تندباد شدید میاندوآب را درنوردید

به گزارش مجله ویراپارس، رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سرعت تندباد در شهرستان میاندوآب به 83 کیلومتر بر ساعت (23 متر بر ثانیه) رسید.

تندباد شدید میاندوآب را درنوردید

اردلان محمدپور رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: با ورود امواج ناپایدار به استان آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته وزش باد شدید در بیشتر منطقه ها جنوب استان ثبت شد.

به گفته وی، در این مدت علاوه بر میاندوآب سرعت تندباد در مهاباد 72 کیلومتر بر ساعت، پیرانشهر 54 کیلومتر بر ساعت و در نقده به 50 کیلومتر بر ساعت رسید.

محمدپور با اشاره به اینکه وزش تندباد در این منطقه که با افزایش ابر و گرد و خاک محلی نیز همراه است تا خاتمه امروز تداوم خواهد داشت، افزود: این وزش تندباد باعث آسیب رساندن به بعضی واحد های مسکونی و موجب شکسته شدن شاخ و برگ درختان شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از اواخر امشب موج بارشی وارد منطقه ما می گردد و تا روز یکشنبه هفته آینده بطور متناوب به فعالیت خود به صورت بارش باران ادامه می دهد.

وی از شهروندان خواست در این مدت از برپایی چادر در مسیل رودخانه ها و آبرا ها و صعود به ارتفاعات خودداری نمایند و نیرو های شهرداری هم برای مقابله با آبگرفتگی معابر آمادگی داشته باشند.

محمدپور اظهار کرد: در شبانه روز گذشته پلدشت با دمای 29 درجه سانتی گراد گرم ترین شهر آذربایجان غربی و چالدران با حداقل دمای هشت درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود و در همین مدت دمای هوا در مهاباد نیز بین 9 و 28 درجه سانتی گراد در نوسان بود.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2144

به "تندباد شدید میاندوآب را درنوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندباد شدید میاندوآب را درنوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید