اولین موزه صنایع دستی ایل سنگسر در استان سمنان افتتاح شد

به گزارش مجله ویراپارس، به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری، اولین موزه صنایع دستی ایل سنگسر در استان سمنان، با حضور جمعی از مسئولان و علاقه مندان در شهرستان مهدی شهر افتتاح شد.

اولین موزه صنایع دستی ایل سنگسر در استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان، محمدتقی اعرابی سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان مهدی شهر امروز دوشنبه 9 مهر 97 هدف از راه اندازی این موزه را دانش افزایی در زمینه هنرهای اصیل فراموش گردیده و موضوعات مرتبط با آن، معرفی و احیای صنایع دستی به علاقه مندان، راه اندازی بازار فراوری و ارائه این محصولات در بازار فروش و رونق کسب و کار بیان کرد.

او در مراسم افتتاح این موزه گفت: این موزه تلاشی برای رونق صنعت صنایع دستی است و زمینه ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را فراهم می نماید.

اعرابی با بیان اینکه در این موزه، فرهنگ و هنر اصیل سنگسری به نمایش گذاشته گردیده است، گفت: این موزه یادگار هنر و عشق زنان و مردان و عشایر سنگسری است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر دو موزه در مهدی شهر فعال است، اضافه کرد: در حال رایزنی برای ایجاد موزه مردم شناسی شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد هستیم.

حسن ارگی فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز گفت: ایل سنگسر ظرفیت بزرگی در تمام زمینه های فرهنگی و گردشگری و ... را داراست و این موزه تبلور بخشی از این داشته های فرهنگی است.

ارگی با بیان اینکه گردشگری محور توسعه شهرستان مهدی شهر است، اضافه کرد: با تقویت محور از کویر تا کرانه، این شهرستان به محل جذب گردشگران با تمام ذائقه ها تبدیل می گردد.

او گفت: ما پشتیبان و حامی توسعه صنعت گردشگری شهرستان مهدیشهر به عنوان محور توسعه در کنار سایر ظرفیت ها هستیم.

حسن پاکزادیان مدیر موزه صنایع دستی ایل سنگسر نیز گفت: این موزه شامل بخش های مختلفی از جمله چرمینه و دوخت چرم، کار با چوب، ساخت قفل و کلیدهای چوبی،کار با مس قلمکاری و قلمزنی، آهنگری و سفال و سوزن دوزی است.

پاکزادیان با اشاره به اینکه بخش فروشگاه این موزه به زودی راه اندازی می گردد، اضافه کرد: در این بخش سوغات سنگسر از جمله نان سنتی این منطقه که شامل 42 نوع نان مختلف می گردد و لبینات معروف ایل در این موزه به عنوان سوغات شهرستان مهدیشهر عرضه می گردد.

در مراسم افتتاح موزه صنایع دستی ایل سنگسر، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مهدی شهر، جمعی از موثرین و مدیران شهرستانی، مدیر موزه های استان و علاقه مندان حضور داشتند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 59

به "اولین موزه صنایع دستی ایل سنگسر در استان سمنان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین موزه صنایع دستی ایل سنگسر در استان سمنان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید