تاثیر کرونا بر اجاره و فروش مسکن در رشت

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران/گیلان معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: همانند سایر اصناف بخش مسکن هم از کرونا آسیب دیده است.

تاثیر کرونا بر اجاره و فروش مسکن در رشت

حسین کشاورز در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص تاثیر کرونا بر فروش و یا اجاره مسکن در رشت، اظهار کرد: بخش مسکن هم مانند سایر اصناف با شیوع کرونا به کم رونقی دچار شد، اما بازار اجاره و رهن خانه بیشتر از فروش مسکن کساد شد.

وی افزود: قیمت مصالح ساختمانی و اندازه عرضه و تقاضا تاثیر مستقیم بر قیمت مسکن دارند و هر چقدر تقاضای مسکن بیشتر باشد شاهد افزایش قیمت خانه ها خواهیم بود.

کشاورز با بیان اینکه در شهر رشت هم همانند اغلب شهرهای کشور کمبود مسکن وجود دارد، ادامه داد: در برخی از محلات رشت بیش از دیگر منطقه ها رشت ساخت مسکن در حال انجام است و این امر به دلیل تقاضاهایی که مردم در محلات مختلف دارند.

وی با بیان اینکه قیمت زمین تاثیر بالایی در قیمت مسکن رشت دارد، گفت: حتی می توان گفت حدود نیمی از قیمت مسکن را در رشت قیمت زمین تشکیل می دهد و به همین دلیل است که در محلات بالای شهر، قیمت مسکن بسیار گرانتر است و این امر به دلیل گرانتر بودن زمین در آن منطقه ها است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان در خصوص نقش واسطه ها در افزایش قیمت مسکن خاطرنشان کرد: واسطه ها هم در افزایش قیمت مسکن بی تاثیر نیستند و متاسفانه با زحمت کم سود بالایی از خرید و فروش خانه ها می برند.

وی در خصوص افزایش تعداد مغازه های مشارو املاک در رشت شرح داد: انتظار می رود دستگاه های مربوطه در این موارد نظارت بیشتری داشته باشند.

کشاورز با اشاره به کاهش قدرت مردم رشت برای خرید خانه، افزود: با توجه به هم خوان نبودن عرضه و تقاضای مسکن در رشت، مستاجران در این شهر با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ورود دولت در عرصه مسکن سازی گفت: امید می رود با برنامه های هایی که برای ساخت یک میلیون مسکن در کشور در حال انجام است، سهم ساخت و سازها در گیلان هم تا حد مطلوبی اجرا شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1827

به "تاثیر کرونا بر اجاره و فروش مسکن در رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر اجاره و فروش مسکن در رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید