برگ دنیا، آبشاری بر بلندای طبیعت لواسان

به گزارش مجله ویراپارس، تنفس هوای پاک و تماشا آسمان آبی غنیمتی است که شما می توانید طی مدت یک ساعت و از هر کجای اطراف تهران به آن برسید. روستای برگ دنیا با فضایی زیبا و خاص از جاهای تماشای استان تهران است که چشم هر گردشگری را خیره می نماید.

برگ دنیا، آبشاری بر بلندای طبیعت لواسان

آبشار برگ دنیا در روستای زیبای برگ دنیا از توابع شهرستان شمیرانات، در شمال غربی لواسان و در شمال شرق تهران واقع شده است. آب و هوای این آبشار زیبا در پاییز و زمستان سرد است اما برگ دنیا زیبا ترین منظره ها را در پاییز رقم می زند. درختان روستا در این فصل ترکیبی از رنگ های گرم نارنجی و زرد و قرمز و قهوه ای می شوند و ناخودآگاه گرما را مهمان وجودتان می نمایند. در این مقاله از مجله توریستی دلتا به آبشار برگ دنیا لواسان می پردازیم.

موقعیت و تاریخچه

رودخانه برگ دنیا، از ارتفاعات اطراف روستای برگ دنیا سرچشمه می گیرد و پس از پیوستن به رودخانه رودبار به سد لتیان می ریزد.

روستای برگ دنیا در یک محدوده کوهستانی استقرار یافته و محلات سرده، پاده، رودبار و شاهان، کالبد این روستا را تشکیل می دهند که متاسفانه از نظر معماری هویت آن ها دگرگون شده است. علی رغم تغییرات در معماری خانه ها، باغچه های سرسبز و پر گل در خانه های روستا، فضایی سرشار از سرزندگی و نشاط پدید آورده اند.

زندگی و سکونت مردم

مشاغل عمده مردم این روستا زراعت، باغداری و دامداری است و بعضی نیز به فعالیت های خدماتی می پردازند. گندم و جو عمده ترین محصولات زراعی و گردو، سیب، زردآلو، گیلاس، آلبالو و هلو از محصولات باغی و سردرختی های این روستاست. فراوری فرآورده های لبنی از قبیل شیر، ماست و کره و نیز فراوری عسل نیز در این روستا رواج دارد.

جاذبه های توریستی

روستای کوهستانی برگ دنیا با چشم اندازهای مجذوب کننده، باغ های سرسبز، مزارع پیرامون رودخانه برگ دنیا و مسیرهای زیبای کوچه باغ های روستا یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین روستاهای استان تهران به شمار می آید.

این روستای زیبا با منظره ها دل فریب و جلوه های کم نظیر به ویژه در بهار و تابستان هزاران توریست شهری را به سوی خود جلب می نماید. آرامگاه امام زاده اسماعیل در ضلع غربی روستا و در دامنه شرقی تپه ای معروف به تنگل خانه واقع شده است. قلعه دختر و غار خمیره از دیگر جاذبه های این روستا است.

آبشار برگ دنیا

آبشار برگ دنیا لواسان در شمال شرقی روستا یکی از جاذبه های توریستی برگ دنیا است. این آبشار در مسیر صعود به قله های سرسیاه غار(سیاه چال ها) قرار گرفته و بعلاوه مقصد طبیعت گردانی است که به قصد پیاده روی و کوه پیمایی به این روستا عزیمت می نمایند. ارتفاع آبشار برگ دنیا از سطح دریا حدود 2200 متر بوده و مسیر رسیدن به آن یک تا یک ساعت ونیم پیاده روی از میان کوچه باغ ها و سپس از پای کوه تا آبشار است.

فاصله تهران تا روستا 40 کیلومتر است. اگر قصد دارید از تهران به سمت برگ دنیا بروید، می توانید از مسیر بزرگ راه شهید بابایی، جاده لشگرک، به لواسان بزرگ رفته و از آنجا راه روستای افجه را در پیش بگیرید و به روستای برگ دنیا برسید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از توریستی 10 پیشنهاد سرگرمی ویژه برای همه را بخوانید.

منبع: کجارو

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2194

به "برگ دنیا، آبشاری بر بلندای طبیعت لواسان" امتیاز دهید

1 کاربر به "برگ دنیا، آبشاری بر بلندای طبیعت لواسان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگ دنیا، آبشاری بر بلندای طبیعت لواسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید