انگلیس 42 کانتینر زباله از مالزی پس می گیرد

به گزارش مجله ویراپارس، انگلیس 42 کانتینر پر از زباله های پلاستیکی را که غیرقانونی به مالزی فرستاده شده بود، پس می گیرد.

انگلیس 42 کانتینر زباله از مالزی پس می گیرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، انگلیس 42 کانتینر پر از زباله های پلاستیکی را که غیرقانونی به مالزی فرستاده شده بود، پس می گیرد.

مالزی سال گذشته اصلی ترین مقصد زباله های پلاستیکی پس از ممنوعیت واردات این ضایعات به چین بود. چین با اعلام این ممنوعیت جریان سالانه بیش از 7 میلیون تن از این زباله ها را مختل کرد.

صدها کانتینر ضایعات پلاستیکی در بنادر اطراف مالزی نگه داشته شده اند. این کانتینرها بدون مجوزهای لازم به این کشور رسیده اند.

وزارت محیط زیست مالزی و کمیسیون عالی انگلیس در بیانیه ای مشترک بیان کردند 42 کانتینری که انگلیس پس می گیرد، بین مارس 2018 و مارس 2019 به بندر پنانگ رسیده بود.

این کانتینرها مجوزهای لازم واردات را نداشتند بنابراین غیر قانونی محسوب می شوند.

ماه گذشته گزارش شد که بیش از 300 کانتینر حامل زباله های پلاستیکی در بندر پنانگ نگه داشته شده است و بعضی کشورها موافقت کردند 200 کانتینر از این تعداد را بازگردانند.

مالزی در اوایل امسال میلادی موکدا بیان کرد زباله های پلاستیکی را به کشور مبدا بازمی گرداند و هزینه این حمل و نقل را از آنها می گیرد.

چندین کارخانه بازیافت که بسیاری از آنها بدون مجوز فعالیت می نمایند، پس از ممنوعیت واردات این ضایعات توسط چین، به وجود آمدند. با شکایت مردم از آسیب های محیط زیستی ،مقامات مالزی آنالیز های خود را شروع نموده اند.

وزارت محیط زیست مالزی بیان کرد بسیاری از زباله های پلاستیکی که وارد این کشور می گردد پلاستیک های آلوده و کیفیت پایینی هستند که در کشورهای توسعه یافته فراوری می شوند و قابل بازیافت نیستند در نتیجه باید سوزانده یا دفن شوند.

70

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 500

به "انگلیس 42 کانتینر زباله از مالزی پس می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس 42 کانتینر زباله از مالزی پس می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید