نگاهی به داوری ملاقات استقلال - الشرطه، پنالتی های آبی ها درست بود؟

به گزارش مجله ویراپارس، کارشناس داوری فوتبال کشورمان از قضاوت داور تایلندی ملاقات استقلال ایران - الشرطه عراق تمجید کرد.

نگاهی به داوری ملاقات استقلال - الشرطه، پنالتی های آبی ها درست بود؟

محمد فنایی درباره قضاوت سیواکورن پواودوم در ملاقات استقلال ایران و الشرطه عراق، به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: انتخاب داور به درستی صورت گرفت. به همه داوران بین المللی احترام می گذارم و معتقدم آنها باید بی طرف باشند، اما بازیکنان عراقی زیادی در اردن بازی می نمایند و انتخاب داور این مسابقه از کشور اردن بسیار غلط بود. داور تایلندی با شهامت دو پنالتی درست در دقایق 12 و 18 گرفت. پنالتی اولی مسلم بود و در پنالتی دوم، مدافع عراقی ران پای راست قایدی را زد.

وی با اشاره به اعتراض بازیکنان الشرطه به پواودوم خاطرنشان کرد: در صحنه پنالتی دوم، بازیکنان حریف اعتراض زیادی کردند، اما پنالتی درست بود. در کشورهایی چون عراق که خشونت فوتبالی دارند، خیلی به داور اعتراض می نمایند و یکی از نیمکت نشینان الشرطه هم در دقیقه 23 کارت زرد گرفت. در نیمه دوم خشونت ها افزایش یافت، اما با توجه به اینکه حذف الشرطه از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده بود، خیلی دست به خشونت نزدند. اگر این مسابقه برای الشرطه هم مهم بود، بهتر می توانستیم داور را بررسی کنیم.

تصور می شد که تایلند داور ندارد، اما پواودوم قضاوت خوبی را پشت سر گذاشت.، کارشناس داوری فوتبال ایران ضمن بیان این جمله گفت: آفساید در دقیقه 28 به درستی علیه استقلال اعلام شد و بازیکن الشرطه در دقیقه 21، به خاطر شبیه سازی به درستی کارت زرد گرفت. داور مسابقه به خوبی می دوید، اما جاگیری بدی داشت و دو بار توپ به او برخورد کرد که این موضوع برای یک داور جالب نیست.

فنای در خاتمه گفت: داور در چند صحنه می توانست آوانتاژ بدهد که این کار را نکرد. همچنین خطای بدی روی قایدی رخ داد که داور اعلام نکرد. داوری در مجموع خوب بود و انتخاب داور از شرق آسیا باعث شد حرف و حدیثی ایجاد نشود. باید از صعود استقلال خشنود باشیم. ما باید ثابت کنیم که می توانیم حرف اول را بزنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1603

به "نگاهی به داوری ملاقات استقلال - الشرطه، پنالتی های آبی ها درست بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به داوری ملاقات استقلال - الشرطه، پنالتی های آبی ها درست بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید