توجه به پارک های علم و فناوری برای دستیابی به رونق فراوری

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران/فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، بر لزوم توجه بیشتر به مقوله علم به اسم یکی از ارکان مهم در فراوری ثروت، تاکید نمود که یکی از راهکارهای تاثیرگذار در رونق و استمرار فراوری و افزایش ظرفیت اشتغال، پارک های علم و فناوری است.

توجه به پارک های علم و فناوری برای دستیابی به رونق فراوری

دکتر مظاهر بابایی دوشنبه 10 خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به صندلی علم در فراوری و توزیع ثروت، از نگاه کشورهای پیشرفته، گفت: برای رسیدن به صندلیی مناسب تر در زمینه فراوری در بخش های مختلف، باید ظرفیت های علمی را تقویت کرد و پارک های علم و فناوری، می تواند در این راستا بسیار موثر باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس گفت: همان گونه که کشورهای پیشرفته از محور علم، فراوری ثروت می نمایند، مسلماً در ایران اسلامی هم باید همه مسئولان و برنامه ریزان و دست اندرکاران توجه ویژه ای به توانمندی های علمی داشته و برای فعال کردن ظرفیت ها، کوشش نمایند.

وی اضافه نمود: تحقیقات و پژوهش های علمی یکی از اصلی ترین و مهم ترین راه های رسیدن به حقایق پیدا و پنهان دنیا هستی و کشف منابع و راهکارهای نو برای پاسخگویی به مسائل، مسائل، نیازها و خواسته های انسان و جامعه محسوب می گردد.

بابایی با بیان اینکه وجود و فعالیت پارک های علم و فناوری برای دستیابی به اهداف توسعه کشور در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی بسیار اهمیت دارد، اضافه نمود: حمایت از پارک ها، قطعاً باعث رونق فراوری، کاهش بیکاری و افزایش ارزش اضافه نموده می گردد.

وی، حذف شکاف موجود بین دانشگاه ها و سایر بخش ها، نظیر صنعت، کشاورزی و بهداشت و ... را نیازمند توجه بیشتر دانست و گفت: قطعا بخش مهمی از مسائل موجود در بخش صنعت، با استفاده مناسب از ظرفیت پارک های علم و فناوری قابل برطرف خواهد بود.

بابایی اعلام کرد: بخشی از مسائل حوزه صنعت، با ارتقاء دانش مرتفع می گردد و یکی از برترین راهکارها در این زمینه، منطقی و مستمر کردن ارتباط صنعت و پارک های علم و فناوری است.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با بیان اینکه حمایت از طرح و ایده های نو و ایجاد فرآیند پیشرفت بر اساس فعالیت های شرکت های نوظهور باید در اولویت قرار گیرد، گفت: حمایت های اداری و مالی از طرح های نو، اهمیت دارد، اما ضمن توجه به مغفول نماندن تاثیر حمایت های معنوی، باید کاهش بروکراسی اداری را مد نظر قرار داد.

بابایی گفت: اگر بر اساس سند منظره توسعه در سال 1404 بنا باشد در صندلی اول مالی، علمی و فناوری منطقه با حفظ هویت اسلامی و انقلابی قرار گیریم، باید بدانیم این مهم تنها با سرمایه گذاری در حوزه دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری تحقق می یابد و قطعاً موجب رشد و ارتقای کشور در ابعاد مختلف خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، خواهان توزیع مناسب منابع و امکانات، براساس اولویت ها و با اتخاذ تدابیر موثر از سوی تصمیم سازان و برنامه ریزان، روزآمد کردن آیین نامه ها، مقررات و قوانین و کاهش بروکراسی های دست و پاگیر اداری با هدف تسریع در رشد و پیشرفت پارک های علم و فناوری شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1699

به "توجه به پارک های علم و فناوری برای دستیابی به رونق فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به پارک های علم و فناوری برای دستیابی به رونق فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید