کاهش نرخ دلار در بازار متشکل ارزی

به گزارش مجله ویراپارس، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر عامل بازار متشکل ارزی، حجم بالای عرضه ارز حاصل از صادرات و انتظار صرافان برای بالا نرفتن نرخ دلار در روز های آینده را، عامل کاهش قیمت دلار در این بازار بیان کرد.

کاهش نرخ دلار در بازار متشکل ارزی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، امیر عباس میرزایی اضافه نمود: نرخ دلار در بازار متشکل ارزی از 27 هزار و 690 تومان در روز گذشته به 27 هزار و 660 هزار تومان رسیده که حاکی از کاهش قیمت 0.2 درصدی نرخ دلار در این بازار است.

وی با بیان اینکه دلیل این کاهش قیمت، عرضه دلار در حجم بالا به وسیله کارگزاران بازار بوده که منابع آن نیز از ارز حاصل از صادرات بوده است، اضافه نمود: بعلاوه دلیل دیگر کاهش نرخ در این بازار، انتظارات صرافی ها است که نشان می دهد انتظار آن ها این است که قیمت دلار در روز های آینده افزایش نخواهد داشت.

میرزایی با اشاره به شرایط مناسب فرایند معاملات در بازار متشکل ارزی گفت: با این وجود بعضی اخبار و جو روانی حاکم بر بازار تا حدودی اجازه کاهش قیمت بیشتر دلار را نداده است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی تاکید نمود: با توجه به اینکه حجم معاملات در بازار متشکل ارزی حجم قابل قبولی است نرخ هایی که در این بازار کشف می گردد براساس عرضه و تقاضا بوده و نرخ مرجع برای اسکناس ارز محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1878

به "کاهش نرخ دلار در بازار متشکل ارزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نرخ دلار در بازار متشکل ارزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید