پکن: آمریکا، تفکر بازی با حاصل جمع صفر را کنار بگذارد

به گزارش مجله ویراپارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در اولین واکنش این کشور به بودجه پیشنهادی سال 2020 دولت آمریکا و تاکید ویژه آن بر مقابله با روسیه و چین، بیان کرد، واشنگتن از تفکر بازی با حاصل جمع صفر دست بردارد.

پکن: آمریکا، تفکر بازی با حاصل جمع صفر را کنار بگذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین به تمرکز بودجه پیشنهادی سال 2020 دولت دونالد ترامپ برای مقابله با آنچه تهدیدات چین و روسیه خوانده شده، واکنش نشان داد و از واشنگتن خواست که تفکر بازی با حاصل جمع صفر را کنار بگذارد.

رئیس جمهور آمریکا در بودجه سال اقتصادی 2020 خود، بر لزوم مقابله با اقدامات ثبات زدای چین و روسیه تاکید نموده و برای مقابله با نفوذ شرورانه روسیه، بودجه نیم میلیارد دلاری درخواست نموده است. دولت ترامپ در این بودجه پیشنهادی در پی کسب 750 میلیارد دلار جهت هزینه کردن در امور دفاعی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در اولین واکنش مقام های چینی به این بودجه پیشنهادی دولت آمریکا، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن از نگاه به چین و روسیه به عنوان دشمنانش دست بردارد.

لو کانگ توضیح داد: چین دائما در حال ترویج یک مفهوم جدید امنیتی مشترک و پایدار جهانی است. ما امیدواریم که آمریکا تفکر مبتنی بر بازی با حاصل جمع صفر را رها کند و به نگاه کردن به روابط با قدرت های بزرگ از منظر تقابل انتها دهد و برای اطمینان از صلح، ثبات و امنیت جهانی، آغاز به همکاری با چین، روسیه و دیگر کشورها کند.

این مقام چینی همچنین ابراز امیدواری کرد که جزئیات منفی موجود در بودجه پیشنهادی دولت آمریکا درباره چین و روسیه در بودجه نهایی اصلاح و کنار گذاشته گردد.

دولت آمریکا بودجه پیشنهادی 4.7 تریلیون دلاری خود را برای سال 2020 منتشر کرد که ردیف های بودجه به نسبت سال گذشته در تمامی زمینه ها به جز دفاعی، امنیت ملی و امور کهنه سربازها کاهش داشته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 166

به "پکن: آمریکا، تفکر بازی با حاصل جمع صفر را کنار بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا، تفکر بازی با حاصل جمع صفر را کنار بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید