بیمه؛ دغدغه فعالان میراث فرهنگی برای بهره مندی از تسهیلات خسارت کرونا

به گزارش مجله ویراپارس، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: شرط داشتن بیمه اشتغال سد راه استفاده فعالان و بهره برداران حوزه های زیرمجموعه این اداره کل در استان برای بهره مندی از تسهیلات جبران خسارت ناشی از کرونا است.

بیمه؛ دغدغه فعالان میراث فرهنگی برای بهره مندی از تسهیلات خسارت کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهدی جمال شنبه 24 خرداد اضافه نمود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اولین وزارتخانه ای بود که برای ارایه تسهیلات جبران خسارت ناشی از کرونا به بهره برداران زیرمجموعه مجوز دریافت کرد.

وی گفت: ثبت نام متقاضیان دریافت این تسهیلات در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات دولت ویژه کسب و کارهای خسارت دیده از شیوع کرونا ضروری است و تسهیلات 120 و 160 میلیون ریالی برای متقاضیان درنظرگرفته شده و شرط بهره مندی افراد داشتن بیمه اشتغال است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تاکید کرد: بسیاری از کسب و کارهای زیرمجموعه این اداره کل مانند کارگاه های صنایع دستی یا اقامتگاه های بومگردی به صورت خانوادگی ایجاد و مدیریت می شود و قراردادن شرط برخورداری از بیمه برای استفاده از این تسهیلات مانع بهره مندی افراد می شود.

وی گفت: تمام افراد فعال در حوزه های کارگاه های صنایع دستی، اقامتگاه های بومگردی، سفره خانه ها می توانند برای استفاده از این تسهیلات در سامانه کارا وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.

جمال اضافه نمود: برای بهره مندی بهره برداران حوزه های میراث فرهگی از تسهیلات 120 و 160 میلیون ریالی محدودیت تعداد درنظرگرفته نشده است، و مراحل ثبت نام و راستی آزمایی دریافت این تسهیلات در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با اهداف و رویکرد میراث فرهنگی در حمایت هرچه بیشتر از فعالان ضرردیده ممکن است همخوانی نداشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان شرح داد: اکنون طبق رصد ادارات شهرستانی، بیشتر بهره برداران در حال ثبت نام برای استفاده از این تسهیلات دولت هستند ولی ابتدا باید مرحله راستی آزمایی انجام شود.

ضریب اشغال تاسیسات اقامتی سمنان رو به افزایش است

جمال گفت: اقامت و ضریب اشغال این تاسیسات پس از فروکش کردن کرونا به مرور در حال افزایش است.

وی اضافه نمود: شعار اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان برای دوران پساکرونا حمایت همه جانبه از فعالان و مراکز حوزه گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بر لزوم رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی توصیه شده در تمام تاسیسات گردشگری استان در شرایط کرونا تاکید کرد.

وی گفت: اقامتگاه های بومگردی استان سمنان از اکنون برای پذیرایی و اقامت مسافران تابستانی آمادگی دارند.

86 اقامتگاه بومگردی و 12 اقامتگاه سنتی در استان سمنان فعالیت دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1057

به "بیمه؛ دغدغه فعالان میراث فرهنگی برای بهره مندی از تسهیلات خسارت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه؛ دغدغه فعالان میراث فرهنگی برای بهره مندی از تسهیلات خسارت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید