آیا استفاده مجدد از کارت حافظه microSD قدیمی عاقلانه است؟

به گزارش مجله ویراپارس، مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: کارت حافظه microSD قیمت چندان زیادی ندارد و به همین دلیل بیشتر کاربران گوشی های هوشمند از آن ها استفاده می نمایند. اما اگر کارت حافظه شما چندان قدیمی نشده و در همین حین یک گوشی تازه هم خریده اید، به احتمال زیاد قصد دارید در گوشی تازه خود هم از وجود آن استفاده کنید. انجام چنین کاری به راحتی امکان پذیر است و فقط قبل از آن باید کارهای ساده ای را انجام دهید. در ادامه به این کارها می پردازیم.

آیا استفاده مجدد از کارت حافظه microSD قدیمی عاقلانه است؟

رسیدگی به فایل های قدیمی

کارت حافظه microSD استفاده شده در گوشی اندرویدی، حاوی فایل های مختلفی است. بعضی از آن ها را شاید شخصا در آن ذخیره نموده اید و بعضی دیگر شاید به صورت اتوماتیک روانه این کارت حافظه شده باشد. شاید گوشی قدیمی شما به بیشتر این فایل ها احتیاج داشته باشد، اما مطمئنا گوشی تازهتان به بیشتر آن ها احتیاجی ندارد.

برای انتقال فایل های قدیمی که خود ذخیره نموده اید، کار ساده ای در پیش دارید و به راحتی به وسیله انتقال آن ها به سیستم دیگر یا فضاهای ذخیره سازی ابری می توانید خیالتان را از بابت آن ها راحت کنید. اگر هم قصد دارید در گوشی تازه خود از وجود این فایل های بهره ببرید، کافی است که پوشه های مربوط به آن ها را پاک نکنید و کارت را در گوشی تازه قرار دهید.

اگر برای ذخیره سازی عکس های گرفته شده با دوربین گوشی، کارت حافظه microSD را انتخاب نموده باشید، پس مطمئنا در این کارت حافظه پوشه DCIM قرار گرفته است. برترین کار برای این عکس های گرفته شده، انتقال آن ها به سرویس ذخیره سازی ابری رایگان گوگل فوتوز است. البته از آنجایی که در نسخه رایگان این سرویس، عکس ها با رزولوشن بالایی ذخیره نمی شوند، بهتر است کل عکس ها را در یک پوشه قرار دهید و بعد از تبدیل پوشه به فرمت zip، آن را به فضای ابری یا یک سیستم دیگر منتقل کنید. نکته مهم در خصوص این فایل ها این است که در یک جای مطمئن آن ها را ذخیره کنید تا با خیال راحت بتوانید کارت حافظه microSD را به طور کامل فرمت کنید.

دیگر فایل های موجود در کارت حافظه، مانند فایل های مربوط به سیستم عامل اندروید و دیگر اپلیکیشن ها، چندان حیاتی نیستند و برای محکم کاری ابتدا نگاهی به آن ها بیندازید و سپس آن ها را پاک کنید.

Adoptable storage و فایل های قفل شده

اگر در گوشی قدیمی خود از کارت حافظه microSD به عنوان Adoptable storage (یکپارچه کردن حافظه جانبی با حافظه اصلی) استفاده نموده اید، پس انجام اقدامات ذکر شده برای آن امکان پذیر نیست. وقتی که این کار را می کنید، کارت تبدیل به یک حافظه رمزگذاری شده می گردد و به همین دلیل گوشی های دیگر نمی توانند به محتویات آن دسترسی داشته باشند. برای استفاده دوباره از آن، باید آن را به طور کامل فرمت کنید. بعد از قرار دادن این کارت حافظه در گوشی تازه، گزینه هایی به نمایش درمی آید که با استفاده از این گزینه ها می توانید کارت حافظه را فرمت و دوباره از آن بهره ببرید.

همین موضوع برای محتویات قفل شده هم صدق می نماید. اگر با استفاده از اپلیکیشن های مخصوص، محتویات کارت حافظه مذکور را قفل نموده اید، بهتر است با وارد کردن رمز عبور به فایل های موردنظر دسترسی پیدا کنید و بعد از انتقال آن ها، می توانید کارت حافظه را فرمت کنید و در گوشی تازه از آن بهره ببرید.

در خصوص استفاده از کارت حافظه قدیمی دوباره فکر کنید

کارت های حافظه microSD چندان گران نیستند و به همین دلیل استفاده از کارت های حافظه قدیمی قدیمی معمولا کار عاقلانه ای به حساب نمی آید. در این زمینه توصیه می کنیم تنها در صورتی به فکر استفاده دوباره از کارت حافظه microSD قدیمی خود باشید، که کارت حافظه مذکور در کلاس 10 قرار داشته باشد و از سرعت بالایی بهره ببرد. زیرا کارت های حافظه ای که سرعت پایینی دارند، می توانند تأثیر منفی بر عملکرد گجت داشته باشند و از چنین کارت هایی مثلا نمی توان برای عکاسی پیاپی یا ضبط ویدیو 4K استفاده کرد. تکنولوژی ها با سرعت زیادی تغییر می نمایند و به همین دلیل کارت های حافظه ای که شاید دو یا سه سال پیش بسیار سریع محسوب می شدند، با توجه به معیارهای امروزی سرعت پایینی دارند و مناسب استفاده در گوشی های تازه نیستند.

در نهایت توصیه می کنیم که بعد از خرید یک گوشی تازه، در کنار آن یک کارت حافظه microSD پرسرعت هم خریداری کنید. زیرا با این کار بدون نگرانی از کم آوردن حافظه، می توانید از انواع و اقسام تازهترین قابلیت های گوشی های هوشمند بهره ببرید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مهر 1403 بروزرسانی: 14 مهر 1403 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2318

به "آیا استفاده مجدد از کارت حافظه microSD قدیمی عاقلانه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استفاده مجدد از کارت حافظه microSD قدیمی عاقلانه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید