سفر نمایند و حتی در جنگ ها نیز شرکت نمایند.

زنان وایکینگ در زمان خود نسبت به زنان سایر فرهنگ ها، دارای آزادی بیشتری بوده اند. آن ها دارای حق طلاق بودند و غنائم جنگی بین آن ها نیز تقسیم می شده است.

6. وایکینگ ها برای روشن کردن آتش از ادرار خود استفاده می نموده اند

از آن جا که وایکینگ ها سال های زیادی از زندگی خود را در سفر بوده اند، به ماده ای احتیاج داشته اند که به راحتی قابل اشتعال باشد. برای این کار، آن ها نوعی قارچ درختی مخصوص را چند روز در ادرار خود می جوشاندند و آن را درون ماده ای شبیه به نمک می ریختند. نیترات موجود در ادرار با چوب ترکیب شده و ماده ای به شدت قابل اشتعال تشکیل می داده است؛ بنابراین آن ها در طول سفر های خود به راحتی می توانستند از آتش استفاده نمایند.

7. بازرگانان وایکینگ در قاچاق انسان نیز دست داشته اند

بسیاری از بازرگانان وایکینگ پس از جنگ ها، با دستگیری زنان و مردان جوان و فروش آن ها در بازار های بزرگ خاورمیانه و اروپا، ثروت زیادی کسب کردند. این بردگان که معمولاً با نام ترال شناخته می شدند برای زنده ماندن مجبور به پیروی کردن از دستورات مالک خود بوده اند.

8. مردان وایکینگ مو های خود را رنگ می کردند

در فرهنگ وایکینگ ها داشتن مو های بلند امری ضروری برای مردان به شمار می رفته است. وایکینگ ها که به رنگ طلایی علاقه زیادی داشتند، با استفاده از صابون و چند ماده دیگر، رنگی شبیه به رنگ طلایی به وجود می آوردند و مو های خود را رنگ می کردند. مورخان ادعا می نمایند که وایکینگ ها علاوه بر اینکه به این رنگ علاقه داشته اند این کار را به منظور حفظ بهداشت خود نیز انجام می داده اند. زیرا ترکیب این مواد به دور نگه داشتن شپش ها نیز یاری می نموده است.

منبع: historyonthenet

منبع: برترین ها
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 459

به "حقایقی جالب راجع به وایکینگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب راجع به وایکینگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید