هشدار پلیس به شهروندان درباره سرمایه گذاری در بورس

به گزارش مجله ویراپارس، سرهنگ نعمت الله علیپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت بیان داشت: این روز ها شاهد رونق بازار اقتصادی بورس در کشور هستیم، به صورتی که هر روز بازار سهام با رشد شاخص رکورد تازه ای را به ثبت می رساند و طبق اخبار و اطلاعات دریافتی این بازار با استقبال عمومی مردم روبرو شده است.

هشدار پلیس به شهروندان درباره سرمایه گذاری در بورس

به گزارش خبرنگاران، رئیس پلیس امنیت اقتصادی بااشاره به اینکه سرمایه گذاری در بورس به وسیله کارگزاری های مجاز باید صورت گیرد، اظهار داست: سرمایه گذاری در بورس یک فعالیت اقتصادی است و مورد حمایت قانون است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: استفاده از کد بورسی و اوراق هویتی دیگران برای کسب انتفاع اقتصادی در حالی که خود آن اشخاص آگاه نباشند، تخلف محسوب می گردد و با متخلف برابر با قانون برخورد خواهد شد.

وی ابراز داشت: دریافت کد های بورسی سایر اشخاص و کسب سود های کلان پدیده جدیدی است که در حاشیه اقتصاد کشور شکل گرفته است و برخی افراد سودجو با استفاده از کد های بورسی دیگران و حتی مدارک هویتی آنان از سرمایه گذاران کلاهبرداری می نمایند.

سرهنگ علیپور با این شرح که این نوع کلاهبرداری توسط افراد شیک و با لباس های تمیز و اتوکشیده اتفاق می افتد، ادامه داد: این افراد با رفتار های متقلبانه و با وعده های واهی از شهروندان با استفاده از مدارک هویتی و کد های بورسی آنان کلاهبرداری می نمایند.

وی ادامه داد: فعالیت بورسی احتیاج به دانش خاص خود را دارد و توصیه می کنیم که فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری خود را در جایی انجام دهند که سرمایه آن ها در دسترس باشد.

وی در انتها با اشاره به شیب تند تغییر قیمت سهام در بورس به شهروندان توصیه کرد: هرگز قبل از کسب مهارت و افزایش دانش در بورس شرکت نکرده و سرمایه گذاری ننمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 976

به "هشدار پلیس به شهروندان درباره سرمایه گذاری در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس به شهروندان درباره سرمایه گذاری در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید