این سکه های قدیمی 5 میلیون تومان قیمت دارند؟

به گزارش مجله ویراپارس، سکه25 تومانی این روزها تا 5 میلیون تومان خرید و فروش می گردد؛ جنس داخلی این سکه نیکل و بیرونی برنز است.

این سکه های قدیمی 5 میلیون تومان قیمت دارند؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بر روی کره زمین ده ها فلز مختلف وجود دارد که هرکدام از آن ها دارای خواص و ویژگی های خاص خودشان هستند. این خواص و ویژگی ها موجب شده تا از هرکدام از این فلزات در بخش های مختلفی از صنعت و برای مقاصد گوناگونی استفاده نمایند. یکی از فلزات بسیار پرکاربرد در صنایع گوناگون، فلز نیکل است. این فلز سخت محبوبیت بسیار زیادی در بین صنعتگران دارد و از آن به صورت عمده در صنایع گوناگونی استفاده می گردد.

نیکل فلزی به رنگ سفید مایل به نقره ای بوده که به صورت طبیعی در پوسته زمین یافت خواهد شد. این فلز به عنوان بیست و چهارمین عنصر فراوان و یک فلز واسطه شناخته می گردد. به این معنی که در اواسط جدول تناوبی قرار گرفته است. این امر نشان دهنده این نکته است که فلز نیکل دارای خواص شیمیایی بود که آن را قادر می سازد تا چندین ترکیب شیمیایی را تشکیل دهد که بعضی از آن ها نیز سمی خواهند بود. نیکل خالص سفت وسخت بوده ولی درعین حال انعطاف پذیر است. به همین علت از آن به عنوان یک جز تقویت نماینده در آلیاژهای فلزی استفاده می نمایند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2225

به "این سکه های قدیمی 5 میلیون تومان قیمت دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سکه های قدیمی 5 میلیون تومان قیمت دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید