بازی در سفر ، خاطره ای به یاد ماندنی همراه با دوستان و آشنایان

به گزارش مجله ویراپارس، همه ما به بازی های گروهی کم و بیش علاقه داریم. شاید با انجام بعضی از این بازی های گروهی، خاطره کودکی مان تداعی گردد. اما حالا که مدت هاست از دوران کودکی فاصله گرفته ایم، مشغله زندگی دیگر به ما اجازه نمی دهد که مثل گذشته بازی کنیم. اما سفر اوقات فراغت بسیار خوبی محسوب می گردد. زمانی که می توانید همراه دوستان و آشنایان خود باشید و هدفی جز سرگرمی و وقت گذرانی نخواهید داشت! پس چه موقعیتی بهتر از این تا بازی های گروهی مختلف را اجرا کنید و از آن لذت ببرید؟ اصلا بازی در سفر یک اصل مهم به شمار میرود. شما باید بدانید که چطور می توانید از بازی های مختلف در سفر لذت ببرید و خودتان را سرگرم کنید. پس با خبرنگاران همراه شوید تا این بار در سفر خود چندین بازی مختلف و مجذوب کننده را تجربه کنید.

بازی در سفر ، خاطره ای به یاد ماندنی همراه با دوستان و آشنایان

لذت بازی در سفر کمتر از تماشا جاذبه های گردشگری نیست!

همواره نمی توان در سفر در پی بازدید از مکان های تماشای بود. گاهی داشتن یک برنامه فشرده بازدید از اماکن مختلف می تواند باعث خسته شدن همسفران شما گردد. برخی اوقات انسان ها به خاطر فرار از مشغله ها و مسائل روزانه سفر می نمایند. به همین علت شاید بهتر باشد در طبیعت کمپ بزنید یا در محل اقامت خود کمی استراحت کنید! اما استراحت خشک و خالی اصلا مزه نمی دهد! برای ایجاد کمی هیجان، بهتر است به فکر چند بازی گروهی مجذوب کننده و خنده دار باشید! گاهی با بازی در سفر می توانید خاطره خنده دار و شادی را در فکر خود ثبت کنید و مدت ها آن را یادآوری کنید! پس چه بهتر که با چند مورد از این بازی های مجذوب کننده آشنا شوید.

پانتومیم

پانتومیم | بازی در سفر

یکی از مجذوب کننده ترین بازی هایی که می توانید در سفر انجام دهید و بی نهایت بخندید و تفریح کنید، پانتومیم است. مزیت اصلی پانتومیم در این است که محدودیت زیادی برای حدبیشتر تعداد نفرات وجود ندارد. بازی به این شکل است که باید تعداد افراد زوج و حداقل چهار نفر باشد. نفرات به دو گروه مجزا تقسیم می شوند و با هم رقابت می نمایند. اعضای یک گروه به یکی از اعضای گروه رقیب یک کلمه یا عبارت را می گویند و او باید بدون صحبت کردن و با حرکات دست و بدن خود، این عبارت را به هم تیمی های خود بفهماند. اگر هم تیمی های او توانستند که این عبارت را حدس بزنند، پس بازی را برده اند، در غیر این صورت تیم مقابل یک امتیاز دریافت خواهد نمود!

والیبال

والیبال در سفر

معمولا بازی هایی که احتیاج به تجهیزات زیادی دارند را نمی توان به عنوان یک بازی در سفر معرفی کرد. اما برای بازی والیبال تنها به یک تور و توپ احتیاج خواهید داشت. والیبال در جنگل و ساحل بسیار لذت بخش است. برای والیبال بازی کردن حتی حضور دو نفر هم کافی است. اما بیشترین لذت زمانی خواهد بود که حداقل چهار نفر حضور داشته باشند و به دو گروه دو نفره تقسیم شوند. قوانین هم ساده است. نباید اجازه دهید توپ در زمین شما فرود بیاید!

وسطی

وسطی | از برترین بازی های در سفر

وسطی نوعی بازی بسیار مهیج، خنده دار و پر تحرک است که می توانید در سفر آن را انجام دهید. مهم ترین اصل بازی در سفر برای وسطی رعایت شده. اینکه احتیاج به هیچ وسیله و ادواتی ندارد! تنها کافیست که دو سرگروه انتخاب کنید. سپس سرگروه ها به نوبت یارکشی می نمایند. تعداد اعضای تیم ها باید مساوی باشند. سپس یک گروه وسط می ایستد و گروه دیگر به دو دسته تقسیم می شوند و در دو طرف زمین قرار می گیرند. گروه کناری باید افرادی که وسط زمین هستند را با توپ بزنند. اگر یکی از اعضای گروه میانه زمین بتواند توپ را با دست بگیرد، می تواند یکی از افرادی که بیرون زمین ایستاده و یک بار سوخته را وارد زمین کند. این فرایند تا زمانی ادامه می یابد که تمام اعضای تیم وسطی بسوزند. در این لحظه باید جای تیم ها عوض گردد. وسطی یک بازی بسیار شاد است که اصلا برد و باخت در آن معنا ندارد و می توانید با آن حسابی بخندید.

فریزبی

فریزبی

فریزبی یا همان بازی بشقاب پرنده یک نوع بازی در سفر است که حتی در پیک نیک های کوتاه هم می توانید آن را انجام دهید. با وجود اینکه برای بازی فریزبی احتیاج به تجهیزات دارید، اما این تجهیزات یک بشقاب پرنده بسیار مقرون به صرفه، سبک و کوچک است. در این بازی تنها به دو نفر احتیاج است. دو نفر در دو طرف زمین می ایستند و بشقاب پرنده را به سمت هم پرت می نمایند. هر کس که نتواند بشقاب را بگیرد یا از زمین بیرون بزند، یک امتیاز از دست می دهد.

توپ بازی در آب

توپ بازی در آب

اگر در جایی که سفر می کنید، دریا وجود دارد یا محل اقامت شما دارای استخر است، می توانید با یک توپ کوچک ساعت ها سرگرم باشید و صدای خنده های شما به آسمان برسد. در این بازی کافیست شبیه به فوتبال، دو نفر دروازه بان شوند و سایر اعضا به دو تیم تقسیم شده و برای گل زدن کوشش نمایند. توپ بازی در آب از انواع بازی در سفر است که تنها به یک توپ احتیاج دارد.

گل یا پوچ

گل یا پوچ

گل یا پوچ یکی از بازی های ساده است که می تواند ساعت ها تعداد زیادی از افراد را سرگرم کند. مهم نیست که چند نفر باشید! اگر تعداد شما حداقل دو نفر باشد، می توانید با هم بازی کنید! همه افراد به دو تیم مختلف تقسیم می شوند. سپس یک تیم گل را در مشت دست یکی از اعضای خود پنهان می نماید. تیم رو به رو هم باید تشخیص دهد که این گل در کدام مشت قرار گرفته! همه ما قواعد بازی گل یا پوچ را می دانیم، اما نمی توانید تصور کنید که این بازی ساده، چقدر می تواند شما را در سفر سرگرم کند.

انواع کارت بازی

انواع کارت بازی

در حال حاضر در فروشگاه های لوازم تحریری و تفریح انواع کارت بازی وجود دارد. اگر در پی یک روش نو برای تفریح و تفریح می گشت، بهتر است یکی از آنها را تهیه نموده و در سفر همراه خود بیاورید.

گل کوچیک

گل کوچیک

گل کوچیک یک بازی مفرح و جالب است که قواعدی مشابه به فوتبال دارد. تنها کافیست به دو دسته تقسیم شوید و با دو آجر دروازه ای کوچک در حدود یک متر درست کنید. سپس با یک توپ پلاستیکی ساعت ها می توانید سرگرم شوید و به هم گل بزنید! گل کوچیک یکی از انواع بازی در سفر است که می توانید با یک توپ پلاستیکی مقرون به صرفه آن را انجام دهید و حسابی لذت ببرید.

نام فامیل

نام و فامیل بازی در سفر

برای بازی نام فامیل تنها احتیاج به چند برگه کاغذ و اتوماتیک است. هرکس به صورت انفرادی بازی می نماید و کوشش دارد تا امتیاز به دست آورد. پیش از شروع همه یک جدول با ستون هایی همچون نام، فامیل، شهر، کشور، میوه، اشیاء، حیوان، شغل، ماشین، و غیره با ترتیب یکسان در کاغذ خود می کشند. سپس یک نفر حرفی را برای شروع پیشنهاد می نماید. پس از شنیدن آن، همه باید شروع نمایند و کلماتی که با همان حرف شروع می گردد را در جدول خود بنویسند. نفر اولی که تمام بخش ها را پر کند، می تواند به دیگران بگوید استپ! تا دیگران دست از نوشتن بردارند. اگر دو نام مشابه هم باشد، هر دو طرف امتیاز پنج می گیرند. اگر هر دو صحیح و متفاوت نوشته باشند، هر دو طرف 10 می گیرند و اگر یکی نوشته باشد و دیگری ننوشته باشد، آن فرد 20 می گیرد. بعد از چند دست مختلف، برنده تعیین خواهد شد! این بازی در سفر بسیار هیجان انگیز و خنده دار است. به علاوه اینکه محدودیتی در تعداد بازیکن ها وجود ندارد.

تخته نرد

بازی تخته نرد

بسیاری از افراد به بازی تخته نرد اعتیاد دارند. علاقه به این بازی بیشتر در آقایان دیده می گردد. قواعد بازی نسبتا پیچیده است و نمی توانید در سفر آن را بیاموزید. اما اگر حس می کنید در سفری که پیش رو دارید، یک هم بازی برای تخته نرد خواهید داشت، حتما تخته خود را همراه بیاورید. بازی تخته نرد یک بازی دو نفره است و بیشتر افراد بی صبرانه منتظر یک حریف حرفه ای می گردند تا آنها را در بازی به چالش بکشد! پس تخته نرد را باید به فهرست بازی در سفر اضافه کنید.

طناب کشی

طناب کشی | بازی در سفر

در طناب کشی تنها یک طناب محکم کافیست تا ساعت ها شما را سرگرم کند. برای شروع این بازی به حداقل دو نفر احتیاج است. افراد به دو گروه تقسیم می شوند و دو طرف یک طناب را می گیرند. روی زمین وسط طناب را علامت می زنند. دو طرف با تمام توان باید طناب را به سمت خود بکشند. تیمی که بتواند حریف را وارد زمین خود کند، برنده است. برای انجام این بازی در سفر تنها احتیاج به یک طناب خواهید داشت و می توانید هم ورزش کنید و هم ساعت ها بخندید.

بدمینتون

بدمینتون یک ورزش کاملا حرفه ای محسوب می گردد و تقریبا مشابه تنیس است. در این بازی دو راکت سبک توری و یک توپ پری وجود دارد. معمولا در مسافرت و پیک نیک، اگر باد شدیدی نوزد، برترین و مفرح ترین بازی، بدمینتون خواهد بود. پس اگر به این بازی علاقه مند هستید، بهتر است راکت های خود را همراه بیاورید و با دوستان خود بازی کنید. بدمینتون یک بازی در سفر است که باعث تحرک و هیجان زیادی می گردد. البته متاسفانه تنها دو نفر را سرگرم می نماید!

خب خبرنگاران ی عزیز، نظر شما در خصوص بازی در سفر چیست؟ شما ترجیح می دهید که به تماشا اماکن باستانی، تاریخی و فرهنگی بروید یا اینکه کنار دوستان و اعضای خانواده بازی کنید و حسابی بخندید؟ اگر شما نیز به بازی در سفر علاقه مند هستید، به ما بگویید که در سفر هایتان کنار دوستان خود بیشتر چه بازی هایی انجام می دهید؟ به نظر شما جای کدام بازی در این فهرست خالی است و کدام بازی را به عنوان برترین بازی در سفر انتخاب می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از قلم نیاندازید که ما عاشق شنیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم!

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2101

به "بازی در سفر ، خاطره ای به یاد ماندنی همراه با دوستان و آشنایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی در سفر ، خاطره ای به یاد ماندنی همراه با دوستان و آشنایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید