باغ فردوس، موزه سینمای ایران

به گزارش مجله ویراپارس، درباغ فردوس تهران، زیبا ترین باغ موزه سینمای ایران تاسیس شده که غیر از ارائه ی گنجینه ای از سینما، به یکی از پر جاذبه ترین مکان های گردشگری تهران تبدیل شده است.

باغ فردوس، موزه سینمای ایران

جهت دریافت خدمات طراحی لنداسکیپ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

موزه سینمای ایران، یکی از موزه های استان تهران است که در محله باغ فردوس تهران تاسیس شده است. در این گنجینه عکس ها، اسناد و وسایل و تجهیزات قدیمی سینما از شخصیت های سینمایی نظیر دوبلورها و فیلم سازان و نیز پشت صحنه فیلم های بزرگ، پوسترها و دیگر چیزهای وابسته به سینما به نمایش گذاشته شده است.

در سال 1316 وزیر معارف آن موقع دستور ساخت مدرسه شاپور تجریش را در این باغ صادر کرد. که در دهه پنجاه به مکانی به نام دفتر برنامه ریزی جشن های ملی تغییر کاربری داده و پس از انقلاب در اختیار سازمان صدا و سیما نهاده شد. در نهایت موزه سینما به این باغ منتقل و از تابستان 1381 تا امروز میزبان علاقمندان به سینما و تمام فعالیت های مربوط به این صنعت شده است.

موزه سینما گنجینه ای از 40 هزار عکس. 5 هزار جلد نشریه سینمایی. اسناد تاریخی، 350 دستگاه مربوط به بخش فنی سینما، 4 هزار فیلمنامه از جمله آثار تحت حفاظت این مجموعه است.

موزه سینما از بخش های متعدد و بسیار جالب و دیدنی تشکیل شده است. تالار آغازگران با عکس هایی از اولین های سینمای ایران، نخستین فیلمسازان و همچنین نخستین ادوات سینمایی مزین شده است.

تالار معاصران یا تالار میانی که پر است از تصاویری از هنرمندان معاصر، غرفه های اختصاصی ای برای هنرمندان معاصر و در نهایت تالار بین المللی پر از جوایزی که سینمای ایران از جشنواره های خارجی کسب نموده است مانند نخل طلایی، شیر ونیز، خرس برلین و…

شاه نشین عمارت متعلق به علی حاتمی است. آثار و عکسهایی از پشت صحنه فیلم هایش در این موزه به نمایش درآمده، حتی می توانید او را پشت میز تدوین مشاهده کنید.

امکانات رفاهی موزه سینما دو کافی شاپ، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، سرویس بهداشتی، سالن سینما با خرید اینترنتی و حضوری بلیط و همچنین فروشگاه های عرضه پوشاک و صنایع دستی است.

خانه فرهاد، نمایشگاه صدا و دوبله، نمایشگاه نام آوران با ماکتهایی از بزرگان و نام آوران سنمای ایران که یکی پس ارز دیگری مقابل چشمان شما ظاهر می شوند.

اگر در ایام نوروز به سفر خارج از شهر نرفته اید، امیدواریم حتما به این مکان زیبا سری بزنید.

برای خواندن مطالب بیشتر، مرتبط با گردشگری به خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 677

به "باغ فردوس، موزه سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ فردوس، موزه سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید